Rusland en haar problemen

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 06/12/2011 | 22:43 uur

A.J.

Citaat van: Ros op 20/08/2019 | 21:39 uur
:silent: Daar waar ik het nodig acht zal ik in de discussie het niet laten om aan te geven hoe het modereren in mijn optiek zou moeten gebeuren en dit valt bij mij onder vrijheid van meningsuiting.

Dat doe je dan voortaan maar mooi in het daarvoor bestemde forumdeel.

Citaat
Ik weet wat er achter de schermen gedaan word om het forum 'veilig' te houden. Je opmerking (als beheerder) "Doei Igor" schoot mij in het verkeerde keelgat.

Bijna iedereen hier had alleen al nav die post direct door dat er iets niet in de haak was en jij niet?  Jij gaat over de flits omdat ik iemand van de Kremlin trollenfabriek Igor noem? Je houdt er weer een bijzondere gedachtengang op na.

Citaat
Als het bericht en de reacties er op zouden zijn verwijderd was het een stuk duidelijker geweest.

Het staat daar prima. Kunnen zijn kameraden ook meteen zien dat we hier niet achterlijk zijn.

Ros

#63
Citaat van: A.J. op 20/08/2019 | 16:54 uur
Ik begin ondertussen schoon genoeg te krijgen van je wannabe moderator gedrag, jij hebt je modfunctie aan de wilgen gehangen en het wordt ondertussen tijd dat je je gaat gedragen als een standaard user, dat eeuwige gemekker van jou wat allemaal wel en niet kan en mag op het forum en die verkapte persoonlijke aanvallen richting de moderators hou je voortaan maar lekker voor je. Als je inspraak had willen houden had je je functie niet neer moeten leggen, simpel zat.


:silent: Daar waar ik het nodig acht zal ik in de discussie het niet laten om aan te geven hoe het modereren in mijn optiek zou moeten gebeuren en dit valt bij mij onder vrijheid van meningsuiting.

Ik weet wat er achter de schermen gedaan word om het forum 'veilig' te houden. Je opmerking (als beheerder) "Doei Igor" schoot mij in het verkeerde keelgat.

Als het bericht en de reacties er op zouden zijn verwijderd was het een stuk duidelijker geweest.

A.J.

Citaat van: Parera op 20/08/2019 | 17:15 uur
Duidelijk, ik ging er al vanuit dat dit bekeken is (simpelste manier om dat te controleren), met mijn beperkte moderator kennis heb ik wel een idee van wat er achter de schermen gebeurd.

We gooien natuurlijk niet iemand er zomaar af omdat een post ons niet aanstaat maar dat weet Ros ook bliksems goed. Daar wordt echt wel kritisch naar gekeken. Anyway, spambots en dat soort ellende verdwijnen ook per direct van het forum als we die schaken, maar dat zal dan ook wel niet mogen volgens sommige users.

Parera

Citaat van: A.J. op 20/08/2019 | 16:54 uur
Dit dus, op het moment dat er Google translate stukken op het forum verschijnen waarvan de user in twee berichten twee verschillende IP's (VPN) gebruikt met een mailadres van een gratis provider welke hoog aangeschreven staat vwb security (hij doet alle moeite om zich te verbergen dus) dan ben je al heel gauw af. Dit icm met zijn post (voor zover leesbaar) wat alleen maar pro-Russisch is en het JIT en iedereen en alles behalve mother Russia bekritiseert, ergo Russische trol. Wij zijn natuurlijk niet gek hier op dit forum.

Duidelijk, ik ging er al vanuit dat dit bekeken is (simpelste manier om dat te controleren), met mijn beperkte moderator kennis heb ik wel een idee van wat er achter de schermen gebeurd.

A.J.

#60
Citaat van: Ros op 20/08/2019 | 11:25 uur
En zo gaat een mooi forum naar de bliksem. Waar blijft de vrijheid van meningsuiting en het verwoorden van de eigen mening. Krijgen nieuwe leden straks eerst een vragenlijst in te vullen en bezoek van de MIVD en een screening van politieke voorkeuren en afkomst.

En dat uit de koker van een forumbeheerder op een openbaar forum   :'(

Ik begin ondertussen schoon genoeg te krijgen van je wannabe moderator gedrag, jij hebt je modfunctie aan de wilgen gehangen en het wordt ondertussen tijd dat je je gaat gedragen als een standaard user, dat eeuwige gemekker van jou wat allemaal wel en niet kan en mag op het forum en die verkapte persoonlijke aanvallen richting de moderators hou je voortaan maar lekker voor je. Als je inspraak had willen houden had je je functie niet neer moeten leggen, simpel zat.


Citaat van: Parera op 20/08/2019 | 11:41 uur
Ik ben het met je eens dat een forum niet zomaar een lid kan /mag verwijderen en dat vrijheid van meningsuiting gewoon toegelaten moet worden op een forum maar ik ga er vanuit dat het admin/moderator team op defensieforum een goede reden heeft om hem te verbannen.

Dat komt voor mij over als een slecht vertaald stuk tekst of het slecht/beperkt Nederlands kunnen schrijven wat beide kan duiden op inmenging van buitenaf op het forum. Zoals ik hierboven al schrijf ga ik ervanuit dat het forum team een goede reden heeft om hem te verbannen en wel iets heeft uitgezocht (op basis van ip adressen o.i.d.).

