Defensie op TV

Gestart door sgt Rob, 19/08/2006 | 10:44 uur

bennovan

Citaat van: 013 Remco op 03/12/2008 | 15:42 uur
ff een vraagje:

Ik heb een tijd geleden gezien dat BNN (geloof ik) ook een prgramma zou maken over militairen in Afganistan. Heeft iemand enig idee wanneer dit op tv komt?

Even Googlen en je bereikt al heel wat:
http://www.medianieuwtjes.nl/?p=6772:
CitaatHet programma 'Patrick in Uruzgan' zal vanaf maart 2009 bij BNN op 3 te zien zijn.

013 Remco

ff een vraagje:

Ik heb een tijd geleden gezien dat BNN (geloof ik) ook een prgramma zou maken over militairen in Afganistan. Heeft iemand enig idee wanneer dit op tv komt?
16-02-2009 Opkomst KMS Weert

Lex

Kijktip! RTL Nieuws

In het RTL Nieuws, RTL 4, zal vanavond een reportage worden getoond van het bezoek van staatssecretaris Jack de Vries  en de Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm aan de mariniers is in Tsjaad.
De mariniers nemen vanaf begin juni deel aan de Europese missie (EUFOR) in Tsjaad en de Centraal Afrikaanse Republiek (EUFOR-Tchad/RCA). Deze EUFOR-missie is de grootste Europese militaire operatie tot nu toe.

Datum uitzending: Woensdag 3 december
Tijd: 19.30 - 19.56 uur
Zender : RTL 4

Marine.nl

ChrisC7

Vanaf maart 2009, het programma risico jongeren. (De gehele krijgsmacht komt hieraan in bod. Jongeren die hieraan meedoen kunnen stuntman worden)

Topgun holland, een serie over de opleiding tot jachtvlieger.Vanaf eind januari 2009 op tv.

Lex

De boot-bom van Van Speijk

In februari 1831 raakte een kanonneerboot van de Nederlandse marine in de haven van Antwerpen tijdens een vliegende storm aan lager wal. Gezagvoerder Jan van Speijk weigerde zich aan de Belgische havenautoriteiten over te geven. Hij liet liever zijn schip met de complete bemanning en Belgen in de lucht springen. De Belgen waren nogal verbaasd en verontwaardigd over de zelfmoordenaar. In de Noordelijke Nederlanden ontstond een uitzinnige nationalistische psychose: Van Speijk, die zijn leven had geofferd voor de eer van de vlag en het vaderland, werd vereerd als een heilige. Hij werd als een koning bijgezet in de Nieuwe Kerk te Amsterdam.

Uitzending: zo. 16 november 2008 19:15 - 19:40 uur Ned. 2

Piranha

Ik deel je mening, ik dacht dat ik er wat van wist en wat van begreep, maar e.e.a. maakte toch diepe indruk.

Citaat van: dudge op 16/10/2008 | 18:22 uur
Weet niet of het echt in dit topic past, probeer het maar.

Elke woensdagavond (2200) op discovery de serie 'Ross Kemp in Afganistan'.

In deze serie volgt Ross Kemp een britse eenheid Tijdens de tour in Helmand. hij loopt al mee tijdens de opwerking, en volgt zich later in afganistan bij de troepen.

Heb het gister gezien en moet zeggen, was best indrukwekkend.


Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

loopmans

Citaat van: lex op 16/10/2008 | 17:18 uur
Opsporing bermbommen

De troepen in Afghanistan worden met grote regelmaat getroffen door bermbommen, met een groot aantal slachtoffers tot gevolg. Defensie heeft inmiddels steeds meer ervaring en technieken om de bermbommen tijdig op te sporen en onschadelijk te maken. Hoe gaat dit in z'n werk?

EenVandaag, 16 oktober 2008, 18:15  Ned1.

Zie voor dit item: http://player.omroep.nl/?aflID=8076675&start=0:6:32&end=0:12:47

Lex

#69
Opsporing bermbommen

De troepen in Afghanistan worden met grote regelmaat getroffen door bermbommen, met een groot aantal slachtoffers tot gevolg. Defensie heeft inmiddels steeds meer ervaring en technieken om de bermbommen tijdig op te sporen en onschadelijk te maken. Hoe gaat dit in z'n werk?

