Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

DvdW

#510
Citaat van: Zeewier op 07/01/2014 | 23:41 uur
De OZD verdwijnt niet. Simpelweg om het feit dat de bezuinigingen in heel Europa tot schaarste in materieel heeft geleid. De politicus die de Nederlandse onderzeebootkennis, de bouw, niveau van de operaties en opleidingstraject wegbezuinigd krijgt de NAVO op zijn dak.
Kom op, wees reeël. Kijk naar de Nederlandse Krijgsmacht! Jaar naar jaar wordt er van alles bij het grofvuil gezet. Onze bestedingen lopen al jaren achter op de 2% norm van de NAVO, NL loopt op alle mogelijke manier internationaal gezien de kantjes eraf en wanneer hebben wij van de de NAVO op "ons dak gekregen"...? Juist...  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

Citaat van: DvdW op 07/01/2014 | 23:26 uur
Ummm... Ik denk dat Huzaar1 bedoelt dat sommigen hier nu hoop voor de OZD gaan putten uit het feit dat er één advertentie staat waarin gesproken wordt over nieuwe subs....  :angel:
De OZD verdwijnt niet. Simpelweg om het feit dat de bezuinigingen in heel Europa tot schaarste in materieel heeft geleid. De politicus die de Nederlandse onderzeebootkennis, de bouw, niveau van de operaties en opleidingstraject wegbezuinigd krijgt de NAVO op zijn dak.

DvdW

Citaat van: Zeewier op 07/01/2014 | 23:19 uur
Ik snap het punt niet. Via de website van Nevesbu kom je op iv-groep.nl daar vindt je dezelfde vacatures. Er is gewoon enorme schaarste aan hoogopgeleid personeel in de gehele scheepsbouw. Mammoet betaald simpelweg meer. Dit soort banen in de marine scheepsbouw zijn echt voor technische nerds.
Ummm... Ik denk dat Huzaar1 bedoelt dat sommigen hier nu hoop voor de OZD gaan putten uit het feit dat er één advertentie staat waarin gesproken wordt over nieuwe subs....  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

Citaat van: Huzaar1 op 06/01/2014 | 22:54 uur
haha ik herken dit stadium.
Als je je nog aan vacatures op internet moet vastklampen is de situatie kritiek :P

been there,  

;)
Ik snap het punt niet. Via de website van Nevesbu kom je op iv-groep.nl daar vindt je dezelfde vacatures. Er is gewoon enorme schaarste aan hoogopgeleid personeel in de gehele scheepsbouw. Mammoet betaald simpelweg meer. Dit soort banen in de marine scheepsbouw zijn echt voor technische nerds.

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 07/01/2014 | 11:31 uur
Bij het lezen van deze vacature moest ik meteen aan ACE1 denken.

Dank je wel voor het compliment maar ik voldoe niet aan de eisen  met mijn 42 kan ik zo en niet voldoen aan de functie van Junior Naval-architect :angel:

ARM-WAP

Bij het lezen van deze vacature moest ik meteen aan ACE1 denken.

Huzaar1

haha ik herken dit stadium.
Als je je nog aan vacatures op internet moet vastklampen is de situatie kritiek :P

been there, 

;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Vacature
Junior Naval-architect

Vacature gegevens Organisatie:    Ministerie van Defensie (Den Haag)
Vacaturenummer:    315771
Reageren vóór:    31 januari 2014

Functieomschrijving

Je werkt mee aan het vervangen van een groot aantal oorlogsschepen van de Koninklijke Marine. Het gaat om fregatten en mijnenbestrijdingsvaartuigen, maar ook om nieuwe onderzeeboten. Jij zorgt voor de inpassing van de nieuwste ontwikkelingen op maritiem gebied in baanbrekende en betaalbare schepen voor de Koninklijke Marine.

