Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

Nikehercules

Citaat van: Master Mack op 19/06/2011 | 18:27 uur
Maar toch niet hard genoeg voor gevochten hee.

Sterker nog, Bertholee in hoogst eigen persoon heeft de tankbataljons bij de minister aangeboden ter opheffing.

Hyperion

Citaat van: onderofficier op 19/06/2011 | 18:30 uur
Citaat van: Master Mack op 19/06/2011 | 18:27 uur
Op de Defensie site staat een promotie filmpje over de KL waarin de C-CLAS Gen Bertholee spreekt over de juiste mix aan middelen.

Heb je een link?

http://www.youtube.com/watch?v=ZXJ6Ux9AmqA

Vanaf 13:30

onderofficier

Citaat van: Master Mack op 19/06/2011 | 18:27 uur
Op de Defensie site staat een promotie filmpje over de KL waarin de C-CLAS Gen Bertholee spreekt over de juiste mix aan middelen.

Heb je een link?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Master Mack

Op de Defensie site staat een promotie filmpje over de KL waarin de C-CLAS Gen Bertholee spreekt over de juiste mix aan middelen.
Hij zegt dat de KL de taken die zij uitvoert alleen kan uitvoeren door deze juiste mix aan middelen, en dat hij ervoor zou vechten om deze middelen voor de toekomstige KL te behouden. Dus ook de tanks behouden!!! Maar toch niet hard genoeg voor gevochten hee. En wat is nu de toekomst visie gaan we ooit een nieuw mobiel kanon aanschaffen of wordt de KL een "one task pony"

onderofficier

Citaat van: jurrienvisser op 18/06/2011 | 23:30 uur
Citaat van: Nikehercules op 18/06/2011 | 23:02 uur
Citaat van: jurrienvisser op 18/06/2011 | 22:59 uur
Je moet met je poten in de klei gestaan hebben om te kunne begrijpen hoe het echt werkt...

Nee vind ik niet, een minister is geen operationeel commandant.

Dat is correct...  maar hij moet minimaal affiniteit hebben en derhalve zou ik een positieve militaire ervaring toejuichen (geen dienstplichtige die tegen wil en dank is opgekomen en het niet leuk heeft gevonden)

Zie Jozef Luns.... hij was seiner (tegenwoordig: odvb matroos) bij de marine..

en zeker geen dienstweigeraar..................   :devil:

ps is Hillen in dienst geweest? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Nikehercules op 18/06/2011 | 23:02 uur
Citaat van: jurrienvisser op 18/06/2011 | 22:59 uur
Je moet met je poten in de klei gestaan hebben om te kunne begrijpen hoe het echt werkt...

Nee vind ik niet, een minister is geen operationeel commandant.

Dat is correct...  maar hij moet minimaal affiniteit hebben en derhalve zou ik een positieve militaire ervaring toejuichen (geen dienstplichtige die tegen wil en dank is opgekomen en het niet leuk heeft gevonden)

Zie Jozef Luns.... hij was seiner (tegenwoordig: odvb matroos) bij de marine..

Nikehercules

Citaat van: jurrienvisser op 18/06/2011 | 22:59 uur
Je moet met je poten in de klei gestaan hebben om te kunne begrijpen hoe het echt werkt...

Nee vind ik niet, een minister is geen operationeel commandant.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Capaciteit is één... affiniteit is twee..

Je moet met je poten in de klei gestaan hebben om te kunne begrijpen hoe het echt werkt... leuk zo'n heiview en voor een algemeen manager werkt dat ook maar in het kader van defensie moet je wel weten wat er zich echt op de "werkvloer" afspreeld.

Zo niet, dan heb je te maken met een manager (minister) die nauwelijks of niet in staat is om VOOR zijn organisatie te gaan staan.

Nikehercules

Citaat van: Oorlogsvis op 18/06/2011 | 22:35 uur
het beste is Poleme !..tsja waarom ook niet.....

Wel prettig als je over de capaciteiten beschikt om via een forum te kunnen beoordelen dat iemand het meest geschikt is om een ministerpost te vervullen.

