Invloed verkiezing Trump op defensie Europa

Gestart door Zander, 09/11/2016 | 09:25 uur

dudge

Citaat van: Zeewier op 14/11/2016 | 13:50 uur
Puur speculatief vooruitlopend op de groei van Europese defensie budgetten verwacht ik een groei in de Europese defensie-industrie en juist een daling in de Amerikaanse door het Trumpiaans isolationisme. Kortom de (Amerikaanse) beurskoersen in de gaten houden.

Als we het leiderschap hebben om onze eigen industriële basis te versterken. Het blijft evengoed mogelijk dat we de US industrie hiermee gaan helpen.

Zeewier

Puur speculatief vooruitlopend op de groei van Europese defensie budgetten verwacht ik een groei in de Europese defensie-industrie en juist een daling in de Amerikaanse door het Trumpiaans isolationisme. Kortom de (Amerikaanse) beurskoersen in de gaten houden.

Ace1

'Grootste crediteur Trump is Deutsche Bank'

FRANKFURT - De grootste crediteur van onroerendgoedmagnaat Donald Trump is de Deutsche Bank. Dit meldde zaterdag de economische krant Das Handelsblatt. Trump is als zakenman nog al eens failliet gegaan en dat schrikt geldschieters af. Tal van Amerikaanse banken zoals Citigroup en JP Morgan, zouden Trump op afstand houden, maar de Deutsche Bank omschrijft het Handelsblatt als ,,de trouwe bank van de toekomstige president''.

Amerikaanse media schatten dat de tot president gekozen magnaat voor zeker 100 miljoen dollar in het krijt staat bij de bank uit Frankfurt. Dat zou een derde van de totale schuld van Trumps imperium inhouden.

Deutsche Bank is in Amerika in tal van conflicten verwikkeld. Zo hangt de bank een boete van vele miljarden boven het hoofd wegens laakbare praktijken met hypotheken.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/27012109/___Trump_krijgt_geld_Deutsche_Bank___.html

A.J.

Citaat van: Thomasen op 12/11/2016 | 22:03 uur
De meesten kondigen het braaf aan. Eigenlijk alleen de VVD als uitzondering. En dat leverde nou ook niet echt grote protesten op.

Vanaf pak hem beet 2000 waren het continu de VVD en het CDA die in verkiezingsprogramma's defensie een warm hart toedroegen en extra geld voor defensie wilden of op zijn minst niet wilden bezuinigen op defensie. Ik hoef jou het gehaalde eindresultaat niet uit te leggen.

dudge

Citaat van: A.J. op 12/11/2016 | 21:16 uur
Oh ja, dan wordt er weer gestemd op partijen die daarna hun defensie paragraaf ombuigen naar bezuinigen...

De meesten kondigen het braaf aan. Eigenlijk alleen de VVD als uitzondering. En dat leverde nou ook niet echt grote protesten op.

A.J.

Citaat van: Robert2 op 12/11/2016 | 21:02 uur
Ook al zou je het aandurven, het mag niet.

Klopt, maar goed dat was het punt verder ook niet.

A.J.

Citaat van: Thomasen op 12/11/2016 | 21:12 uur
Elke landelijke verkiezing weer.

Oh ja, dan wordt er weer gestemd op partijen die daarna hun defensie paragraaf ombuigen naar bezuinigen...

dudge

Citaat van: A.J. op 12/11/2016 | 19:56 uur
Hoe kom je aan deze onzin? Is het defensiebudget tegenwoordig onderdeel van een referendum?

Daarbij zou ik dat trouwens nu wel aandurven, ik geloof dat iets van 80% van de Nederlandse bevolking het er wel over eens is dat het budget omhoog moet.

Elke landelijke verkiezing weer.

Robert2

Citaat van: A.J. op 12/11/2016 | 19:56 uur
Hoe kom je aan deze onzin? Is het defensiebudget tegenwoordig onderdeel van een referendum?

Daarbij zou ik dat trouwens nu wel aandurven, ik geloof dat iets van 80% van de Nederlandse bevolking het er wel over eens is dat het budget omhoog moet.
Ook al zou je het aandurven, het mag niet.

A.J.

Citaat van: Thomasen op 12/11/2016 | 19:21 uur
Taak van de regering. Maar net als met het referendum is ook hier een supporters Base die gewoon met een goed verhaal kan komen.

Dat verhaal is al 25 jaar goed. Het probleem zijn al die oud hippies die de wereld door een roze bril bekijken. Maar dat is de laatste tijd wel behoorlijk aan het veranderen nu de dreiging tastbaarder wordt en Trump ook een iets ander idee heeft van de kostenverdeling.

