Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

Huzaar1

#546
Met de positieve ervaringen, en het aanhouden van de Spike evenals het groeipotentieel van dat apparaat is dit weer een totaal bizarre en onlogische beslissing vanuit ons bezien.

Maar er zal in de toekomst vast meer volgen wat Frans is en omwille van de Belgische integratie zal worden aangetrokken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace


Ace1

Heeft het landcomponent nog de beschikking over Mistrals?

Huzaar1

Citaat van: ARM-WAP op 15/05/2023 | 13:39 uur
Die bak achterop die DAF CF 4x4 doet me denken aan DDR-achtige voertuigen als de
IFA W50
IFA
met hun LAK - Leicht absetzbarer Koffer

Die DAF-bak ziet er uitwisselbaar uit (vorklift op de 2de foto).

Duits voertuig in dienste Bundwr,  modern, heeft ook precies zo'n constructie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

ARM-WAP

Die bak achterop die DAF CF 4x4 doet me denken aan DDR-achtige voertuigen als de
IFA W50
IFA
met hun LAK - Leicht absetzbarer Koffer

Die DAF-bak ziet er uitwisselbaar uit (vorklift op de 2de foto).


Oldenhave

Toch voelt het ergens vreemd dat NL niet ook een vloot relatief kleine 4x4 vrachtwagens hebben aangeschaft van formaat DAF CF zoals de Belgen. De Scania Gryphus is vast een rete-capabel voertuig, maar het lijkt voor bepaalde rollen wel overkill: een dikke 6x6 truck voor algemene dienst taken zoals het vervoeren van wat manschappen. Idem voor de vervanging van de MB. Ja meer bescherming etc, maar ook veel rondrijden met een enorm zwaar bakbeest op de openbare weg.


Harald

https://www.facebook.com/belgianarmy/posts/pfbid0t1SA8AJ3Qu1stDYs9YtpwQkb2hfucMRLuXeSUXskpbPP8Q7GkA4W92SuE2qKBbj3l

Tegen het najaar van 2023 krijgt Defensie 636 lichte vrachtwagens. 393 in 4x4 uitvoering en 243 in 8x8 uitvoering. De nieuwe voertuigen zullen uiteindelijk Volvo-vrachtwagens en sommige Unimogs vervangen. Het rijcomfort en de veiligheid zijn aanzienlijk verbeterd, om nog maar te zwijgen van de aanzienlijke vermindering van de logistieke voetafdruk van implementaties. Dit is een aanzienlijke verbetering van de transportcapaciteit voor defensie.

Meer comfort en veiligheid
Dankzij de combinatie van chassis, motor en bandensysteem gedragen de voertuigen zich perfect op alle terreinen en garanderen ze een uitzonderlijk rijcomfort. Het laadvermogen van de nieuwe 4x4 is groter en zal daardoor twee keer zoveel goederen kunnen vervoeren als dat van de huidige Unimog. Ook de lage hefhoogte is een voordeel, ook bij het vervoeren van grote zeecontainers blijft deze onder de 4 meter.
Veertig procent van de nieuwe voertuigen zal worden uitgerust met een gepantserde cabine, waardoor maximale bescherming wordt geboden aan de inzittenden, ongeacht het operatiegebied. De cabinebepantsering is vergelijkbaar met die van de Dingo (ATV).

De 4x4-voertuigen zullen veel Unimogs vervangen en zullen vanaf het najaar van 2023 worden uitgedeeld aan alle defensie-eenheden. De 8x8-variant zal de oude Volvo-vrachtwagens vervangen en zal worden ingezet voor meer specifieke toepassingen zoals het transport van containers of afvalcontainers.

