TV-Series

Gestart door Mourning, 19/07/2011 | 00:21 uur

Ace1

Tijd om dit topic af te stoffen.

Op history.nl de tv serie Barbarians Rising. Dit is voor de liefhebbers van geschiedenis een interessante tv serie.

Het verhaal
Samenlevingen vallen en staan op. Maar soms grijpt er een onverwachte groep de macht. Rome is ambitieus, rijk en roekeloos wanneer het groeit naar het grootste keizerrijk ooit. Maar om de wereld te veroveren, verspreiden ze angst en verderf. De barbaren blijven vechten tot een opstand uiteindelijk leidt tot het einde van het Romeinse rijk.

Dit is geen verhaal over de glorie van Rome. Het is een verhaal over mensen vechten voor vrijheid, tegen een wrede en agressieve kracht die hen wil uitroeien. Terwijl het Romeinse rijk groeit, krijgen de barbaren belasting, slavernij, slachtpartijen en een cultureel regime. Hoewel ze het geluk niet mee hebben, geven ze nooit op en vinden ze nieuwe manieren om op te staan tegen de steeds groter wordende vijand.

Barbarians Rising vertelt het epische verhaal van de opkomst en val van Rome vanuit het perspectief van de barbaarse leiders. Een reis naar het hart van opstand tegen een absolute macht. De Romeinen noemden ze "Barbaren" – stammen die aan de rand van de beschaving leven in primitieve omstandigheden. Maar ze zijn ook de krachtigste krijgers uit de geschiedenis: mannen en vrouwen die vechten voor vrijheid, tot de dood.

Het achtdelige drama vertelt een waargebeurd verhaal over de 700 jarige strijd om overheersing, en een strijd voor vrijheid die de huidige wereld heeft gevormd. Met gedramatiseerde portretten van Hannibal, Spartacus, Arminius, Boudica en Attila, verteld het de ware historie achter de legendes.

https://history.nl/show/barbarians-rising/


Katsu

Op het moment kijk ik Breaking Bad en How I met your mother. Beide hele leuke series op hun eigen manier. Wat series die ik ook erg goed vond:

Robin Hood (bbc)
Merlin
Spartacus (duh!)
The Big Bang Theory

Zal er vast ook erg veel vergeten

SMI de Boer

Band of brothers heb ik ook gekocht, maar nog niet gekeken.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Ik had de hele serie "Battle Stripes" compleet... Had ze destijds gecapped van TV. Was een docu over een soort van OPC opleiding in Engeland.

Na een crash van mijn harde schijf is alles verdwenen... Ben al bijna 10 jaar op zoek om die serie terug te vinden.

Mourning

Ik.... sssshhht... download bijna alles momenteel. Ik kocht ook alles wat ik goed vond (Band of Brothers, Warriors, The Office, Blackadder, etc). Maar sedert kort...

Soldier, Soldier. Britse serie uit de jaren '90 vond ik destijds ook erg goed. Is lang gelee dus ik zou niet weten of ik het nu nog leuk zou vinden.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

SMI de Boer

Ik koop tv series omdat ze niet meer uitgezonden worden, en wat wel uitgezonden wordt wat ik graag kijk is


NCIS
everybody loves raymond, en daar vind ik de NL variant echt nix van


Ik kocht zoal

Genetration kill
Allo Allo
It aint half hot mum, en ik hou van AJ's beeltenis. in het minst om "Shut Up" maar wel om de body language en zijn "toespraken"
AbFab
Mash 4077


Laat dit topic een bron van inspiratie voor me worden
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: HermanB op 19/07/2011 | 09:50 uur
Ben niet echt een TV serie kijker maar ik heb het Game of Thrones boek van GRR Martin wel gelezen (15 jaar geleden ofzo) dus ik ben benieuwd naar die serie. De cast liegt er niet om.

Game of Thrones is al te downloaden, 10 afleveringen.
Zeer goede serie over een fictief koninkrijk waar verschillende groepen om de macht strijden na de dood van de koning.
Goed acteerwerk van oa. Sean Bean bekend van Bravo Two Zero.

Gemaakt door HBO bekend van Band of Brothers, The Pacific en The Sopranos.
Wordt op engelstalige websites omschreven als een soort middel-eeuwse Sopranos.

A.J.

Btw, weet iemand hoe het met Andy Withfield (Spartacus) is? Ik begreep dat hij kanker had. Daarom is het ook wachten op seizoen 3.

HermanB

Ben niet echt een TV serie kijker maar ik heb het Game of Thrones boek van GRR Martin wel gelezen (15 jaar geleden ofzo) dus ik ben benieuwd naar die serie. De cast liegt er niet om.

Mourning

#3
F*ck ja, Generation Kill, helemaal vergeten. ERG GOED ook! The Wire is denk ik mijn favoriet. Spartacus was ik ook vergeten... mooie serie alleen al door al het vrouwelijk schoon dat aan het werk wordt gezet :devil:.

Warriors is als tweedelige tv-film en ik geloof ook als vierdelige tv-serie uitgezonden. Bijzonder sterk ook. The Borgias ook wel goed.

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

#2
-The Wire
-Over there
-Rome
-24
-Lost
-Generation Kill
-Spartacus
-Sons of Anarchy

Enne....

-Diamant
-Spijkerhoek
-Herenstraat 10


Ja, ik ben een sentimentele rukker.

Mourning

#1
Kayyyy, gewoon ff wat anders. Ik ben benieuwt welke tv-series (geen docu's) jullie kijken en indien je dat leuk vindt om mede te delen waarom en waar het over gaat.

Ik kijk momenteel/recent bekeken:

Boardwalk Empire
Damages
The Walking Dead en
Game of  Thrones
The Borgias
Spartacus

Een paar van mijn favoriete series:

The Wire
Grey's Anatomy
Breaking Bad
Band of Brothers
The Killing
The Office (de Engelse versie)
Black Adder
Warriors
Generation Kill
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).