De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden - 2

Gestart door bennovan, 17/10/2008 | 16:35 uur

monterolmb

Beste,

Ik heb vorige week gesolliciteerd op de functie Soldaat Infanterie (helaas was luchtmobiel dicht, zie nu pas dat het weer open is maarja). Nu vroeg ik me af hoelang de sollicitatie ongeveer in beslag zou nemen, heb tot op het heden geen mailtje gehad alleen een mail ter bevestiging. Hoelang tot de eerste keuringen/selectie dagen? Heb over 2 weken toetsweek dus zou een indicatie willen of ik dan al ergens heen moet.

bedankt voor het lezen,

Groet MonteroLmb

aaslt !

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 17/09/2020 | 21:32 uur
Ik kreeg het mee, bizar goed verlopen dag dus. In 1 dag, dat kan dus gewoon, ik deed er godverdomme 7 maanden over.
Yep, dat is dus een centrale keuring voor de krijgsmacht.
Het lijkt dus dat de-centraal sneller werkt en meer resultaten oplevert. Nu maar hopen dat het bij de andere proeftuinen ook tot een positief resultaat leidt.
Afwachten maar.

Huzaar1

Ik kreeg het mee, bizar goed verlopen dag dus. In 1 dag, dat kan dus gewoon, ik deed er godverdomme 7 maanden over.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

30 burgers binnen een dag militair

Nieuwsbericht | 17-09-2020 | 17:11

30 burgers zijn razendsnel militair geworden. Zij konden zich deze week bij wijze van proef binnen 1 dag laten keuren op de Luitenant-generaal Bestkazerne in Vredepeel.

De 1-daagse keuring voor een baan bij het Defensie Grondgebonden Luchtverdedigingscommando (DGLC) maakt deel uit van de HR-proeftuin. Voorheen moesten kandidaten verspreid over verschillende dagen naar Amsterdam. Dat proces gaat nu dus stukken sneller.

Er meldden zich 55 kandidaten, van wie er 30 direct de medische en psychologische keuring doorkwamen. Zij zijn al aangesteld en beginnen op 19 oktober aan de Algemene Militaire Opleiding (AMO) op de kazerne in Vredepeel. De groep moet nog wel een veiligheidsonderzoek afwachten. 11 andere kandidaten komen in aanmerking voor een herkeuring, de overige 14 zijn bedankt.

Blij met resultaten
Majoor Sander Heffelaar, projectofficier van de HR-proeftuin, is blij met de resultaten. "Het laagdrempelige, persoonlijke contact werkt perfect. Kandidaten kwamen 's ochtends binnen en konden bij goed gevolg aan het eind van de dag met een aanstelling bij het DGLC weer naar huis. Super!"

De nieuwe militairen maken deel uit van een landmachteenheid met zowel landmacht als luchtmachtpersoneel.

Nieuw HR-model
Het DGLC is 1 van de HR-proeftuinen waar het beoogde nieuwe HR-model van Defensie in de praktijk wordt uitgeprobeerd. Dit nieuwe model moet ervoor gaan zorgen dat Defensie nu en in de toekomst kan beschikken over voldoende, goed opgeleid en inzetbaar personeel.

Daarnaast zijn er proeftuinen bij 640 Squadron in Volkel, bij 414 CBRN Compagnie in Oirschot, bij de Defensie Gezondheidsorganisatie in Utrecht en bij de Onderzeedienst in Den Helder.

Mindef

Art Soo

Beste forumleden,

Bedankt voor de interessante reacties. Ik mis eigenlijk concrete voorbeelden van de term" afhankelijk zijn van de Concerta" . Kan iemand uit de praktijk voorbeelden noemen ?

ZitStuk

Citaat van: ellen_01 op 09/02/2016 | 23:15 uur
Nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dames in de functie officier infanterie?
- Wordt er bij een psychische keuring en ACC anders naar je gekeken omdat je als vrouw solliciteert naar een "mannen functie"?
- Zijn de fysieke eisen voor man en vrouw gelijk (ga er eigenlijk vanuit van wel)? 