Dit dus, op het moment dat er Google translate stukken op het forum verschijnen waarvan de user in twee berichten twee verschillende IP's (VPN) gebruikt met een mailadres van een gratis provider welke hoog aangeschreven staat vwb anonimiteit/ security (hij doet alle moeite om zich te verbergen dus) dan ben je al heel gauw af. Dit icm met zijn post (voor zover leesbaar) wat alleen maar pro-Russisch is en het JIT en iedereen en alles behalve mother Russia bekritiseert, ergo Russische trol. Wij zijn natuurlijk niet gek hier op dit forum.


Citaat van: Ros op 20/08/2019 | 12:31 uur
Dus......kan er geen conclusie worden getrokken.

De disclaimer is de basis. In dit geval is het overtreden ervan niet aan de orde en is de reactie van de beheerder op basis van de inhoud van het bericht dat is geplaatst. En het lid is volgens mij (nog)  niet verbannen o.i.d.

Zoals ik al eerder zei, bemoei je gewoon met je eigen zaken en laat de beheerders hun werk doen. Die hebben veel meer kennis en middelen tot hun beschikking om te bepalen of een user wel of geen trol is. Daar heb jij helemaal geen inzicht in. En als je het er niet mee eens bent dan weet je wat je te doen staat, dan kun je de algeheel beheerder aanschrijven.

En ja, betrokken lid is gewoon verbannen.

A.J. Forumbeheer



Ros

#59
Citaat van: Sparkplug op 20/08/2019 | 11:37 uur
Door de verschillende spellingsfouten en grammaticale fouten is het niet duidelijk of er een vorm van dyslexie is of dat er vertalingsfouten zijn.

Dus......kan er geen conclusie worden getrokken.

Citaat van: Parera op 20/08/2019 | 11:41 uur
Zoals ik hierboven al schrijf ga ik ervanuit dat het forum team een goede reden heeft om hem te verbannen en wel iets heeft uitgezocht (op basis van ip adressen o.i.d.).

De disclaimer is de basis. In dit geval is het overtreden ervan niet aan de orde en is de reactie van de beheerder op basis van de inhoud van het bericht dat is geplaatst. En het lid is volgens mij (nog)  niet verbannen o.i.d.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 20/08/2019 | 11:41 uur
Dat komt voor mij over als een slecht vertaald stuk tekst of het slecht/beperkt Nederlands kunnen schrijven wat beide kan duiden op inmenging van buitenaf op het forum. Zoals ik hierboven al schrijf ga ik ervanuit dat het forum team een goede reden heeft om hem te verbannen en wel iets heeft uitgezocht (op basis van ip adressen o.i.d.).

Door o.a. zichzelf niet voor te stellen, heeft hij nu bij velen de schijn tegen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Ros op 20/08/2019 | 11:25 uur
En zo gaat een mooi forum naar de bliksem. Waar blijft de vrijheid van meningsuiting en het verwoorden van de eigen mening. Krijgen nieuwe leden straks eerst een vragenlijst in te vullen en bezoek van de MIVD en een screening van politieke voorkeuren en afkomst.

En dat uit de koker van een forumbeheerder op een openbaar forum   :'(

Ik ben het met je eens dat een forum niet zomaar een lid kan /mag verwijderen en dat vrijheid van meningsuiting gewoon toegelaten moet worden op een forum maar ik ga er vanuit dat het admin/moderator team op defensieforum een goede reden heeft om hem te verbannen.

Citaat van: Sparkplug op 20/08/2019 | 11:37 uur
Door de verschillende spellingsfouten en grammaticale fouten is het niet duidelijk of er een vorm van dyslexie is of dat er vertalingsfouten zijn.

CitaatIk ben met u niet eens

Dat komt voor mij over als een slecht vertaald stuk tekst of het slecht/beperkt Nederlands kunnen schrijven wat beide kan duiden op inmenging van buitenaf op het forum. Zoals ik hierboven al schrijf ga ik ervanuit dat het forum team een goede reden heeft om hem te verbannen en wel iets heeft uitgezocht (op basis van ip adressen o.i.d.).

Sparkplug

Citaat van: Ros op 20/08/2019 | 11:25 uur
En zo gaat een mooi forum naar de bliksem. Waar blijft de vrijheid van meningsuiting en het verwoorden van de eigen mening. Krijgen nieuwe leden straks eerst een vragenlijst in te vullen en bezoek van de MIVD en een screening van politieke voorkeuren en afkomst.

Het had misschien wel iets uitgemaakt als Eric de Boer zich even had voorgesteld in het betreffende topic. Door de verschillende spellingsfouten en grammaticale fouten is het niet duidelijk of er een vorm van dyslexie is of dat er vertalingsfouten zijn.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ros

Citaat van: A.J. op 19/08/2019 | 18:48 uur
Doei Igor.

A.J. Forumbeheer


En zo gaat een mooi forum naar de bliksem. Waar blijft de vrijheid van meningsuiting en het verwoorden van de eigen mening. Krijgen nieuwe leden straks eerst een vragenlijst in te vullen en bezoek van de MIVD en een screening van politieke voorkeuren en afkomst.

En dat uit de koker van een forumbeheerder op een openbaar forum   :'(

Reinier


A.J.


Huzaar1

Citaat van: Eric de Boer op 19/08/2019 | 15:53 uur
Ik ben met u niet eens

Kom op Smirnoff, je verdoet je tijd hier. Kssjt wegwezen met die MH17 onzin van je.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Eric de Boer

Citaat van: Thomasen op 19/08/2019 | 15:19 uur
Hey, Russische Trollen op het forum.
Ik ben met u niet eens

DvdW

Krijg je dan roebels of vodka? Vraag het voor een vriend :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל