Natres naar huis gestuurd!

Gestart door SPQR, 08/08/2015 | 10:59 uur

DvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/12/2015 | 23:32 uur
Dan geldt eerst de vaste club en daarna de "weekend" mannen en vrouwen die veelal een andere bron van inkomsten hebben... hoe schandalig en triest ook.

Het maakt wel temeer duidelijk hoe schrijnend de situatie bij defensie is....



Citaat
''Defensie kan nu weer nieuw materieel bestellen en zit wat ruimer in de jas'', zegt Dijsselbloem.
Bron • RTL Z
.....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#66
Citaat van: A.J. op 15/12/2015 | 23:27 uur
Correct, maar als je met de rug tegen de muur staat (zelfs dienstreizen zijn bij de KL al zo'n beetje verboden) moet je wat.

Dan geldt eerst de vaste club en daarna de "weekend" mannen en vrouwen die veelal een andere bron van inkomsten hebben... hoe schandalig en triest ook.

Het maakt wel temeer duidelijk hoe schrijnend de situatie bij defensie is....


A.J.

Citaat van: Lex op 15/12/2015 | 23:23 uur
Mee eens, maar dat geldt voor de gehele organisatie

Correct, maar als je met de rug tegen de muur staat (zelfs dienstreizen zijn bij de KL al zo'n beetje verboden) moet je wat.

Ros

Citaat van: Lex op 15/12/2015 | 23:09 uur
Ik denk niet dat het Haagse gaat over de Natres, maar dat dit een zaak de KL is.

Ik dacht dat het Haagsche vol lof is over en vreselijk mooie plannen heeft met het reserve component van de krijgsmacht ? KL beslist over de Natres eenheden  en Den Haag draait naar eigen inzicht aan de geldkraan en dwingt zo de KL tot keuzes. En kan natuurlijk moeilijk FTE's zonder loon een aantal maanden naar huis sturen....

Lex

Citaat van: A.J. op 15/12/2015 | 23:15 uur
Wat direct een gevolg is van te weinig centen vanuit Den Haag.
Mee eens, maar dat geldt voor de gehele organisatie

A.J.

Citaat van: Lex op 15/12/2015 | 23:09 uur
Ik denk niet dat het Haagse gaat over de Natres, maar dat dit een zaak de KL is.

Wat direct een gevolg is van te weinig centen vanuit Den Haag.

Lex

Citaat van: Ros op 15/12/2015 | 22:57 uur
Als Den Haag eenmaal een bron van besparing heeft gevonden laten zij het niet meer los. Reserve eenheden op gedeeltelijk non-actief zetten om elders pleisters te kunnen plakken. Geen beleid is ook beleid moet je maar denken.......

Je kan altijd nog in GVT gaan nachtvissen....zien de vissen je in ieder geval niet.
Ik denk niet dat het Haagse gaat over de Natres, maar dat dit een zaak de KL is.

Ros

Citaat van: JdL op 15/12/2015 | 18:44 uur
Zucht
Komt er dan nooit een einde aan :sick:

Als Den Haag eenmaal een bron van besparing heeft gevonden laten zij het niet meer los. Reserve eenheden op gedeeltelijk non-actief zetten om elders pleisters te kunnen plakken. Geen beleid is ook beleid moet je maar denken.......

Je kan altijd nog in GVT gaan nachtvissen....zien de vissen je in ieder geval niet.

JdL

Citaat van: Bobber op 15/12/2015 | 18:42 uur
We gaan in 2016 vrolijk door met bezuinigen!
Zucht
Komt er dan nooit een einde aan :sick:
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Bobber

We gaan in 2016 vrolijk door met bezuinigen!


Citaat
Bericht van de commandant van 10 Natresbataljon, luitenant-kolonel Wanno Vink.

Het afgelopen jaar hebben we te maken gehad met een grote bezuiniging. Helaas hebben we ook in 2016 nog steeds te maken met een beperking van onze uren. Vanuit het Commando Landstrijdkrachten is er naar aanleiding van het reservistenbudget een urenverdeling gemaakt voor 2016. De urenbeperking geldt voor alle Natresbataljons echter zullen de bataljons in overleg met hun ondercommandanten hun eigen koers bepalen. Dit kan dus betekenen dat er tussen de bataljons verschillen ontstaan in de keuzes hoe de uren worden ingevuld. Hoe alles er exact uit gaat zien voor het komende jaar, weten we nu nog niet, maar iedereen is druk bezig om er uit te halen wat er in zit.

Gisteravond zijn de compagniescommandanten en hun compagnies sergeant-majoors op de hoogte gebracht. Ook de medezeggenschapscommissie is op hetzelfde moment geïnformeerd. Samen hebben we overlegd hoe we het volgende jaar gaan aanpakken. Sowieso zal er behoorlijk gepuzzeld moeten worden met de uren. Dit betekent dat het huidige jaarplan voor 2016 moet worden aangepast. De compagniesstaven zijn nu aan de slag met de mogelijke uren om tot een zo goed mogelijk jaarplan te komen. Dit betekent dus maatwerk per compagnie. Ook de medezeggenschapscommissie zal zich over het gezamenlijke jaarplan buigen.

Januari is de ontwikkelmaand, dan moeten we met de beschikbare uren tot een nieuw jaarplan komen. Hierbij blijft de operationele inzetbaarheid van 10 Natresbataljon onze hoogste prioriteit zodat we nog steeds onze hoofdtaak, het bewaken en beveiligen van Nederlands grondgebied, kunnen uitvoeren!