Ik heb geen ervaring met vrouwelijke officieren Infanterie omdat ik die nog nooit gezien heb. Je zou volgens mij de primeur hebben als je het haalt.

Bij de keuring en eisen in de opleiding is alles gelijk voor man en vrouw mag ik aannemen omdat er niet gedisrimineerd mag worden op sexe. De vraag is ook of je dat wilt. Wel gelden bij de Defensie Conditie Proef iets andere eisen voor vrouwen (is ook wel scheef omdat hier wel weer onderscheid wordt gemaakt).
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

ellen_01

Citaat van: DanielJ op 16/02/2016 | 17:13 uur
Dag Ellen,

Je moet je maximale kracht kunnen laten zien... In principe moet je dus gewoon zo sterk mogelijk worden.

Ik raad aan om veel squats, lunges, deadlifts, pushups (liefst 'echt' bankdrukken), pullups, rows en military presses te doen en tevens je biceps en triceps apart te trainen. Als je dit enkele maanden doet en continu het gewicht probeert te verhogen, dan moet die fysieke test geen probleem zijn. Dit uiteraard apart genomen van de cardio training... Veel fietsen met interval training en een continue ophoging van het niveau na elke minuut (en afwisselend trainen met een verhoging van een halve minuut) moet je ook in staat brengen om die te voltooien. Uiteraard ook in combinatie met hardlopen ;).

Vergeet niet gezond en tevens eiwitrijk te eten (en veel). Op http://forum.bodybuilding.nl/ vind je veel goede methodes om een gebalanceerd dieet samen te stellen, alsook goede trainingsschema's etc.

Het is een ietwat uitgebreider antwoord, maar alvast heel veel succes en wie weet tot in de toekomst!

Daniel

Hoi Daniel, 
bedankt voor je bericht!
Het trainen is al zeker begonnen, nog ongeveer een maandje of 3 voor fysieke test. Veel op de fiets zitten en ben nu met kracht ook bezig met max. kracht trainen (met alle genoemde spiergroepen).
Eens kijken hoe sterk ik kan worden :lol:

DanielJ

#1181
Citaat van: ellen_01 op 10/02/2016 | 14:03 uur
Hoi lex bedankt voor je reactie. Daar was ik eigenlijk wel al gewoon vanuit gegaan.

Weet iemand toevallig ongeveer de krachteisen van de keuring? Bijv. ongeveer lichaams% wat je moet kunnen opbrengen?

Dag Ellen,

Je moet je maximale kracht kunnen laten zien... In principe moet je dus gewoon zo sterk mogelijk worden.

Ik raad aan om veel squats, lunges, deadlifts, pushups (liefst 'echt' bankdrukken), pullups, rows en military presses te doen en tevens je biceps en triceps apart te trainen. Als je dit enkele maanden doet en continu het gewicht probeert te verhogen, dan moet die fysieke test geen probleem zijn. Dit uiteraard apart genomen van de cardio training... Veel fietsen met interval training en een continue ophoging van het niveau na elke minuut (en afwisselend trainen met een verhoging van een halve minuut) moet je ook in staat brengen om die te voltooien. Uiteraard ook in combinatie met hardlopen ;).

Vergeet niet gezond en tevens eiwitrijk te eten (en veel). Op http://forum.bodybuilding.nl/ vind je veel goede methodes om een gebalanceerd dieet samen te stellen, alsook goede trainingsschema's etc.

Het is een ietwat uitgebreider antwoord, maar alvast heel veel succes en wie weet tot in de toekomst!

Daniel
Opkomstdatum KMA: 22-02-2016
KOO Infanterie

ellen_01

Citaat van: Lex op 09/02/2016 | 23:51 uur
Gezien het voorgaande: de functie is opengesteld voor beide genders. Er mag dus qua aanname geen onderscheid gemaakt worden. Dat houdt dus ook in dat alle eisen gelijk moeten zijn.

Hoi lex bedankt voor je reactie. Daar was ik eigenlijk wel al gewoon vanuit gegaan.

