Centraal corona/ COVID-19 topic

Gestart door Enforcer, 23/02/2020 | 11:49 uur

MasterChief1971

"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

DvdW

Citaat van: mikemans op 19/03/2020 | 17:55 uur
Minister Bruins had zijn best gedaan en was al weken in touw. Vervolgens kreeg hij die achterlijke pipo's van de TK over zich heen en dacht: weet je wat jullie lekker doen? 🖕. Ik ga eens even kijken of ik op mijn gemak ergens een echt salaris binnen kan harken zonder kritiek van een stel rabiate randdebielen. Gelijk heeft ie.
Ga toch een end fietsen. Die beste man is al weken lang in touw, dag en nacht. Met 16 miljoen betweters op z'n nek. Hij zakte niet vrijwillig door zijn hoeven omdat wilden lui was en meer euro's wilde maar omdat ie op was en niet meer kon... Beetje meer respect zou je sieren.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

mikemans

Minister Bruins had zijn best gedaan en was al weken in touw. Vervolgens kreeg hij die achterlijke pipo's van de TK over zich heen en dacht: weet je wat jullie lekker doen? 🖕. Ik ga eens even kijken of ik op mijn gemak ergens een echt salaris binnen kan harken zonder kritiek van een stel rabiate randdebielen. Gelijk heeft ie.

Lex

Oververmoeide minister Bruins stapt op

DEN HAAG - Minister Bruins treedt per direct af als minister voor Medische Zorg. Zijn taken worden voorlopig waargenomen door minister De Jonge (Volksgezondheid).

Bruins werd woensdagavond onwel tijdens het Tweede Kamerdebat over de aanpak van de coronacrisis. Het was een 'flauwte' die werd veroorzaakt door 'oververmoeidheid', liet de minister na afloop via Twitter weten. Zijn woordvoering liet donderdagmiddag weten dat de minister voorlopig vanuit huis door zou werken, maar hem is nu door de koning ontslag verleend.

In Den Haag klinkt dat de minister te veel van zichzelf heeft gevraagd bij het bestrijden van de coronacrisis. Het wat rustiger aandoen is voor hem als hoofdverantwoordelijke bewindspersoon echter geen optie. Daarom zou hij hebben besloten zijn ministerschap ter beschikking te stellen.

De VVD moet nu op zoek naar een vervanger. De naam van voormalig minister Edith Schippers van Volksgezondheid komt op, omdat zij al goed in de zorgdossiers is ingewerkt en in deze crisistijd dus gelijk aan de slag zou kunnen. Nu is Schippers directeur bij DSM Nederland. Ook Henk Kamp kan een optie zijn, die de afgelopen twintig jaar veel ervaring opbouwde als minister op verschillende departementen.

Telegraaf, 19-03-2020, 17:44

A.J.

Citaat van: Ros op 19/03/2020 | 17:19 uur
Handhaven van een eventuele lock-down gaat de Politie in ieder geval niet voor elkaar krijgen. Dus Den Haag zal iets moeten verzinnen en dan komt de krijgsmacht al snel om de hoek kijken. Maar dan, met welk mandaat ga je ze inzetten ?

Zal er niet van opkijken als Baudet en Wilders  wel eens snel op hun wensen worden bediend ?

Wat voor beeld heb jij eigenlijk van een lock down?

Lex

Oververmoeide minister Bruins stapt op

Minister Bruins van Medische Zorg stapt op. Hij heeft ontslag aangevraagd. De koning heeft het hem verleend. De minister werd gisteravond onwel tijdens een debat over het coronavirus.

RTL Nieuws

Ros

Citaat van: A.J. op 19/03/2020 | 16:54 uur
Met 32.000 man kom je niet zo heel ver natuurlijk...

Maar goed, ik zie het toch niet gebeuren.

Handhaven van een eventuele lock-down gaat de Politie in ieder geval niet voor elkaar krijgen. Dus Den Haag zal iets moeten verzinnen en dan komt de krijgsmacht al snel om de hoek kijken. Maar dan, met welk mandaat ga je ze inzetten ?

Zal er niet van opkijken als Baudet en Wilders  wel eens snel op hun wensen worden bediend ?

Lex

Bericht Commandant Zeestrijdkrachten

Marine collega's,

'Samen staan we voor een enorme opgave' zei premier Rutte afgelopen maandag tijdens zijn indringende speech. Het gaat volgens hem nog maanden duren voordat de coronacrisis voorbij is. Het is dan ook niet de vraag of, maar wanneer er een beroep op de marine gedaan gaat worden. En dan moeten we er staan als militairen.

We hebben het vaak over de bijzondere positie van de militair, en juist nu in tijden van crisis is het aan ons om die bijzondere positie waar te maken. En dat geldt niet alleen voor de collega's in Nederland maar ook voor iedereen in het Caraïbische gebied, op uitzending en voor onze burgermedewerkers. Samen gaan we deze enorme opgave aan.