Als junior Naval-architect werk je binnen een team op zelfstandige wijze onderdelen uit van het ontwerpproces van Marineschepen. Dit doe je op aspecten als dimensionering van scheepsvorm, hoofdconstructie en voortstuwers. Ook houd je rekening mer ruimtelijke indeling van scheepsontwerpen, gewichtsprognose, zwaartepuntligging en stabiliteit, en met documentatie van ontwerpresultaten en financiële ramingen. Je ondersteunt de scheepsbouwkundige aspecten van het materieelsontwikkeling proces bij de Defensie Materieel Organistie. Je werkt mee aan coördinatie en integratie van bijdragen aan het ontwerp van andere afdelingen, zoals wapen-, sensor-, en commandovoeringssystemen. Je levert waar nodig bijdragen aan besteksteksten en reviews tijdens de realisatiefase van nieuwbouwprojecten. Ook voer je bovenstaande taken waar nodig uit bij grote modificaties van bestaande schepen.
Functie-eisen

    Je hebt een afgeronde hbo-opleiding Scheepsbouw of TU Maritieme Techniek.
    Je hebt een uitstekende beheersing van de Engelse taal, schriftelijk en mondeling.
    Je hebt uitstekende communicatievaardigheden, schriftelijk en mondeling.
    Je hebt kennis van en ervaring met moderne softwarepakketten op gebied van CAD-systemen en conceptontwikkeling in maritieme context.
    Je bent flexibel en kunt zelfstandig functioneren in teamverband.

Werk-/denkniveau

Bachelor - HBO
Arbeidsvoorwaarden
Arbeidsvoorwaarden met betrekking tot het salaris. Minimum salaris:    € 2378 bruto per maand
Maximum salaris:    € 3770 bruto per maand
Indicatie:    Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.
Arbeidsvoorwaarden met betrekking tot het dienstverband. Dienstverband:    Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week:    38
Maximaal aantal uren per week:    38
Organisatie - Ministerie van Defensie

Het ministerie van Defensie staat voor vrede en veiligheid, in eigen land en daarbuiten. Nederland levert daarmee een bijdrage aan de stabiliteit en vrijheid in de wereld. Hiermee is ook de samenleving gediend. De marine, landmacht, luchtmacht en marechaussee zijn snel en flexibel inzetbaar en kunnen overal ter wereld optreden, ook onder de zwaarste omstandigheden. In nauwe samenwerking met anderen en gesterkt door een rotsvast vertrouwen in elkaar. Uitgerust met modern materieel, gaat verantwoord om met geweld en als het moet met gevaar voor eigen leven. Dat is Defensie.

Meer informatie over de organisatie
Afdeling - Defensie Materieel Organisatie, Maritieme Systemen

De afdeling Maritieme Systemen van de Defensie Materieel Organisatie is een kleine, dynamische organisatie, verantwoordelijk voor conceptueel ontwerp, realisatie en life cycle-management van de huidige en toekomstige vloot van de Koninklijke Marine.
Standplaats

Den Haag
Meer informatie
Meer informatie over de vacature: Naam:    Dhr. H.J. Sebel
Telefoonnummer:    070-3169084
E-mailadres:    HJ.Sebel@mindef.nl
Meer informatie over de sollicitatieprocedure: Naam:    Christien Beukers-Bruggeman
Telefoonnummer:    070-3163335
E-mailadres:    CM.Beukers.Bruggeman@mindef.nl

Harald

Extra info omtrent type 218SG

ThyssenKrupp Marine Systems Receives Major Submarine Order from Singapore
ThyssenKrupp Marine Systems, a company of ThyssenKrupp Industrial Solutions, has signed a contract for the delivery of two submarines of HDW Class 218SG to Singapore.

HDW Class 218SG is a customised design from ThyssenKrupp Marine Systems. The submarines, which will be fitted out with an air independent propulsion system, are going to be built at the Kiel premises of ThyssenKrupp Marine Systems.

Compared to the present ThyssenKrupp Marine Systems submarines, the new design has been customised to house additional equipment for present and future operational requirements. Special attention has also been paid to the ultra-modern layout of the tailor-made Combat System of these submarines. ST Electronics, being part of the ST Engineering group, will co-develop such Combat System with Atlas Elektronik GmbH.