EenVandaag, 16 oktober 2008, 18:15  Ned1.

KapiteinRob

Citaat van: lex op 09/09/2008 | 18:04 uur
Terwijl Van Aalten wel een onderscheiding van Nederland kreeg, eert ons land eigen militairen niet als zij omkomen in militaire dienst.

Van Aalten kwam om bij pogingen het lichaam van Strik te bergen. Ondanks dat ik mijn gedachten heb over het Nederlandse medaillesysteem, is er hier wat mij betreft dus wel sprake van een wezelijk verschil tussen Van Aalten en o.m. Strik.

Lex

Netwerk: Postuum eerbetoon voor gesneuvelde militairen.

Afgelopen zondag overleed Jos ten Brinke in Uruzgan nadat zijn pantserwagen op een bermbom reed. In Uruzgan zijn inmiddels 17 Nederlandse militairen omgekomen. In Netwerk spreken de ouders van Cor Strik, de eerste Nederlandse soldaat die in dit gebied sneuvelde, zich voor het eerst uit over hun verlies.

Ook Cor werd het slachtoffer van een bermbom. De Amerikaanse soldaat Alex van Aalten kwam diezelfde dag om het leven toen hij het lichaam van Cor probeerde te bergen. Opmerkelijk is dat precies een jaar geleden de Nederlandse minister van Defensie van Middelkoop naar Amerika vloog om Van Aalten postuum een onderscheiding te geven voor zijn inzet. Terwijl Van Aalten wel een onderscheiding van Nederland kreeg, eert ons land eigen militairen niet als zij omkomen in militaire dienst. De familie Strik vraagt zich af waarom er geen speciale onderscheiding is voor de Nederlandse militairen als Cor Strik, die het hoogste offer brachten.

Netwerk, dinsdag 9 september 2008.

Lex

Reporter: Joint Strike Fighter

See, buy, fly. Defensie maakt zich op voor de duurste wapenaankoop (5,6 miljard euro) uit de Nederlandse geschiedenis, de Joint Strike Fighter.
Reporter reconstrueert hoe de Koninklijke Luchtmacht haar zinnen zette op dit nieuwe Amerikaanse gevechtsvliegtuig en een strategisch verbond sloot met het bedrijfsleven om de gedroomde deal met vliegtuigbouwer Lockheed Martin door de Tweede Kamer te loodsen. Wat is er tot nu toe terechtgekomen van de beloofde tegenorders uit de Verenigde Staten? En hoe betrouwbaar is een nieuw toestel, waarmee nog geen vijftig testvluchten zijn uitgevoerd? Reporter gaat op zoek naar antwoorden in Den Haag, Washington en bij Lockheed in Fort Worth, Texas.

Zondag 7 september om 22.15 uur bij op Nederland 2

Lex


Piranha

Is zoiets na afloop beschikbaar via 'Uitzending gemist'?
Ik ben aan het werk op die tijd, en Defensieforum volgen lukt daar nog wel , maar t.v. kijken zal niet lukken.

Citaat van: lex op 26/05/2008 | 16:05 uur
Dinsdagochtend 27 mei 2008 in het programma Goedemorgen Nederland (NED 1) van de KRO en NCRV zal de eerste luitenant der mariniers William Diepeveen te gast zijn waarmee over de militaire missie in Tsjaad wordt gesproken.

Datum uitzending: dinsdag 27 mei
Tijd: 07.00 - 09.00 uur
Zender : Ned. 1
Bron: MARVO-DHLDR
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Lex

Dinsdagochtend 27 mei 2008 in het programma Goedemorgen Nederland (NED 1) van de KRO en NCRV zal de eerste luitenant der mariniers William Diepeveen te gast zijn waarmee over de militaire missie in Tsjaad wordt gesproken.

Datum uitzending: dinsdag 27 mei
Tijd: 07.00 - 09.00 uur
Zender : Ned. 1
Bron: MARVO-DHLDR

Lex

Hedenavond in Twee Vandaag:

* Militairen machteloos tegenover piraten
* 'Vernietiging papaver funest voor veiligheid Afghanistan'

06 mei 2008 Ned2 1815-1845 uur.