Oriëntatievraag..

Gestart door Stoelpoot, 10/01/2017 | 12:03 uur

Stoelpoot

Citaat van: Dutchman op 30/01/2017 | 19:38 uur
Ik ben er ook!

Stoelpoot, ik had met de recruiter gesproken en zij mij nadrukkelijk dat je voor het 20ste moest solliciteren. Heb van hem daarbij niet over de plaats gehoord. Als ik zoek in andere vacatures van 10 en 30 komt dit aardig overeen. Dus ik denk dat het prima is (en hopelijk voor den haag eeeen sollicitatie open is ander is je voorlichting een jaar geldig)

Ps. Als er mensen vanuit Castricum mee willen rijden kan je mij een Pm sturen!!

Ja, ik dacht ook gewoon van: het 20e is het 20e, dus het zal wel kloppen. Dus toch een beetje in de war doordat iemand van het 20e zelf tegen mij zegt dat de eerstvolgende voorlichting pas in juni is. Maar ff opnieuw gemaild, dus we'll see!

Dutchman

Ik ben er ook!

Stoelpoot, ik had met de recruiter gesproken en zij mij nadrukkelijk dat je voor het 20ste moest solliciteren. Heb van hem daarbij niet over de plaats gehoord. Als ik zoek in andere vacatures van 10 en 30 komt dit aardig overeen. Dus ik denk dat het prima is (en hopelijk voor den haag eeeen sollicitatie open is ander is je voorlichting een jaar geldig)

Ps. Als er mensen vanuit Castricum mee willen rijden kan je mij een Pm sturen!!


Citaat van: Stoelpoot op 30/01/2017 | 19:19 uur
Eind februari is er een voorlichting zie ik net! https://mijn.werkenbijdefensie.nl/activiteiten/300379/

Edit: Toch nog ff op terugkomend, want dit is mij toch niet helemaal duidelijk aangezien ik dus een tijdje geleden te horen kreeg dat de eerstvolgende voorlichting voor regio Den Haag pas weer in juni zal zijn. Ik dacht toen ik bovenstaande voorlichting zag dat dit ook voor regio Den Haag geldt omdat het om het 20e ging en het dus qua regio niet uitmaakt, maar bij nader inzien denk ik dat ik er wat dat betreft ff naast zat.

Stoelpoot

#17
Citaat van: Dutchman op 25/01/2017 | 07:39 uur
mtchel112, gaaf dat je erbij zit! En ja, dat is een behoorlijke tijd.
Hopelijk komt er snel een voorlichting, en komt het daarna allemaal goed. We zullen zien.

Eind februari is er een voorlichting zie ik net! https://mijn.werkenbijdefensie.nl/activiteiten/300379/

Edit: Toch nog ff op terugkomend, want dit is mij toch niet helemaal duidelijk aangezien ik dus een tijdje geleden te horen kreeg dat de eerstvolgende voorlichting voor regio Den Haag pas weer in juni zal zijn. Ik dacht toen ik bovenstaande voorlichting zag dat dit ook voor regio Den Haag geldt omdat het om het 20e ging en het dus qua regio niet uitmaakt, maar bij nader inzien denk ik dat ik er wat dat betreft ff naast zat.

Dutchman

mtchel112, gaaf dat je erbij zit! En ja, dat is een behoorlijke tijd.
Hopelijk komt er snel een voorlichting, en komt het daarna allemaal goed. We zullen zien.

mtchel112

Citaat van: Dutchman op 21/01/2017 | 00:30 uur
Ervaring? Weet je dit zeker ?
10 en 30 stonden ook enige tijd open!
Hoor graag van je

Weet ik zeker ja. Ik heb 2 februari gesolliciteerd, eind juli psychologische keuring, begin november medische keuring en paar weken later aanstellingsrbief. AMO van januari zat al vol en de eerstvolgende was in maart (ruim een jaar dus).


Dutchman

#14
freekjan, robbin7 en Brigitte-vb, bedankt voor jullie snelle reactie!
Inderdaad een geruime tijd maar voor mij is dat het wachten waard. Gefeliciteerd robbin7, met jullie aanstelling!

Echter moet er voor het 20ste nog een voorlichting komen! Maar er zijn wel vacatures beschikbaar.

Ik vermoed dat stoelpoot met het zelfde probleem zit, geen voorlichtings dagen! Hopelijk komen die snel !!

brigitte-vb

Geduld heb je zeker nodig. Bij mij heeft het in totaal 2.5 jaar geduurd. Tussendoor wel 1 keer afgekeurd. Dus mocht een jaar niet solliciteren.
1.5 jaar tussen voorlichting en opleiding is heel reëel.

freekjan

Kan echt wel even duren. Bij mij zat er 11 maanden tussen goedgekeurd worden en de opleiding. Laat ik even in het midden hoelang het duurde vanaf de voorlichting tot aan de opleiding.

Robin7

Ik krijg bijna mijn aanstellingsbrief (heb aan de telefoon te horen gekregen dat mijn veiligheidsonderzoek klaar was :-D) en ik heb midden februari 2016 gesolliciteerd..