Opleiding en onderhoud
Vorig jaar zijn de eerste rijopleidingen gegeven en dit jaar volgen er nog twee, waarmee het totaal aantal omgeschoolde chauffeurs op 200 komt. Elke eenheid heeft dus minimaal 4 opgeleide chauffeurs om de "Train de trainer" te kunnen geven. gewenning van deze nieuwe Veh aan de rest van zijn staf.
Defensie werkt qua onderhoud nauw samen met DAF, de voertuigleverancier. Afgelopen jaar zijn er al drie trainingen voor monteurs georganiseerd. In 2023 volgen nog twee trainingen. Instructeurs van de logistieke school in Doornik krijgen voorrang om deze opleiding intern te kunnen voortzetten.





https://www.youtube.com/watch?v=HomkotoJ7yY

Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Stoonbrace

Citaat van: Harald op 02/12/2022 | 08:23 uur
Even when carrying a 20ft sea container, it is still less than 4 meters.

8)

Harald

First DAF CF military trucks delivered to Belgian army

DAF Trucks on December 1 presented the first units of a series of 879 all-wheel-drive trucks to the Belgian Defense. Major General Thierry Esser, representing Minister of Defence Ludivine Dedonder, and Lieutenant General Fr?d?ric Goetynck received the keys from Harald Seidel, President of DAF Trucks. The handover took place at DAF's axle and cab factory in Westerlo.


Presentation of the first DAF CF 8x8 trucks delivered to the Belgian army on December 1, 2022

The Belgian Defense order includes 636 4?4 trucks for general transport tasks, 243 8x8 trucks for specific applications (tipper, container transporter, and deployment requiring a crane). The total budget is 259 million euros. 40 percent of the vehicles will be equipped with an armored cab that provides high protection for occupants during military operations.

The delivery of the first 150 8x8 trucks to units of the Land Component (Motorized Brigade and Special Operations Regiment) and the Medical Component is in full preparation.

For CF military vehicles, DAF works closely with the well-known company Tatra Trucks in the Czech Republic. All the trucks use a unique chassis concept with a four-wheel-drive powertrain and a load-bearing center tube on which an independent suspension is mounted. The independent suspension, the special Tatra chassis and the central tire inflation system guarantee excellent off-road capabilities and exceptional driving comfort, even on the most difficult terrain. The trucks are equipped with a 10.8 liter Paccar MX-11 engine (on the 4?4 variant) or 12.9 liter Paccar MX-13 engine (on the 8?8 variant), with outputs ranging from 300 kW/410 hp to 340 kW/460 hp. The reduced height is also a major advantage. Even when carrying a 20ft sea container, it is still less than 4 meters.

?Made in Belgium? cabins
The Belgian Defense has paid particular attention to obtaining a minimal logistical footprint. All versions will have the same cab (armored or not) and the same 4?4 or 8?8 chassis. The production of the unarmored cabs of the CF military trucks will be carried out entirely at the DAF plant in Westerlo. Tatra Defense Vehices supplies the advanced protected cabins, the interior of which is also produced in Westerlo. Paccar engines come from the DAF factory in Eindhoven.

Global maintenance
The Belgian Defense and DAF will work closely together to maintain CF military vehicles, with the network of DAF dealers in Belgium ? with designated support points in Houthalen and Gr?ce-Hollogne ? playing a crucial role. For maintenance outside the Belgian borders, the DAF dealer network, which has more than 1,100 locations worldwide, is available, with the support of the DAF International Truck Service (ITS emergency service). For good parts availability, the DAF dealer organization can count on the support of Paccar Parts.

Ludivine Dedonder, Minister of Defence, said: ?Well-developed logistics and transport capacity are essential to the success of military operations. With the arrival of these new transport vehicles, the Defense is taking another big step forward. These new vehicles are suitable for all areas of operations and are also literally a matter of life and death for our soldiers who risk their lives every day in the interest of our security. No less than 40% of the vehicles delivered are armored and provide vital protection to our personnel in operation. If necessary, other vehicles can also be equipped with such protection in the interest of our personnel. The fact that a large part of the production also takes place in Belgium obviously pleases me. After all, by working with Belgian companies on our strategic autonomy and the security of our military, we not only strengthen Defense, but also the country as a whole. ?

