Hemd mag uit de broek bij marine

Gestart door A.J., 16/07/2011 | 09:30 uur

KapiteinRob


A.J.


SMI de Boer

buitenkant, net als op je schoudr
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Tanker op 16/07/2011 | 22:13 uur
Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2011 | 19:08 uur
Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 14:22 uur
Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2011 | 11:58 uur
Als het over een hemd gaat denk ik trouwens het eerst aan "Hemd, Zandkleur, Korte mouw" en dat blijft IN de broek.

En het jasje blijft dan aan bij het super-zomer-teneu  want dat mag alleen met camou-shirt.........   :angel:

Met goedvinden van de commandant

En de in de PX-store aangeschafde bruine t-shirts dan  :angel: ?

Vergeet ook je rangonderscheidingsteken niet op je riem te dragen.......

Nee, die mogen niet.

Naar welke kant moet de streep wijzen?  Naar de binnenkant of de buitenkant?   8)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2011 | 19:08 uur
Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 14:22 uur
Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2011 | 11:58 uur
Als het over een hemd gaat denk ik trouwens het eerst aan "Hemd, Zandkleur, Korte mouw" en dat blijft IN de broek.

En het jasje blijft dan aan bij het super-zomer-teneu  want dat mag alleen met camou-shirt.........   :angel:

Met goedvinden van de commandant

En de in de PX-store aangeschafde bruine t-shirts dan  :angel: ?

Vergeet ook je rangonderscheidingsteken niet op je riem te dragen.......

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 14:22 uur
Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2011 | 11:58 uur
Als het over een hemd gaat denk ik trouwens het eerst aan "Hemd, Zandkleur, Korte mouw" en dat blijft IN de broek.

En het jasje blijft dan aan bij het super-zomer-teneu  want dat mag alleen met camou-shirt.........   :angel:

Met goedvinden van de commandant
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 16/07/2011 | 11:58 uur
Als het over een hemd gaat denk ik trouwens het eerst aan "Hemd, Zandkleur, Korte mouw" en dat blijft IN de broek.

En het jasje blijft dan aan bij het super-zomer-teneu  want dat mag alleen met camou-shirt.........   :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

yelloow

Wat erg jammer is dat de marine niet net als de Britten een zomer boord tenue heeft met korte broek, korte mouwen en bootschoenen. Dat is pas soepel  8)

SMI de Boer

Als het over een hemd gaat denk ik trouwens het eerst aan "Hemd, Zandkleur, Korte mouw" en dat blijft IN de broek.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Mariniers GVT is zowiezo al dunnerder dan onze dikke uitvoering...
Zou me geen raad weten als ik een (nieuwe kartonnen) basisjas in de broek zou moeten proppen, daar gaat trouwens sneller de kleur dan de stugheid vanaf in de was. oudere basisjasjes zitten weer wel als een tweede huid
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 16/07/2011 | 10:47 uur
Wat me bij het BT overigens wel verbaasd, is dat er niet zoals bij de KL-KLu is gekozen voor een zomer- en winteruitvoering. Kost zeker teveel geld.....  :P

Lijkt mij wel lekker om als marineman ook een zomertenue te hebben, zeker als je in hete locaties ronddobbert.........

KapiteinRob

Wat me bij het BT overigens wel verbaasd, is dat er niet zoals bij de KL-KLu is gekozen voor een zomer- en winteruitvoering. Kost zeker teveel geld.....  :P

KapiteinRob

Citaat van: irma op 16/07/2011 | 10:42 uur
Je moet voor de gein eens de comments op de Telegraafsite lezen..... vooral die van (oud?)marinemensen. Het lijkt wel of de verandering van de draagwijze van het tenue 1-op-1 gekoppeld wordt aan normvervaging. Om je dood te lachen  :lol:

We hebben bij de marine nu eenmaal een aantal onderofficieren en vele officieren lopen die het BT sowieso niets vinden en daarom hun daags blauw (zeg maar DT) aan blijven trekken. Daarmee een "net, representatief karakter" dat m.i. boor het DB ook wordt getracht te bereiken door het BT als "werktenue (ook op kantoren) aan te hebben om zeep helpen.

irma

Je moet voor de gein eens de comments op de Telegraafsite lezen..... vooral die van (oud?)marinemensen. Het lijkt wel of de verandering van de draagwijze van het tenue 1-op-1 gekoppeld wordt aan normvervaging. Om je dood te lachen  :lol:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

A.J.

Citaat van: onderofficier op 16/07/2011 | 09:43 uur
Wat een titel..................

Het is geen "Hemd"  het is de "basisjas"  die wij al jaren over de broek dragen.
De hemd (t-shirt)  blijft gewoon in de broek

En het overhemd blijft ook in de broek. ;)

Maar zoals je op de foto op de telegraafsite kunt zien behelst het dus de jas basis.