Turkse wapens in opkomst

Gestart door Jooop, 03/05/2013 | 12:26 uur

Jooop

IDEF 2015: FNSS launches 4x4 Pars variant


A new 4x4 prototype variant of the Pars AFV developed by FNSS is on display at the IDEF exhibition for the first time



Jooop

#20
Greetings from Istanbul IDEF-2015 fair

UAV ANKA


Turkse Fennek clone


Tank (Altay)


IFV



Neo-Baathist

Mini vliegdekschip is nutteloos in de wateren van Middellandse zee en Zwarte zee. Heel oostelijk zeegebied van Middellandse zee ligt in bereik van Turkse luchtmacht. En ik zie de Turken niet voor aan om gunboat diplomatie buiten Middellandse zee te voeren.

Daarnaast moeten de Turken ook nog eens investeren in lagen van verdedigingen  om LDP te beschermen tegen dreigingen van onderzeeërs uitgerust met ASM. Dan hebben wij het niet over opkomst van ballistische raketten als ASM`s.
Externe bemoeizucht staat gelijk aan agressie.
Geopolitiek deskundige.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 05/01/2015 | 11:55 uur
inderdaad...en ze zijn niet de enige. De wereld verandert snel...en laten we daar maar zo snel mogelijk aan wennen.

En na acteren.

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 05/01/2015 | 08:42 uur
Waarmee je zelf al antwoord geeft. Ze kijken verder.
inderdaad...en ze zijn niet de enige. De wereld verandert snel...en laten we daar maar zo snel mogelijk aan wennen.

Enforcer

Citaat van: Thomasen op 05/01/2015 | 08:42 uur
Waarmee je zelf al antwoord geeft. Ze kijken verder.

Putin is een mooi voorbeeld. Op naar het nieuwe Ottomaanse Rijk.  :(

dudge

Citaat van: Jooop op 05/01/2015 | 04:44 uur
Ik vraag me af wat Turkije met een (mini) vliegdekschip wil. Wel een leuk speeltje natuurlijk maar een overkill voor Griekenland of Cyprus

Waarmee je zelf al antwoord geeft. Ze kijken verder.

Jooop

Ik vraag me af wat Turkije met een (mini) vliegdekschip wil. Wel een leuk speeltje natuurlijk maar een overkill voor Griekenland of Cyprus

Harald

Türkei beschließt Bau eigener Flugzeugträger

http://deutsch-tuerkische-zeitung.de/tuerkei-beschliesst-bau-eigener-flugzeugtraeger/

Artikel in het Duits over de plannen van Turkije om zelf een LHD met ski-jump te bouwen voor eigen marine in 2019.
Navantia heeft een geupgrade versie/ontwerp van de Juan Carlos aangeboden, in eerste instantie zonder ski-jump, maar staat wel op de wenslijst van Turkije. Het ontwerp zal dan onder licentie door een scheepswerf in Turkije gebouwd worden.

Info van de site : SNAFU         http://snafu-solomon.blogspot.nl/2015/01/f-35-news-turkey-moves-toward-enhanced.html

Turkey wants to build its own aircraft carrier. This was decided on Tuesday in Ankara, the National Security Council at the last meeting. In the, under the chairmanship of Turkish President Recep Tayyip Erdoğan held meeting of the National Security Council, a far-reaching military decision was made. Turkey wants to 2019 the first aircraft carrier homemade handed over to the Navy's inventory. The spa located already in active planning dock landing with a helicopter platform (LPD), will now be built as an aircraft carrier with a plan revision. The military dock landing with a helicopter platform was initially intended for the transport and the use of occupation, amphibious vehicles, and helicopters operating Turkish naval units. Now, should by installing a tilting by 12 percent starting ramp (ski-jump method) built the LPD ship as an aircraft carrier. The ski-jump method allows aircraft, with only half the normal starting Bahnes to withdraw. On the ship, the new combat aircraft of the type F-35 will be deployed. This gives the Turkish navy first opportunity with a crew of 700 soldiers in global crisis areas to operate independently. With a fully equipped hospital in the aircraft carrier and its use in natural disaster areas should be possible.



Turkey has a project for license production of a foreign LPD design. The requirements of the project actually called for an LPH, but nevermind, the officials call it LPD.
Navantia was selected with a modified design of Juan Carlos, minus the ski jump. Latest news indicate that the 12 degree ski jump is put into the list again, signalling Turkish Navy's tendency to operate F-35B's.
If indeed Turkey goes for F-35B, this will most likely be an addition to the planned order for 100 F-35A's (for the Air Force).



Extra info : Spanish ship Juan Carlos        http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_ship_Juan_Carlos_I_(L61)

Turkey

Navantia will provide design, technology transfer, equipment and technical assistance for local construction of a derivative of the Juan Carlos class LPD. The Turkish variant will be built in Turkey by SEDEF and feature Turkish command and control systems. The Turkish LPD program is projected to cost €375 million ($500 million).

Turkey Selects Local Shipyard for LPD Contract
http://www.defensenews.com/article/20131229/DEFREG01/312290003/Turkey-Selects-Local-Shipyard-LPD-Contract

Jooop

Een interessant anti ship missile, het lijkt wel een harpoon met over dimensionale vinnen


Jooop

Citaat van: Thomasen op 05/04/2014 | 14:51 uur
dat kunnen wij dus beter niet stimuleren. Ze bezetten een EU land én varen een steeds repressievere en autoritair beleid.

Integendeel, ik vind dat wij juist gebruik moeten maken van de Turken. Ze zijn juist een goede afzet markt voor Thales, Fokker en Stork. De Nederlandse defensie industrie is al een kopje kleiner gemaakt met allerlei verkeerde beslissingen, als dat zo doorgaat houden we niets over en kunnen we massaal emigreren naar Canada.

dudge

Citaat van: Elzenga op 04/04/2014 | 16:18 uur
wij hebben al wat jaartje een Turkse stinger-afvuurinrichting op de Fennek...Turken hebben grote ambities en gaan een heel eind komen denk ik. En dat wordt de afzetmarkt voor "westerse" wapens weer een stukje kleiner.

dat kunnen wij dus beter niet stimuleren. Ze bezetten een EU land én varen een steeds repressievere en autoritair beleid.

Elzenga

Citaat van: Jooop op 27/05/2013 | 13:42 uur
Tjah echte trendsetters zijn ze nog niet maar qua prijzen wel concurerend.
wij hebben al wat jaartje een Turkse stinger-afvuurinrichting op de Fennek...Turken hebben grote ambities en gaan een heel eind komen denk ik. En dat wordt de afzetmarkt voor "westerse" wapens weer een stukje kleiner.

Jooop

De Turken zijn ook van plan om een fighter en een helicopter te bouwen (volgens mij gaan ze iets te hard van stapel maar petje af als het lukt)

Gepubliceerde concepten: