Explosie Beiroet

Gestart door bergd, 04/08/2020 | 20:19 uur

bergd

Citaat van: Ros op 05/08/2020 | 19:13 uur
Het  :cute-smile: is je niet opgevallen ?
Volgens Trump hadden zijn militaire adviseurs aangegeven dat het een bom moest zijn, dus kwestie van verkeerde voor/inlichting

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 05/08/2020 | 16:18 uur
Nee ik denk niet dat de VS hierachter zit. Vuil weer van je meteen zulke onzinnige theorieën de wereld in te helpen.

Het  :cute-smile: is je niet opgevallen ?


Parera

Citaat van: Huzaar1 op 05/08/2020 | 13:49 uur
Doe ik ook niet. Maar ik ben iets te nuchter en ervaren om ook maar enig 'officieel' libanees overheids comminuque klakkeloos aan te nemen. Maakt ook niet uit, is vooral vervelend voor de mensen.

Het is wel opvallend dat de lading al ruim 6 jaar in de opslag lag en er geen actie is ondernomen na vragen van de haven autoriteit aan de overheid om de lading te verplaatsen naar een andere locatie. Wie weet wat de reden geweest is en hoeveel er in de jaren zo nu en dan ''verdwenen'' is. 2750 ton is een gigantische hoeveelheid in bigbags opgeslagen.

Via @IntelCrab
CitaatThis photo is making the rounds this evening on Telegram. Appears to show numerous parcels of bagged Ammonium Nitrate.

Was going to write this off as horse shit, but those are the exact same warehouse windows.Nadenkend gezicht



Via @HachemYassin

Huzaar1

Citaat van: Ros op 05/08/2020 | 16:14 uur
Volgens mij zit de VS er achter. Trump heeft al gezegd dat het een bom was   :cute-smile:
Nee ik denk niet dat de VS hierachter zit. Vuil weer van je meteen zulke onzinnige theorieën de wereld in te helpen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 05/08/2020 | 15:20 uur
.........Volgens Elijah Magnier ( een Libanese journalist) is de beveiliging van de haven in handen van 7 verschillende
groepen ook Pro en anti Hezbollah . Denk ook niet dat je het daar moet zoeken ...wat zou het dan moeten zijn ? een raketten fabriek
van Iran & Hezbollah op zo'n plek is uitgesloten mede door het systeem van gemende beveiliging

Volgens mij zit de VS er achter. Trump heeft al gezegd dat het een bom was   :cute-smile: 

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 05/08/2020 | 12:27 uur
Oh dan. Het was al openbaar ok. Ik geloof het.
.........Volgens Elijah Magnier ( een Libanese journalist) is de beveiliging van de haven in handen van 7 verschillende
groepen ook Pro en anti Hezbollah . Denk ook niet dat je het daar moet zoeken ...wat zou het dan moeten zijn ? een raketten fabriek
van Iran & Hezbollah op zo'n plek is uitgesloten mede door het systeem van gemende beveiliging

Huzaar1

#20
Citaat van: StrataNL op 05/08/2020 | 13:01 uur
Niet spannender maken dan het is  ;)

Doe ik ook niet. Maar ik ben iets te nuchter en ervaren om ook maar enig 'officieel' libanees overheids comminuque klakkeloos aan te nemen. Maakt ook niet uit, is vooral vervelend voor de mensen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Niet spannender maken dan het is  ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: RTB op 05/08/2020 | 12:11 uur
Onzin want het was gewoon openbaar dat er sinds 2013 ammoniumnitraat lag. Komt van een in beslag genomen schip die uberhaupt niet naar Beiroet zou gaan, maar moest de haven in vanwege technische problemen.

https://shiparrested.com/wp-content/uploads/2016/02/The-Arrest-News-11th-issue.pdf zie blz 3

Oh dan. Het was al openbaar ok. Ik geloof het.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

RTB

Onzin want het was gewoon openbaar dat er sinds 2013 ammoniumnitraat lag. Komt van een in beslag genomen schip die uberhaupt niet naar Beiroet zou gaan, maar moest de haven in vanwege technische problemen.

https://shiparrested.com/wp-content/uploads/2016/02/The-Arrest-News-11th-issue.pdf zie blz 3

Huzaar1

Durf er wel een kratje bier op te zetten dat dit door het gevaarlijke speelgoed van een van hun gezellige groepkjes komt. Maar ik laat me graag verassen en we gaan het zien.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Ros op 05/08/2020 | 10:32 uur
+1, minste wat wij kunnen doen. En wie weet wat dit op termijn nog aan politiek en diplomatiek gebied kan opleveren ?

Ik verwacht niet te veel op politiek / diplomatiek gebied. Dit is in mijn ogen puur humanitaire hulp naar de normale bevolking toe maar de politiek en hamas daar moeten we ons niet te veel mee bemoeien en zeker geen (financiële) steun aan geven.

Ros

Citaat van: Parera op 05/08/2020 | 07:52 uur
Je mag vinden van Libanon wat je wilt maar op dit moment is dit wel een van de weinige dingen die we kunnen doen als Nederland, gewoon hulp bieden bij het zoeken naar mensen. Voor de normale burgers is dat alles wat je kan doen. Politiek gezien kan dit misschien gevoelig liggen maar humanitaire hulp mogen we wel geven.

+1, minste wat wij kunnen doen. En wie weet wat dit op termijn nog aan politiek en diplomatiek gebied kan opleveren ?

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 05/08/2020 | 01:43 uur
Oh kaag ga aub zitten. Van wie o wie waren die strijkers nu daar  :angel:.

Je mag vinden van Libanon wat je wilt maar op dit moment is dit wel een van de weinige dingen die we kunnen doen als Nederland, gewoon hulp bieden bij het zoeken naar mensen. Voor de normale burgers is dat alles wat je kan doen. Politiek gezien kan dit misschien gevoelig liggen maar humanitaire hulp mogen we wel geven.