Ik weet dat velen van u, teleurgesteld zullen zijn. Maar dit is ook het moment om als 10 Natresbataljon onze professionaliteit en veerkracht te tonen en onze schouders eronder te zetten. Uw stafdetachement en uw compagnie werken er hard aan. Zodra er meer bekend is over de inhoud en uitvoering zullen we u op de hoogte brengen.


https://www.facebook.com/notes/10-natresbataljon/urenbeperking-2016/721187081315139

Bobber

#57
Citaat van: Bergbaard op 02/09/2015 | 01:01 uur
Functie gerelateerd weet ik dit, er zijn voorlopige maatregelen welke tot gevolg hebben dat de ''vakantie'' alvast met twee weken is verlengd. Daarna zullen de reservisten vanuit de lijn weten waar ze aan toe zijn, de bedoeling is om een volledige stop zoals in 2010 te voorkomen.

De reservisten zijn/worden ingelicht over de stand van zaken zoals deze er nu voor staan.


Mijn vakantie is anders met 4 maanden verlengt ...

Gozo

Citaat van: Bergbaard op 02/09/2015 | 01:01 uur
Functie gerelateerd weet ik dit, er zijn voorlopige maatregelen welke tot gevolg hebben dat de ''vakantie'' alvast met twee weken is verlengd. Daarna zullen de reservisten vanuit de lijn weten waar ze aan toe zijn, de bedoeling is om een volledige stop zoals in 2010 te voorkomen.

De reservisten zijn/worden ingelicht over de stand van zaken zoals deze er nu voor staan.


Ben benieuwd want de informatievoorziening via de officiële kanalen laat te wensen over.

Bergbaard

Citaat van: Gozo op 28/08/2015 | 10:16 uur
Hoe ben jij ermee bekend dat de opkomsten gewoon doorgang hebben? Functie-gerelateerd? Vernam van collega's bij o.a. 10Natresbat dat zij wel een stop hebben, maar van iemand bij 30Natresbat dat zij nog een aantal opkomsten hebben inclusief schietoefening te Budel, zonder pang pang. De compagnieën waar deze mensen bij zijn, heb ik niet paraat.

Functie gerelateerd weet ik dit, er zijn voorlopige maatregelen welke tot gevolg hebben dat de ''vakantie'' alvast met twee weken is verlengd. Daarna zullen de reservisten vanuit de lijn weten waar ze aan toe zijn, de bedoeling is om een volledige stop zoals in 2010 te voorkomen.

De reservisten zijn/worden ingelicht over de stand van zaken zoals deze er nu voor staan.

Gozo

Citaat van: Bergbaard op 27/08/2015 | 23:45 uur
Nos e.d. media heeft zijn item gemaakt op basis van een defensie nota welke in de top rond ging.
Zoals er wel meer nota's rondgaan met plannen om bepaalde onderdelen op te heffen danwel samen te voegen.

Voor de duidelijkheid: Ja het budget is zeer krap, aan de andere kant moet men ook in het achterhoofd houden dat er op hoog niveau politiek wordt bedreven waarbij er nou eenmaal soms eenheden worden gedupeerd.

Om het beleid van onze minister te kunnen uitvoeren, zie ''reservist 2020'', moet er een hoop extra budget worden vrijgemaakt. Dit komt op mij en velen met mij over als een politiek pressiemiddel waarbij er met opzet gelekt is naar de media om de onderbuikgevoels van de maatschappij te bespelen. Men hoopt op een overhaaste risicoregelreflex waarbij er extra budget vrijkomt.

Maatregelen tot nu toe: Berperking van inzetten, geen doorgang vinden van oefeningen en overige activiteiten waar een vraagteken bij wordt geplaatst. Eenheden zullen vooralsnog conform de jaarplanning opkomsten hebben m.u.v. ''grote'' oefeningen.

Hoe ben jij ermee bekend dat de opkomsten gewoon doorgang hebben? Functie-gerelateerd? Vernam van collega's bij o.a. 10Natresbat dat zij wel een stop hebben, maar van iemand bij 30Natresbat dat zij nog een aantal opkomsten hebben inclusief schietoefening te Budel, zonder pang pang. De compagnieën waar deze mensen bij zijn, heb ik niet paraat.

Bergbaard

Nos e.d. media heeft zijn item gemaakt op basis van een defensie nota welke in de top rond ging.
Zoals er wel meer nota's rondgaan met plannen om bepaalde onderdelen op te heffen danwel samen te voegen.

Voor de duidelijkheid: Ja het budget is zeer krap, aan de andere kant moet men ook in het achterhoofd houden dat er op hoog niveau politiek wordt bedreven waarbij er nou eenmaal soms eenheden worden gedupeerd.

Om het beleid van onze minister te kunnen uitvoeren, zie ''reservist 2020'', moet er een hoop extra budget worden vrijgemaakt. Dit komt op mij en velen met mij over als een politiek pressiemiddel waarbij er met opzet gelekt is naar de media om de onderbuikgevoels van de maatschappij te bespelen. Men hoopt op een overhaaste risicoregelreflex waarbij er extra budget vrijkomt.

Maatregelen tot nu toe: Berperking van inzetten, geen doorgang vinden van oefeningen en overige activiteiten waar een vraagteken bij wordt geplaatst. Eenheden zullen vooralsnog conform de jaarplanning opkomsten hebben m.u.v. ''grote'' oefeningen.