Dr. Hans Christoph Atzpodien, Chairman of the Management Board of Business Area Industrial Solutions of ThyssenKrupp AG, underlines the importance of the order: "We very much look forward to continue the co-operation with the Republic of Singapore Navy which has already been a customer of ThyssenKrupp Marine Systems. The new order is an affirmation of our high-end products and services and will further strengthen our position as a world market leader in the sector of non-nuclear submarines. The contract does not only safeguard jobs at ThyssenKrupp Marine Systems, but also several hundred jobs at subcontractors."

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/149923/thyssenkrupp-details-singapore-sub-order.html

Zeewier

Citaat van: Harald op 22/11/2013 | 18:51 uur
Maar eens afwachten wat er volgt uit de Motie van Knops en waarmee en welke visie er eruit komt door deze motie beschreven door Defensie en Hennis

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33763-18.html

Wat een aandachttrekkerij. De laatsten van de klasse zijn nog in uitvoering van het instandhoudingsprogramma tot 2025. Knops wilt zeker als de onderzeebootheld de boeken in gaan. De instandhouding van de mijnenveegcapaciteit is zeker niet zo sexy, maar wel tastbare veiligheid voor vissers op de Noordzee: Zeemijn in Den Oeverse haven

Harald

Singapore koopt 2 stuks type 218SG onderzeeboten !!

nieuw type aanduiding ... 218 is nog niet bekend
SG staat voor Singapore

Huidige onderzeeboten hebben een tonnage van ca. 1500 ton, deze vervanger zal wel vergelijkbaar zijn.
Misschien een gemodificeerde type 214 ?.. maar dan zou je het toch als een type 214SG benoemen.

Of het is een Zweedse Kockum onderzeeboot, dit omdat de Zweedse Kockum AB overgenomen is door de ThyssenKrupp group.

Wel interessant om te volgen wat voor type en tonnage dit type 218SG betreft.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/149883/sweden-loses-out-as-singapore-orders-two-german-submarines.html

Harald

Maar eens afwachten wat er volgt uit de Motie van Knops en waarmee en welke visie er eruit komt door deze motie beschreven door Defensie en Hennis

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33763-18.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#498
Citaat van: Tanker op 22/11/2013 | 16:08 uur
Ik snap het hele issue niet, men dient als burger maar zeker ook als politicus (met name linkse) te begrijpen dat defensie materieel vaak groot, zwaar en duur is. Je hebt het niet over een Franse middenklasser bijvoorbeeld.
Als dat besef nu eens zou gaan leven, veiligheid kost geld en veel ook....

:mad:

Mee eens. Het vervelende alleen is dat men veel investering vooruitgeschoven heeft, hierdoor komt alles op een hoop, Kijk ik alleen naar de KM dan zijn in de jaren twintig aan de beurd de:

- 4 SSK
- 2 MFF
- 4 LCF (eventueel na MLU pas in de jaren dertig)
- 6/8 MCM
- 1 LPD (eventueel na MLU pas in de jaren dertig)

Als de LCF's en een LPD niet worden doorgeschoven dan schat ik dat dit korte rijtje 2 x het aanschafbudget van de F35 is.

Tanker

Ik snap het hele issue niet, men dient als burger maar zeker ook als politicus (met name linkse) te begrijpen dat defensie materieel vaak groot, zwaar en duur is. Je hebt het niet over een Franse middenklasser bijvoorbeeld.
Als dat besef nu eens zou gaan leven, veiligheid kost geld en veel ook....

:mad:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 22/11/2013 | 15:59 uur
en als er meer nieuwe fregatten komen ter vervanging van de M-fregatten zal daar ook nog een flink bedrag naar toe gaan.

Met de Fregatten er bij opgeteld: 2 M's en aan het einde van de jaren twintig de 4 LCF's komt hier na mijn inschatting minimaal een zelfde bedrag bij. (en dan hebben we het nog niet eens over de wens om meer dan 2 MFF vervangers aan te schaffen)