A.J.

Citaat van: Thomasen op 12/11/2016 | 19:14 uur
Datzelfde gaat toch op voor defensie?  Als wij een goed verhaal hadden gehad waarom er niet meer bezuinigd moet worden was er wel tegen gestemd. Blijkbaar zijn die argumenten er al 30 jaar niet.

Hoe kom je aan deze onzin? Is het defensiebudget tegenwoordig onderdeel van een referendum?

Daarbij zou ik dat trouwens nu wel aandurven, ik geloof dat iets van 80% van de Nederlandse bevolking het er wel over eens is dat het budget omhoog moet.

dudge

#71
Citaat van: Huzaar1 op 12/11/2016 | 19:15 uur
Hoezo moeten 'wij' een goed verhaal hebben?
Het is al van de zotte dat Defensie zelf ineens verantwoordelijk is voor haar PR en Communicatie om niet vergeten te worden.
Te gek voor woorden dat het leger dit de politiek moet uitleggen, laat staan het volk.

We zijn geen scoutingclub.

Taak van de regering. Maar net als met het referendum is ook hier een supporters Base die gewoon met een goed verhaal kan komen.

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 12/11/2016 | 19:14 uur
Datzelfde gaat toch op voor defensie?  Als wij een goed verhaal hadden gehad waarom er niet meer bezuinigd moet worden was er wel tegen gestemd. Blijkbaar zijn die argumenten er al 30 jaar niet.

Hoezo moeten 'wij' een goed verhaal hebben?
Het is al van de zotte dat Defensie zelf ineens verantwoordelijk is voor haar PR en Communicatie om niet vergeten te worden.
Te gek voor woorden dat het leger dit de politiek moet uitleggen, laat staan het volk.

We zijn geen scoutingclub.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: A.J. op 12/11/2016 | 18:42 uur
Die kun je ook omdraaien he, als de pro-kamp zo'n goed verhaal gehad zou hebben en het anti-kamp alleen maar leugens aan het verkondigen was dan zou dat toch heel makkelijk gepareerd kunnen worden? Maar nee hoor... het pro-kamp had helemaal geen verhaal en was niet eens in staat om de schijnbare leugens te ontkrachten, nou chapeau!

En ik zou wel eens een bron willen zien vwb die betaalde trolls.


Daarbij hoeven de initiatiefnemers niet eens een kant te kiezen, de stemmers kiezen, niet de organisatoren van een referendum.

Datzelfde gaat toch op voor defensie?  Als wij een goed verhaal hadden gehad waarom er niet meer bezuinigd moet worden was er wel tegen gestemd. Blijkbaar zijn die argumenten er al 30 jaar niet.

A.J.

Citaat van: Zeewier op 12/11/2016 | 18:35 uur
De initiatiefnemers van het Oekraïne-referendum zeiden zelf dat het ze niet om de Oekraïne te doen was. En daarmee haalden ze zelf al hun eigen argumenten om tegen te zijn onderuit. Een aantal mensen zijn van de ter beschikking gestelde campagnesubsidie rijk geworden. Heel gek, dan lees je niks van "taxpoetrovers" op GeenStijl want het waren hun eigen oud-medewerkers. Alles aan dat referendum is gelogen en de Oekraïeners zelf zijn keihard in de zeik genomen.

Geert Wilders gaf naar aanleiding van de 100 doden op het Maidanplein niet de voormalige regering in Kiev maar "Brussel" de schuld, politiek bedrijven over de ruggen van Oekraïense demonstranten die de corruptie en verkiezingsvervalsingen zat waren. Hoe kun je?! Na vlucht MH17 heeft hij dat nogmaals gedaan over de Nederlandse doden. En die liegende machete zwaaiende Jan Roos en pianoliggende Tiery Baudet zijn nu politici. Liegen kunnen ze al goed!

En jullie hebben geen idee hoeveel betaalde trolls er des tijds tijdens het referendum actief waren op Twitter om het sentiment te beïnvloeden. De journalistiek trouwens ook niet.

Die kun je ook omdraaien he, als de pro-kamp zo'n goed verhaal gehad zou hebben en het anti-kamp alleen maar leugens aan het verkondigen was dan zou dat toch heel makkelijk gepareerd kunnen worden? Maar nee hoor... het pro-kamp had helemaal geen verhaal en was niet eens in staat om de schijnbare leugens te ontkrachten, nou chapeau!

En ik zou wel eens een bron willen zien vwb die betaalde trolls.


Daarbij hoeven de initiatiefnemers niet eens een kant te kiezen, de stemmers kiezen, niet de organisatoren van een referendum.