Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

Harald

Citaat van: Thomasen op 18/11/2014 | 15:01 uur
Het was ook wel te verwachten, is nu in feite alleen iets versneld.

Wordt dat de trend ?? ... gemotoriseerde voertuigen en afbouw van de (zware) gemechaniseerde voertuigen en eenheden.

Zo ja .. dan pleit ik voor verzwaring van de bewapening op de gemotoriseerde voertuigen, zoals de Boxer, ook bij de NL eenheden.
Dus zoals uitvoeringen van de Boxer met Lance turret (35 mm) , SPAAG- uitvoering en een Boxer 120 mm Hitfact of XC-8 turret, net zoiets als de Japanse MCV

   

dudge

Citaat van: DA op 17/11/2014 | 17:01 uur
Germany Clears Purchase of An Extra 131 Armoured Fighting Vehicles     

Het was ook wel te verwachten, is nu in feite alleen iets versneld.


Elzenga

Citaat van: Oorlogsvis op 17/11/2014 | 19:49 uur
zet er dan meteen een 105mm op zijn we klaar :) krijg je een soort infantarie-tank !
dat lijkt me een dan te overwegen optie ja. Maar zover zijn we nog lang niet. Nog steeds eerst verdere afbraak stuiten.

Oorlogsvis

Citaat van: Harald op 10/09/2014 | 21:37 uur
Precies,  ook 35 mm op de Boxer.

Ik kan me niet voorstellen dat later, alle CV90-35 straks nog weer omgebouwd worden naar een 40 mm kanon.
Er is volgens mij juist gekozen voor de 35 mm bushmaster III omdat deze makkelijk aangepast kunnen worden zodat ze 50 mm munitie kunnen verschieten.
De punch van een 50 mm lijkt me een aanzienlijke verbetering.
zet er dan meteen een 105mm op zijn we klaar :) krijg je een soort infantarie-tank !

Zander

Goeie zaak!!

Nu wij nog voor 13 motbrig.
People are sheep

Harald

Germany Clears Purchase of An Extra 131 Armoured Fighting Vehicles     
(waarschijnlijk ook een SPAAG uitvoering en best een grote kans op een Boxer met dezelfde turret als de Puma.)

BERLIN --- German lawmakers on Friday approved the purchase of 131 armoured fighting vehicles, days after the Defence Ministry said new heavy weaponry was needed due to a "change in the European security situation."

The 33-ton Boxer wheeled vehicles can be adapted to move infantry, carry light artillery or shoot down aircraft

The acquisition is a reversal for Germany, which said in 2011 that it would halt its purchase of the vehicles at 272 units. Germany will have a total of 403 after the new batch arrives.
Russia's takeover of Crimea and assistance to rebels in Ukraine has caused a major defence rethink in Berlin.

The budget committee clearance means the ministry can immediately start negotiating with the manufacturer, a consortium of Krauss-Maffei Wegmann and Rheinmetall. The appropriation amounts to 620 million euros (810 million dollars).

A Defence Ministry spokesman told dpa on November 4 that the country's military requirements "were being reviewed in light of current and future needs."

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/158884/germany-to-order-131-more-boxer-afvs.html

Elzenga

Citaat van: Huzaar1 op 05/10/2014 | 13:20 uur
Verhalen over die cv90 munitie zijn leuk, maar tot zover is er enkel nog maar 1 soort munitie wat  wordt gebruikt tijdens sobs.
Dat is de TPFDS-T munitie, al het overige heb ik nog nooit gezien.

De 35mm prtl munitie levert gigantische problemen op, werkt niet goed. Is al lang geleden losgelaten.
...
Dat had ik dus ook begrepen..

Citaat van: Nikehercules op 10/09/2014 | 23:12 uur
...
Waarom niet, er is tenslotte geld genoeg.

Wat wegen 150 splinternieuwe Bushmaster III's eigenlijk? Oud ijzer doet €0.19 op het moment.
eerst maar eens kijken of ze zo te verkopen zijn dan....(in ieder geval weer 44 minder nu)

Huzaar1

Verhalen over die cv90 munitie zijn leuk, maar tot zover is er enkel nog maar 1 soort munitie wat  wordt gebruikt tijdens sobs.
Dat is de TPFDS-T munitie, al het overige heb ik nog nooit gezien.

De 35mm prtl munitie levert gigantische problemen op, werkt niet goed. Is al lang geleden losgelaten.

Overige patronen zijn


KETF
APDS-T
APFSDS-T
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 10/09/2014 | 22:54 uur
mogelijk op de VBCI. De Zweden zullen ook geinteresseerd zijn denk ik...en zo zijn er meer landen.

Mogelijk, denk ik, meer landen. Aha...

Citaat van: Elzenga op 10/09/2014 | 22:54 uur
En de CV90NL is om te bouwen.

Waarom niet, er is tenslotte geld genoeg.

Wat wegen 150 splinternieuwe Bushmaster III's eigenlijk? Oud ijzer doet €0.19 op het moment.

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 10/09/2014 | 22:45 uur
Dan hebben we straks unieke IFV's rondrijden waarvan er in de wereld hooguit 20/25 bestaan. Die IFV's verschieten ook nog munitie die verder bij de krijgsmacht niet in gebruik is. Ondertussen hebben we nog wel 150 andere IFV's met 35mm kanon, dat is toch bizar?!
Nee hoor...dit 40mm kanon wordt ingevoerd binnen het Britse leger (o.a. op hun nieuwe FRES voertuigen en ook upgraded Warriors). Ook de Fransen gaan het invoeren op hun nieuwe verkenningsvoertuigen en las ook ergens mogelijk op de VBCI. De Zweden zullen ook geinteresseerd zijn denk ik...en zo zijn er meer landen. En de CV90NL is om te bouwen. In 2030 dan in meerdere EU en NAVO landen 40mm standaard.

Nikehercules

#162
Citaat van: Elzenga op 10/09/2014 | 22:35 uur
ja...prima onbemande toren met genoemde 40mm kanon. Ook in 1 en 2 persoons-toren-uitvoering. Gaan worden ingevoerd door de Britten en Fransen.

Dan hebben we straks unieke IFV's rondrijden waarvan er in de wereld hooguit 20/25 bestaan. Die IFV's verschieten ook nog munitie die verder bij de krijgsmacht niet in gebruik is. Ondertussen hebben we nog wel 150 andere IFV's met 35mm kanon, dat is toch bizar?!

IPA NG

Is de 35mm airburst munitie nu wel of niet aangekocht?

Is dat de "KETF-SD"?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Master Mack op 10/09/2014 | 22:18 uur
Kan er een onbemande koepel op de boxer met het 35mm kanon? Lijkt mij dat dit gewicht uitspaart de US heeft zelfs een koepelloze 105mm op hun stryker.
ja...prima onbemande toren met genoemde 40mm kanon. Ook in 1 en 2 persoons-toren-uitvoering. Gaan worden ingevoerd door de Britten en Fransen.

Nikehercules

Citaat van: Master Mack op 10/09/2014 | 22:18 uur
Kan er een onbemande koepel op de boxer met het 35mm kanon? Lijkt mij dat dit gewicht uitspaart de US heeft zelfs een koepelloze 105mm op hun stryker.

Alles kan, maar moet je niet willen. De Lance is operationeel, en van de Boxer + Lance rijden prototypes rond.

Master Mack

Kan er een onbemande koepel op de boxer met het 35mm kanon? Lijkt mij dat dit gewicht uitspaart de US heeft zelfs een koepelloze 105mm op hun stryker.