Oorlogsvis

Citaat van: Nikehercules op 18/06/2011 | 22:33 uur
Citaat van: jurrienvisser op 18/06/2011 | 22:26 uur
Ik blijf bij mijn standpunt... de opvolger(s) van Hillen moeten vak ministers zijn... dus ex militair.

Het gaat er m.i. om dat iemand capabel is en verstand heeft van zaken, dit hoeft van mij zeer zeker niet per se een militair te zijn.
Het afstoten van de tanks hebben we onder meer aan C-CLAS te danken, zegt genoeg lijkt me...
Right mensen met verstand van zaken.....het beste is Poleme !..tsja waarom ook niet.....

Nikehercules

Citaat van: jurrienvisser op 18/06/2011 | 22:26 uur
Ik blijf bij mijn standpunt... de opvolger(s) van Hillen moeten vak ministers zijn... dus ex militair.

Het gaat er m.i. om dat iemand capabel is en verstand heeft van zaken, dit hoeft van mij zeer zeker niet per se een militair te zijn.
Het afstoten van de tanks hebben we onder meer aan C-CLAS te danken, zegt genoeg lijkt me...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 18/06/2011 | 21:54 uur
Citaat van: Harald op 18/06/2011 | 17:03 uur
helaas, begrijp jij de strekking niet, misschien anderen wel, ......

De Canadezen zien de meerwaarde van de Leo's in en dat is in Den Haag niet het geval.



Er staat hier op dit forum ook nog een goed stukje van Poleme over Tanks en hoe de Israeli's hierover denken ..dus over
zwaar gemech optreden met Tanks en IFV's (die trouwens bij hun ook omgebouwde tanks zijn en nu IFV de Namer)
Als er een leger is waar je blind van op aan kan kwa ervaring is het wel de IDF, en zelfs daar luisteren ze niet naar hier
in Den Haag.

Dan Haag luisterd, uitzonderingen nagelaten, naar de mogelijkheden om na de politieke carriaire ruim meer dan de Balkenende norm te verdienen...

Ik blijf bij mijn standpunt... de opvolger(s) van Hillen moeten vak ministers zijn... dus ex militair.

Oorlogsvis

Citaat van: Harald op 18/06/2011 | 17:03 uur
helaas, begrijp jij de strekking niet, misschien anderen wel, ......

De Canadezen zien de meerwaarde van de Leo's in en dat is in Den Haag niet het geval.



Er staat hier op dit forum ook nog een goed stukje van Poleme over Tanks en hoe de Israeli's hierover denken ..dus over
zwaar gemech optreden met Tanks en IFV's (die trouwens bij hun ook omgebouwde tanks zijn en nu IFV de Namer)
Als er een leger is waar je blind van op aan kan kwa ervaring is het wel de IDF, en zelfs daar luisteren ze niet naar hier
in Den Haag.

Harald

helaas, begrijp jij de strekking niet, misschien anderen wel, ......

De Canadezen zien de meerwaarde van de Leo's in en dat is in Den Haag niet het geval.



Elzenga

Citaat van: onderofficier op 18/06/2011 | 16:29 uur
Citaat van: Harald op 18/06/2011 | 16:16 uur
De Canadezen denken helemaal niet aan het wijderen van hun Leo's in hun materieel-bestand, maar juist vergroten/verbeteren !!
zoals het hoort te zijn, ook in onze defensie.
Ik vind het een beetje een kinderlijke uitspraak.   

"zij hoeven niet, dus ik ook niet"    wel met een pruil-lipje zeggen    ;)  :devil:                   

De Canadezen zullen vast meer materieel hebben wat wij niet hebben......... aanschaffen?     
Eens zien wat de Chinezen hebben.........goh dat hebben wij ook niet   ook aanschaffen?             :angel:
Ik vind dat Harald gewoon gelijk heeft ;) Het afstoten van tanks hier laat mij gewoon zien dat men niks heeft geleerd van de Canadese ervaring (als ook die van de Israëli overigens!!). En de vergelijking met Canada hier lijkt me rechtmatig...al was het maar omdat in politiek Den Haag vaak genoeg werd gesteld dat Nederland en Canada in vele opzichten qua defensie en met name inzet daarvan bij (VN)missies op elkaar lijken.