Citaat van: Dutchman op 21/01/2017 | 00:30 uur
Ervaring? Weet je dit zeker ?
10 en 30 stonden ook enige tijd open!
Hoor graag van je

Dutchman

Ervaring? Weet je dit zeker ?
10 en 30 stonden ook enige tijd open!
Hoor graag van je

Citaat van: mtchel112 op 20/01/2017 | 20:14 uur
enkele maanden, reken gerust op een jaar.

mtchel112

Citaat van: Stoelpoot op 17/01/2017 | 10:04 uur
Thanks voor de edit! Balen dat het nog een tijd duurt, ook gezien het feit dat je al gauw enkele maanden verder bent vanaf het moment dat je daadwerkelijk solliciteert. Afwachten dan maar tot de volgende voorlichting..

enkele maanden, reken gerust op een jaar.

Stoelpoot

Thanks voor de edit! Balen dat het nog een tijd duurt, ook gezien het feit dat je al gauw enkele maanden verder bent vanaf het moment dat je daadwerkelijk solliciteert. Afwachten dan maar tot de volgende voorlichting..

Citaat van: Dutchman op 12/01/2017 | 07:19 uur
Ik hou ook voornamelijk de website en dit forum in de gaten!
Toch zijn er nu open dagen van het 10de en 30ste. ( in de laatste 1,5 week verschenen op de website).
Hopelijk gebeurd dit ook snel voor het 20ste.

Zit er toch aan te denken om werving en selectie te bellen.

Edit: ik heb gebeld naar werving en selectie, voor de geïnteresseerde. Kan nog een tijd duren zoals hieronder ook is omschreven! De nieuwe online voorlichting van de landmacht is voor natres niet voldoende!

Dutchman

#7
Citaat van: Stoelpoot op 11/01/2017 | 18:31 uur
Bedankt voor de antwoorden!

Helaas net te horen gekregen dat de eerstvolgende voorlichting pas weer in juni zal zijn.. Nog ff wachten dus.

Ik hou ook voornamelijk de website en dit forum in de gaten!
Toch zijn er nu open dagen van het 10de en 30ste. ( in de laatste 1,5 week verschenen op de website).
Hopelijk gebeurd dit ook snel voor het 20ste.

Zit er toch aan te denken om werving en selectie te bellen.

Edit: ik heb gebeld naar werving en selectie, voor de geïnteresseerde. Kan nog een tijd duren zoals hieronder ook is omschreven! De nieuwe online voorlichting van de landmacht is voor natres niet voldoende!

N. Kerkhof

website in de gaten houden en desnoods eens bellen of je mee kan in een ander deel van het land. Niets zo veranderlijk als Defensie. Ik zou gaan bellen tot je iemand vind die iets positiefs zegt...

Stoelpoot

Bedankt voor de antwoorden!

Helaas net te horen gekregen dat de eerstvolgende voorlichting pas weer in juni zal zijn.. Nog ff wachten dus.

Bobber

De laatste jaren zie je veel meer studenten(-leeftijden) bij de natres. Er komen voor mijn gevoel ook meer "jonge" twintigers en dertigers binnen. De oud-dienstplichtigen zijn inmiddels de 40/50 al wel gepasseerd en die zijn dus in steeds minder grote aantallen aanwezig.
Onderschat de kennis van die mensen echter niet. Maar goed, zoals overal: je hebt goeien en je hebt slechten. De leeftijd alleen zegt niet zoveel.

Robin7

Citaat van: Stoelpoot op 10/01/2017 | 12:03 uur
Hallo allemaal!

Het onderdeel Reservisten doorgespit, maar mijn vraag niet echt tegengekomen. Ik zit er namelijk aan te denken om me misschien aan te melden bij Natres (te Den Haag) aangezien ik nog iets naast mijn studie zou willen doen. Ik ben zelf 20 jaar en ik vroeg me af hoe de leeftijdsverdeling binnen de Natres ongeveer is.. Niks mis met dames en heren van 40, maar meerdere leeftijdgenoten zou het misschien toch net iets leuker maken  ;)

Groeten!

Hey! Ik wacht op mijn aanstellingsbrief, ben (nog net) 19. Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de leeftijdsopbouw.

Oldenhave

Het wordt steeds jonger, je zult nog wel redelijk wat dertigers-veertigers en ja, vijftigers hebben, maar vooral in de randstad ligt de leeftijd steeds jonger. Hou er wel rekening mee dat er traditioneel (weet niet of het nu ook het geval is na het een tijdje stil gelegen heeft) veel animo is om in Den Haag of Amsterdam geplaatst te worden: zou ik even naar informeren als ik jou was. Je moet sowieso naar een voorlichting voordat je überhaupt mag solliciteren.

Stoelpoot

Hallo allemaal!

Het onderdeel Reservisten doorgespit, maar mijn vraag niet echt tegengekomen. Ik zit er namelijk aan te denken om me misschien aan te melden bij Natres (te Den Haag) aangezien ik nog iets naast mijn studie zou willen doen. Ik ben zelf 20 jaar en ik vroeg me af hoe de leeftijdsverdeling binnen de Natres ongeveer is.. Niks mis met dames en heren van 40, maar meerdere leeftijdgenoten zou het misschien toch net iets leuker maken  ;)

Groeten!