Luchtmobiel: Diploma eisen omhoog?

Gestart door Ronfolkersma, 14/08/2013 | 21:56 uur

dudge

Citaat van: Ros op 04/03/2015 | 21:15 uur
Niet helemaal, de VeVa levert volgens mij niet de kandidaten voor officieren en onderofficieren.

Onderofficieren is VeVa niv 4, officieren is idd 'normale' opleiding.

Ros

Citaat van: MichelvH90 op 04/03/2015 | 20:51 uur
Dus feitelijk worden mensen die een paar jaar geleden hebben besloten om door te studeren tekort gedaan.

Niet helemaal, de VeVa levert volgens mij niet de kandidaten voor officieren en onderofficieren.

MichelvH90

Dus feitelijk worden mensen die een paar jaar geleden hebben besloten om door te studeren tekort gedaan. Ik wil niet het woordje discriminatie in mijn mond nemen maar er word dus wel degelijk verschil gemaakt en daarmee word de kans voor een spijkerbroek steeds kleiner. Is toch zonde lijkt me, aangezien er genoeg spijkerbroeken rondlopen die geen VeVa hebben gedaan en tóch geschikt zijn.

mikemans

nope, de werving dient hoofdzakelijk via VeVa te gebeuren. Spijkerbroeken omscholen terwijl ze al in dienst zijn kost te veel.

MichelvH90

Eigenlijk is het belachelijk. Je kunt, zoals in mijn geval, werkende en met huishouden, dus niet meer op een infanteristenfunctie solliciteren. Je moet dan eerst VeVa doen, wie gaat mijn hypotheek betalen? of zoeken ze mensen zoals ik dan niet meer ofzo?


Diesel

Citaat van: A.J. op 15/08/2013 | 19:47 uur
Wat je hebt als je VeVa afrondt. Je kunt nog steeds met VMBO infanterist worden, moet je alleen VeVa doen.

Maar Havo is dus onzin.

Met alleen een VMBO diploma kun je dus geen infanterist worden.


A.J.

Citaat van: Diesel op 15/08/2013 | 15:15 uur
http://werkenbijdefensie.nl/vacature/soldaat-infanterie-pantserinfanteriegroep-204.html
Minimale vooropleiding
MBO 1-2


Wat je hebt als je VeVa afrondt. Je kunt nog steeds met VMBO infanterist worden, moet je alleen VeVa doen.

Maar Havo is dus onzin.

Diesel


Lex

Citaat van: Ronfolkersma op 15/08/2013 | 12:30 uur
hoe zit dat dan met de veva? kan ik dat doen naar me vmbo? of moet ik dus 2 jaar langer door studeren voor mbo2?
Als je eerst de site www.veva.nl bekijkt, dan staat daar de broodnodige info.

A.J.

Citaat van: Diesel op 15/08/2013 | 11:32 uur
Voor soldaat luchtmobiel en soldaat infanterie zijn de eisen inderdaad omhoog gegaan van minimaal VMBO naar minimaal MBO1-2 diploma/HAVO.

Daar zou ik graag een bron van willen zien want dat lijkt me sterk.

Ronfolkersma

hoe zit dat dan met de veva? kan ik dat doen naar me vmbo? of moet ik dus 2 jaar langer door studeren voor mbo2? -.-
en wat zijn de eisen van Natres reservist?

Diesel

Voor soldaat luchtmobiel en soldaat infanterie zijn de eisen inderdaad omhoog gegaan van minimaal VMBO naar minimaal MBO1-2 diploma/HAVO.

Ronfolkersma

PS: Ik heb de www.werkenbijdefensie.nl nog ff gecheckt. ik zie nog wel staan. VMBO Matroos soldaat etc.
Dus de site geeft aan dat je gewoon met vmbo kan.
of zou die sergeant gewoon beetje bang hebben gemaakt ofzo? Van de keuring he..

Ronfolkersma

Op de keuring (Ofzoiets) waren een paar jongens die steeds voor hem renden en liepen. klieren dus, toen hij vroeg om de kant te gaan wouden ze dat niet, en hij gat met zijn elleboog een Duwtje nauwja.. Prik Stompje zeg maar.

Ik heb die site van je gecheckt. ik zie daar ook nog niet echt info erover
iemand die het wel weet?

Lex

Je geeft verder weinig info.
Als je kameraad is afgekeurd, waarom is hij dan afgekeurd? En is deze afkering tijdelijk of niet?
Vwb de opleidingseisen is het verstandig de site: www.werkenbijdefensie.nl te raadplegen.

Ronfolkersma

#1
hoi. een kameraad van mij was op een of andere reden afgekeurd voor luchtmobiel.
maar de sergeant zei van hem: dat de laatste keer was dat je met vmbo kon soliciteren, het kan nu alleen met havo of mbo2 klopt dat?
:'(