Internationale ontwikkelingen maritiem

Gestart door Parera, 17/04/2018 | 18:32 uur

Sparkplug

Citaat van: Parera op 26/06/2019 | 12:12 uur
Het toekomistige Franse vliegkampschip word tenminsten 70.000 ton, dat is 60% zwaarder dan de huidige Charles da Gaulle. En het nieuwe gevechts vliegtuig zal 30 ton wegen, vergelijkbaar met een F-35A. Kosten voor de carrier worden ingeschat op 4,5 miljard euro.   :omg:

Als je ook ziet hoe groot de mock-up van de NGF is. Wanneer ze die afmetingen blijven aanhouden, dan zal de het nieuwe vliegkampschip qua ruimte daar toch geschikt voor moeten zijn. Ervan uitgaande dat de toekomstige air wing even groot is.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Porte-avions : le successeur du Charles de Gaulle sera massif, très massif

https://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/porte-avions-le-successeur-du-charles-de-gaulle-sera-massif-tres-massif-821524.html

Het toekomistige Franse vliegkampschip word tenminsten 70.000 ton, dat is 60% zwaarder dan de huidige Charles da Gaulle. En het nieuwe gevechts vliegtuig zal 30 ton wegen, vergelijkbaar met een F-35A. Kosten voor de carrier worden ingeschat op 4,5 miljard euro.   :omg:

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#771


Mogelijk is het een photoshop  ;D

Parera

Ik kwam deze tegen via onderstaande web blog, ik kon er niet uit opmaken wat het nu is. Officieel of fan art?

http://lefauteuildecolbert.blogspot.com/2019/06/fmanfmc-salves-de-la-ligne-de-bataille.html


Parera

Nog enkele foto's van het PPA







De laatste is een redelijke foto van de Sovraponte.

Poleme

#768
Citaat van: Master Mack op 14/06/2019 | 09:39 uur
Lelijk of niet ze bouwen tenminste wel aan de lopende band nieuwe schepen. En bij ons wordt de vloot snel oud en rolt er niks van de band.
Europese scheepsbouw productie / markt.     Bron: Netherlands Maritime Technology.

European shipbuilding production in 2018: sea going ships > 100 Gross Tonnes (GT), excluding super yachts and fishing ships.

Order book per 31-12-18:

  Country                          Number of ships     GT x 1.000     CGT* x 1.000        Percentage CGT market share
1.  Italy                                 54                        4.387              4.705                    33,0 %
2.  Germany                          30                        2.139              2.057                    14,4 %
3.  France                              20                        1.732               1.586                    11,1 %
4.  Finland                               7                        1.247              1.127                      7,9 %
5.  Russian Federation           113                        1.055              1.002                      7,0 %
6.  Turkey                            172                           389                 733                      5,1 %
7.  Romania                           45                           456                 664                      4,7 %
8.  Spain                               69                            661                 620                      4,4 %
9.  Poland                              67                           251                 424                       3,0 %
10. Croatia                            28                           418                 410                       2,9 %
11. The Netherlands               77                           263                 404                       2,8 %
12. Norway                            44                            89                  187                       1,3 %
13. Ukraine                            11                            53                    76                       0,5 %
14. United Kingdom                15                            41                    72                       0,5 %
15. Portugal                             4                            30                    72                       0,5 %
16. Denmark                          13                            19                    48                       0,3 %
17. Greece                             10                              9                    25                       0,2 %
18. Bulgaria                             4                              5                    12                       0,1 %
19. Latvia                                3                              1                      6                       0,0 %
20. Lithuania                            1                             2                       5                       0,0 %

Czech Republic & Ireland: both 1 ship each.

Sweden, Belgium, Albania,
Estonia, Hungary, Slovakia,
Slovenia:                                  0                             0                       0                      0,0 %

* Compensated Gross Tonnage (CGT) is an indicator of the amount of work that is necessary to build a given ship and is calculated by multiplying the tonnage of a ship by a coefficient, which is determined according to type and size of a particular ship.

Opvallend is Zweden, geen enkele zeegaande koopvaardij schepen gebouwd.  Maar wel zelf onderzeeboten, korvetten en mijnenjagers/vegers ontwikkelen en bouwen.

