Peruvian Navy decommissions ex HNLMS De Ruyter

Gestart door dudge, 27/09/2017 | 18:51 uur

Huzaar1

Als NL dit niet koopt zijn we gek. Enorme publiekstrekker voor komende generaties. Beeldbepalend.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

#29
Peru zet oude kruiser Hr.Ms. De Ruyter te koop

Het voormalige vlaggenschip van de Peruaanse marine, BAP Almirante Grau, is te koop gezet. Het schip werd enkele jaren geleden uit Peruaanse dienst genomen en zou in het Zuid-Amerikaanse land museumschip worden. Dat gaat voorlopig niet door. De Almirante Grau was in een vorig leven kruiser Hr.Ms. De Ruyter, tot het schip verkocht werd aan de Peruaanse marine.

..../....

https://marineschepen.nl/nieuws/Peru-zet-oude-kruiser-de-ruyter-te-koop-150222.html

C801 Hr.Ms. De Ruyter



CLM-81 Almirante Grau


Oude glorie
https://www.youtube.com/watch?v=F6c1q4RCSSg

Master Mack

Ik was 1 van de enthousiaste die de oude kruiser naar NLD terug wilde halen. Maar we strande door de crisis. Asbest, budget op lange termijn en onwillige gemeente ambtenaren

Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 23/07/2018 | 12:47 uur
Dat is meer dan 10 jaar geleden geschreven! Inmiddels ligt die boot vast al op de bodem ergens.

Het is een schip en geen boot.

Huzaar1

Dat is meer dan 10 jaar geleden geschreven! Inmiddels ligt die boot vast al op de bodem ergens.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: tentara71 op 22/07/2018 | 23:01 uur
Leg hem in Vlissingen!
Zelfde argumentatie als waarom het Korps naar Vlissingen moet.... :sick:

Er waren wel plannen om de  De Ruyter terug naar Nederland te halen.

http://www.debakstafel.nl/keert-de-ruyter-terug.html

Parera

Citaat van: tentara71 op 22/07/2018 | 23:01 uur
Leg hem in Vlissingen!
Zelfde argumentatie als waarom het Korps naar Vlissingen moet.... :sick:
Zou mogelijk zijn maar ik denk niet dat de gemeente daar geld/ruimte voor heeft of wil vrijmaken. En het zou niet passen in de plannen die de gemeente heeft met het KSG terrein.
Als het een museumschip moet worden zou ik eerlijk gezegd kiezen voor A'dam, een afdeling van het NMM soesterberg voor toeristen.

Ik denk dat een kade graven in Soesterberg een dure grap word  ;D Natuurlijk wel een gave optie om het in Soesterberg te hebben staan maar dat gaan zo veel kosten dat het niet interessant is.

MasterChief1971

Leg hem in Vlissingen!
Zelfde argumentatie als waarom het Korps naar Vlissingen moet.... :sick:
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Parera

#20
Natuurlijk een prachtig project om de kruiser terug te halen maar de vraag is wat zijn de kosten en krijgen we dat er ooit nog uit in de vorm van een museumschip?
Dit schip is wel in originelere staat dan de ZP was dus makkelijker terug te brengen in haar versie zoals het schip er uitzag in '53.

Het zou prachtig zijn als het mogelijk is maar ik denk niet dat de kans groot is dat het gaat gebeuren. En waar het moet komen? in Den Helder natuurlijk! bij het marine museum al zal het erg krap worden om het schip op de locatie te krijgen naast de Abraham Crijnssen.

Ton de Zwart


Reinier

Citaat van: Ace1 op 22/07/2018 | 13:58 uur
In Rotterdam ligt SS Rotterdam al.
Gelukkig hebben ze daar een hele grote haven  ;)
En er is plek naast de SS Rotterdam.

Ace1

Citaat van: Reinier op 22/07/2018 | 12:13 uur
Zeker appels & peren, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
In het buitenland zijn dit soort karakteristieke museumschepen grote publiekstrekkers en landmark iconen. Denk maar aan HMS Belfast in London of de Intriped in New York.

Hoe gaaf zou het zijn om de HR MS Zeven Provinciƫn te hebben liggen in Rotterdam waar zij gebouwd is? Amsterdam sluit ik bij voorbaat uit: hebben niets op met de marine/ defensie en heeft al genoeg musea.

In Rotterdam ligt SS Rotterdam al.

Umbert

Moet kunnen als er vele generaties politici het geld met containers vol over de balk dumpen voor hun projectjes, kan er wel een beetje van het geld gebruikt worden om een mooi icoon en zeker een  publieks trekker te maken.