Weet iemand toevallig ongeveer de krachteisen van de keuring? Bijv. ongeveer lichaams% wat je moet kunnen opbrengen?

Lex

Citaat van: ellen_01 op 09/02/2016 | 23:15 uur
Nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dames in de functie officier infanterie?
- Wordt er bij een psychische keuring en ACC anders naar je gekeken omdat je als vrouw solliciteert naar een "mannen functie"?
- Zijn de fysieke eisen voor man en vrouw gelijk (ga er eigenlijk vanuit van wel)?  

hopelijk kan iemand mij helpen.

Gezien het voorgaande: de functie is opengesteld voor beide genders. Er mag dus qua aanname geen onderscheid gemaakt worden. Dat houdt dus ook in dat alle eisen gelijk moeten zijn.

ellen_01

#1178
hoi allemaal,

Een newbee op het forum.  ;D

Ik heb gesolliciteerd naar de functie van officier infanterie en misschien handig om te vermelden, "Ik ben een vrouw".
Na een bezoek aan een voorlichting en KMA bleek al vrij snel dat het redelijk ongebruikelijk is dat een vrouw voor deze functie gaat. Na gesproken te hebben met een Cadet officier infanterie werd duidelijk dat er in de afgelopen 4 รก 5 lichtingen er geen vrouwen waren. De 2 die er wel op gesolliciteerd hadden, zijn uiteindelijk door het niet halen van de fysieke test, artillerie gaan doen.  
Nu moet ik misschien wel melden dat ik absoluut geen "meisje-meisje" ben en een stuk sterker gebouwd ben dan een gemiddelde dame . Wel moet ik de krachtuithoudingsvermogen in mijn benen gaan trainen om de verzuring uit te stellen bij de fietstest, krachttest maak ik mij niet zo'n zorgen. ik hoef 30-03 pas op voor de psychische keuring dus heb ongeveer nog 3 maanden om met voor te bereiden op de medische keuring.

Nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dames in de functie officier infanterie?
- Wordt er bij een psychische keuring en ACC anders naar je gekeken omdat je als vrouw solliciteert naar een "mannen functie"?
- Zijn de fysieke eisen voor man en vrouw gelijk (ga er eigenlijk vanuit van wel)?  

hopelijk kan iemand mij helpen.

groetjes

TopCat

Citaat van: Diesel op 16/01/2016 | 22:22 uur



Kijk das mooi! bedankt voor het delen. Weet jij toevallig ook welke getalletjes er aan die nieuwe clusters hangen?

Lex

@Diesel. Interessant. Zou je de nieuwe indeling van de overige Krijgsmachtdelen ook willen/kunnen plaatsen?


TopCat

Citaat van: ZitStuk op 13/01/2016 | 16:18 uur
Ga aan de slag met interval training om je conditie op te krikken. Fietsen, lopen, zwemmen etc. Houd voor de rest gewoon je krachttraining aan en laat je daar ok bij begeleiden zodat je specifieker kunt trainen.

Naar mij weten is de ART ingeschaald op cluster 4 in het nieuwe systeem. Daar hoef je dus ook niet het het fysiek van een topatleet voor te hebben.

Als dit je droombaan is zeg ik: direct solliciteren en ondertussen verder werken aan jezelf. Voor je het weet is de vacature weer gesloten en val je buiten de boot.

Succes
Bedankt voor je antwoord! heb inmiddels ook al ff contact gehad met een maatje van me bij Defensie. Onder het oude cluster systeem viel ART. onder cluster 3 Daar heb ik inmiddels de getalletjes voor weten te achterhalen, maar vraag me af of die 1 op 1 overzetbaar zijn. Natuurlijk scoor ik liever beter maar dan weet ik tenminste maar ik minimaal moet zitten.  Ben momenteel 4-5 uur in de week aan het fitnessen. Combinatie cardio en krachttraining.  En voor de rest veel wandelen en waar mogelijk fietsen ipv auto.

Verder afgelopen vrijdag een voorlichting bijgewoond en eigenlijk alleen nog maar enthousiaster geworden :)