     
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Poleme

#767
Medio december 2018 schreef MinDef aan de Kamer betreffende het Nationaal Plan dat men extra wil investeren in 5 NAVO capabilities:
Extra F-35 jachtvliegtuigen, is een extra squadron van 15 kisten;  vuurkracht op land; vuurkracht  op zee in de vorm van een versterkte Ballistic Missile Defense;
meer middelen voor de special operations forces; en versterking van het cyber-, en intel domein.

Investeren in al deze NAVO capaciteit targets met al het extra MinDef pecunia (in deze kabinetsperiode) gaat helemaal niet lukken.  Hooguit de extra 15 F-35A's en dan is de begroting stijging wel op.  Volgens de NAVO blijven de Nederlandse MinDef uitgaven, op basis van in Nederlandse ogen verouderde IMF cijfers, in 2019 - 2023 onder de 1,3 % van het BBP.  Volgens Nederland zal het MinDef budget op basis van CPB gegevens pas weer in 2022 lager dan 1,3 % uitvallen.  Namelijk 1,29 % en in 2024 wordt slechts 1,24 % van het BBP gehaald.

Reken in September ook niet op extra geld, want Onderwijs, Zorg en meer muntjes voor de pensioenen en AOW leven altijd nog meer bij politiek en publiek.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Parera

Citaat van: Poleme op 15/06/2019 | 15:40 uur
Waarom zit het vMFF dossier dan muurvast en is de outlook daar nu ook niet fantastisch ?

Sebo Hofkamp schreef 26 maart 2018 nog op Twitter: "Ik wordt blij van bijlage IV van de Defensienota 2018.  Na jaren ligt er een financieel fundament voor de vervanging van onderzeeboten, mijnenjagers, fregatten, wapensystemen en de bouw van een nieuw bevoorradingsschip, en nu vaart maken."

Drie jaar geleden mocht het vMFF nog slechts EUR 500 miljoen per schip kosten.  Tot vorig jaar ging die begroting omhoog naar 600 miljoen en vrij recent ging volgens Jurrien, het budget / prijs met een onbekend bedrag zelfs over die 600 miljoen heen.  Is dit het probleem ?

Geld is voor alle lopende en geplande projecten waarschijnlijk het probleem. De wil om het te kopen/bouwen is er wel maar bet budget dat ontbreekt, gelukkig moet Nederland van de EU geld gaan uitgeven dus kom maar op met die miljarden extra in September. :angel:

StrataNL

Citaat van: Poleme op 15/06/2019 | 15:40 uur
Waarom zit het vMFF dossier dan muurvast en is de outlook daar nu ook niet fantastisch ?

Sebo Hofkamp schreef 26 maart 2018 nog op Twitter: "Ik wordt blij van bijlage IV van de Defensienota 2018.  Na jaren ligt er een financieel fundament voor de vervanging van onderzeeboten, mijnenjagers, fregatten, wapensystemen en de bouw van een nieuw bevoorradingsschip, en nu vaart maken."

Drie jaar geleden mocht het vMFF nog slechts EUR 500 miljoen per schip kosten.  Tot vorig jaar ging die begroting omhoog naar 600 miljoen en vrij recent ging volgens Jurrien, het budget / prijs met een onbekend bedrag zelfs over die 600 miljoen heen.  Is dit het probleem ?
In een jaar kan er veel (of juist heel weinig) gebeuren.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Poleme

Waarom zit het vMFF dossier dan muurvast en is de outlook daar nu ook niet fantastisch ?

Sebo Hofkamp schreef 26 maart 2018 nog op Twitter: "Ik wordt blij van bijlage IV van de Defensienota 2018.  Na jaren ligt er een financieel fundament voor de vervanging van onderzeeboten, mijnenjagers, fregatten, wapensystemen en de bouw van een nieuw bevoorradingsschip, en nu vaart maken."

Drie jaar geleden mocht het vMFF nog slechts EUR 500 miljoen per schip kosten.  Tot vorig jaar ging die begroting omhoog naar 600 miljoen en vrij recent ging volgens Jurrien, het budget / prijs met een onbekend bedrag zelfs over die 600 miljoen heen.  Is dit het probleem ?

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Parera

Citaat van: StrataNL op 14/06/2019 | 09:03 uur
Dat doen we op de OPV's toch ook?



Klopt maar de opstelling die de Italianen hebben gekozen is natuurlijk wel bijzonder.