Dit alles betekent omgaan met onzekerheden, flexibel zijn en gereedstaan om ingezet te worden en juist dan doorgaan waar anderen stoppen. Nu hoor ik u denken ' dit is allemaal niet nieuw'. En ik ben er van overtuigd dat velen van jullie zich afvragen waarom worden we nog niet ingezet. Maar die keuze is aan de regering, van jullie verwacht ik dat we er klaar voor zijn als die vraag komt!

Maar intern staan we voor een dilemma. Aan de ene kant moeten we de juiste maatregelen in acht nemen om verspreiding van het virus binnen de marine tegen te gaan. Zodat we ingezet kunnen worden als de vraag komt. Dat betekent onder andere oefeningen stoppen, thuiswerken en alleen dat doen zodat we er klaar voor zijn als het moet. Aan de andere kant, moeten we er ook voor zorgen dat bepaalde kritische activiteiten gewoon doorgaan, bv. de inzet die gaande is, het maken van noodplannen, het onderhouden van eenheden en het voortzetten van een aantal cruciale opleidingen.

Dit dilemma vraagt elke keer om afwegingen en keuzes, wat doen we wel, wat doen we nu niet? Vragen waar wij als marineleiding ook niet altijd makkelijk een antwoord op hebben. Er wordt hard gewerkt om de juiste keuzes te maken en ik vraag van jullie geduld en vertrouwen.

Specifiek vraag ik jullie het volgende; zorg dat je bereikbaar bent zodat we snel kunnen opschalen als we geroepen worden. Als je thuis werkt, besteed je tijd dan nuttig. Daar waar oefeningen en opleidingen wel doorgaan, weet dan dat dit echt nodig is om onze operationele gereedheid op de lange termijn zeker te stellen.

Wij informeren jullie commandanten en afdelingshoofden over de stand van zaken en eventuele plannen. Zij informeren u onmiddellijk als het de eenheid of de afdeling raakt.

Mocht u toch vragen hebben, stel ze dan! Bel uw directe chef, commandant, chef der equipage of afdelingshoofd.

Zoals we zeggen bij de marine, één hand voor het schip, één hand voor je zelf.
Ofwel; zorg goed voor jezelf, voor elkaar en uw thuisfront.

Vice-admiraal Rob Kramer
Commandant Zeestrijdkrachten

KM, 19-03-2020

A.J.

Citaat van: mikemans op 19/03/2020 | 16:19 uur
Bizarre tijden. Ik vermoed dat er binnen afzienbare tijd overgegaan wordt tot handhaving. #Militairenopstraat. Daar gaan we niet populair mee worden.

Met 32.000 man kom je niet zo heel ver natuurlijk...

Maar goed, ik zie het toch niet gebeuren.

Lex

Citaat van: mikemans op 19/03/2020 | 16:19 uur
Bizarre tijden. Ik vermoed dat er binnen afzienbare tijd overgegaan wordt tot handhaving. #Militairenopstraat. Daar gaan we niet populair mee worden.
Of het idd zover gaat komen, zullen we moeten afwachten.
De MCC komt weer bijeen, vanaf 17:00 uur. Dus misschien later op de avond nader nieuws.

mikemans

Bizarre tijden. Ik vermoed dat er binnen afzienbare tijd overgegaan wordt tot handhaving. #Militairenopstraat. Daar gaan we niet populair mee worden.

Lex

Marechaussee maakt zich op voor weren reizigers

DEN HAAG - De marechaussee maakt zich op om toe te zien op het verbod voor mensen van buiten de Europese Unie om naar Nederland te reizen. Ook voor het korps is het naar eigen zeggen nog gissen hoeveel werk dat verbod, dat donderdag om 18.00 uur ingaat, gaat opleveren.

De EU-lidstaten besloten dinsdag de Schengenzone af te grendelen voor reizigers van buiten. De maatregel blijft voorlopig dertig dagen van kracht.

De marechaussee moet het inreisverbod handhaven op vliegvelden en in de havens. Naast al het gewone werk, al is het op bijvoorbeeld Schiphol door de coronacrisis veel minder druk dan anders. Het oprukkende virus en de strijd daartegen bezorgen de marechaussee ook andere nieuwe taken. Zo houden marechaussees ook in de gaten of de luchthavenhoreca de deuren inderdaad gesloten houdt.

Thuiswerkers
Ondertussen hindert het virus ook de marechaussee in haar werk. Kantoorpersoneel werkt zo mogelijk thuis. Het korps bereidt zich voor op nieuwe taken die mogelijk wachten als de pandemie Nederland nog zwaarder treft. Maar ,,ons cruciale werk gaat gewoon door en moet ook op lange termijn door blijven gaan", laat de marechaussee weten.

Telegraaf, 19-03-2020, 15:11

Huzaar1

Citaat van: Ros op 18/03/2020 | 20:26 uur
OK, begin maar.............ben benieuwd.

Ik heb het tegen jou en je paniek. Je ziet mij niets posten toch?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Alles wat je moet weten over werk en corona
FNV juristen en bestuurders draaien overuren om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en uit te zoeken

https://www.fnv.nl/corona

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 18/03/2020 | 13:41 uur
Laten we op Defensieforum.nl even bij de feiten blijven.

OK, begin maar.............ben benieuwd.