Dependence on equipment
?In the toughest and most demanding conditions, an army wants to be able to rely on its equipment,? said Harald Seidel, Managing Director of DAF Trucks. ?We are therefore proud that the Belgian army has chosen the unrivaled reliability and qualities of our Military CF trucks. The versatility of our vehicles underlines that DAF also offers an excellent transport solution for all military applications. The safety of our personnel and the reliability of our equipment are essential,? emphasizes Lieutenant-General Fr?d?ric Goetynck, Director General of the General Directorate of Material Resources (DGMR).

As published by Army Recognition of December 7, 2021, in accordance with the Strategic Vision for Defense issued by the Belgian army on June 29, 2016, a tender had been issued for the replacement of the Mercedes Unimog 1300L 4x4 1.9T and the Volvo N10 6x4 trucks. DAF Trucks was declared the winner of the tender. DAF had selected HIAB as the supplier for all hooklift systems and load handling cranes and VS-Mont for the supply of tipper bodies. Cargo bodies will be produced by Porgest. In total, 352 CF trucks will come with a ballistic cab. Delivery of the first vehicles has taken place on December 1, 2022, as planned. The last vehicles should be produced in 2025.


Container transport variant of DAF CF 8x8 truck with armored cab, followed by the same variant but with unarmored cab, unveiled on July 19, 2022, at Peutie military barracks during the rehearsal of the Belgian National Day military parade (21 July)


Tipper variant DAF CF 8x8 with unarmored cab, followed by the same variant but with armored cab, unveiled on July 19, 2022, at Peutie military barracks during the rehearsal of the Belgian National Day military parade (21 July)

https://www.armyrecognition.com/defense_news_december_2022_global_security_army_industry/first_daf_cf_military_trucks_delivered_to_belgian_army.html

Huzaar1

#536
Voor berging in het veld gebruiken we over het algemeen ook rupsvoertuigen.

Hier een citaat uit omschrijving behoeftestelling vervanging NL wls/bergers:

Volledig geweldsspectrum
Naast de voertuigen wordt materieel voor onder meer opslag-, overslag- en fysieke distributie vervangen. Ook omvat de aankoop gepantserde cabines en remote controlled weapon stations. Ze zijn nodig om met de voertuigen te kunnen opereren in het volledige geweldspectrum. Ook krijgen de voertuigen banden waarmee in geval van nood, ondanks lekkage, kan worden doorgereden.

De voertuigen moeten optreden onder zware terrein- en klimatologische omstandigheden. Een deel moet zelfs inzetbaar zijn bij amfibische opdrachten en operaties waarbij geen brugslagmaterieel beschikbaar is. Dit stelt hoge eisen aan het materieel op het gebied van terreinvaardigheid, temperatuurbestendigheid, waadvermogen, bestuurbaarheid, bedieningsgemak en klimaatbeheersing.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 30/11/2022 | 12:37 uur
NL wil familievorming. Zal een scania worden dunkt me.

We zullen het zien, al heeft Defensie nu ook een aantal (DAF/)TATRA's rijden.

Huzaar1

Citaat van: Kornet43 op 30/11/2022 | 12:41 uur
Laten we hopen van niet!
Bij testen op de Leusderheide deed de MAN/Rheinmetall HX 10X10 kraan het beste takelwerk, die Scania?s zijn niet terrein waardig.

Ok
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 30/11/2022 | 12:37 uur
NL wil familievorming. Zal een scania worden dunkt me.
Laten we hopen van niet!
Bij testen op de Leusderheide deed de MAN/Rheinmetall HX 10X10 kraan het beste takelwerk, die Scania?s zijn niet terrein waardig.

Huzaar1

NL wil familievorming. Zal een scania worden dunkt me.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"