De landmacht van morgen

Gestart door Elzenga, 26/10/2013 | 15:20 uur

Ace1

Citaat van: Parera op 31/03/2019 | 11:02 uur
Via FB landmacht





;D ;D Maandag... wat is de datum maandag ?  ;D ;D

1 april




Parera

Via FB landmacht

Citaat
Combat DIXI's voor eenheden van de landmacht

Maandag aanstaande krijgen de gevechtsbrigades van de landmacht elk de beschikking over een achttal Combat Sanitary Service Vehicles (CSSV's).

De CSSV, in de volksmond ook wel de Combat DIXI, is een modificatie van de oude YPR PRI (765 serie). De voertuigen hebben de beschikking over een volledig gereviseerde 6 cilinder dieselmotor. Aan de achterzijde van het voertuig zijn twee toiletten ingebouwd (zie afbeelding 2). Hiervan kunnen infanteristen gebruikmaken tijdens het optreden in het hoogste geweldspectrum.

Bij expeditionair optreden werken militairen vanaf een compound, deze zijn voorzien van vaste toiletgroepen. Bij een grootschalig conflict is het front voortdurend in beweging. Met de komst van deze voertuigen beschikt de landmacht over de gewenste sanitaire mobiliteit.





;D ;D Maandag... wat is de datum maandag ?  ;D ;D

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 19/03/2019 | 17:23 uur
Niet helemaal Thales BE doet ook cyber bestrijding, ruimtevaart.

In de UK/FR MCM programma is Thales leidend. Misschien had Belgie daar ook eens ff moeten gaan kijken ?

https://www.baesystems.com/en-uk/feature/the-maritime-mine-counter-measures-mmcm-programme

En Thales Frankrijk maakt ook rocket pods voor de Tiger.
True, maar het gaat hier over de lanceerbuizen. Dat is geen "rocket science".
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: StrataNL op 19/03/2019 | 16:20 uur
Forges de Zeebrugge, zie de link. http://fz.be/about-us

Niet helemaal Thales BE doet ook cyber bestrijding, ruimtevaart.

In de UK/FR MCM programma is Thales leidend. Misschien had Belgie daar ook eens ff moeten gaan kijken ?

https://www.baesystems.com/en-uk/feature/the-maritime-mine-counter-measures-mmcm-programme

En Thales Frankrijk maakt ook rocket pods voor de Tiger.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

En BE THales is eigenlijk?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

#1013
Citaat van: Huzaar1 op 19/03/2019 | 14:01 uur
NL Thales?
BE Thales maakt die dingen   ;) (aka Forges de Zeebrugge)

http://fz.be/rocket-launcher
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Via @turnbulljourno

CitaatRheinmetall's Mission Master UGV now integrated with Thales twin (7x) 2.75" rocket launchers and EO/IR optics, here at the Rheinmetall capability demo. #ACD2019



Grote blij  ;D

Huzaar1

Citaat van: Parera op 16/03/2019 | 12:29 uur
We weten uit het Australische programma dat er de optie is tot extra pantser (aan de zijkanten) dus het is wel mogelijk maar ik weet niet in hoever er ''extra aangehangen'' kan worden.
Het zou jammer zijn als er nu alweer van alles uitgesteld moet worden rondom defensie, ze zijn net begonnen met het verbeteren.

Ook weten we dat er een lance toren bestaat met 35 mm optie met daar aan vast een box launcher voor 2 ATGM's, deze kant en klare oplossing is van de plank te koop en ik verwacht ook niet dat we er al te veel geld in gaan steken en daarom iets kopen wat niet verder ontwikkeld hoeft te worden. Eventueel kan het ook zo zijn dat er een CV9035 toren opkomt om daarmee tocht een ''standaard'' te creëren binnen de KL.

Maar een terugkeer van een PRAT of het introduceren van een PWAT zie je niet gebeuren?

Hun boxers zijn dan denk ik voorzien van andere assen en banden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 16/03/2019 | 11:37 uur
als je je verveeld, kijk eens op intra naar nieuwe concept 13 Ltbrig.

Ivm JPOW verveel ik me voorlopig ff niet... ;D

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 16/03/2019 | 12:01 uur
Geen ander voertuig. Ik denk dat Boxers ook zwaardere pantser pakketten gaan krijgen als er een gewichtstoename mogelijk is.
Ik denk dat door de tegenvallende economische omstandigheden de Boxer met toren naar achteren geschoven is. En sowieso gaan we op den duur wel boxers met ATGM zien, ATGM's zijn belangrijk voor 13.

We weten uit het Australische programma dat er de optie is tot extra pantser (aan de zijkanten) dus het is wel mogelijk maar ik weet niet in hoever er ''extra aangehangen'' kan worden.
Het zou jammer zijn als er nu alweer van alles uitgesteld moet worden rondom defensie, ze zijn net begonnen met het verbeteren.

Ook weten we dat er een lance toren bestaat met 35 mm optie met daar aan vast een box launcher voor 2 ATGM's, deze kant en klare oplossing is van de plank te koop en ik verwacht ook niet dat we er al te veel geld in gaan steken en daarom iets kopen wat niet verder ontwikkeld hoeft te worden. Eventueel kan het ook zo zijn dat er een CV9035 toren opkomt om daarmee tocht een ''standaard'' te creëren binnen de KL.

Maar een terugkeer van een PRAT of het introduceren van een PWAT zie je niet gebeuren?

Huzaar1

Citaat van: Parera op 16/03/2019 | 11:55 uur
Is het zeker dat 13 lichte brigade straks in zijn uiteindelijke vorm ook echt boxers met een toren er op krijgt of is er nog een kans dat dit een compleet ander wiel voertuig gaat worden?
Op het forum is vaker aangegeven dat de boxer eigenlijk een ondersteunend voertuig is en geen gevechtsvoertuig dus ik kan me voorstellen dat er ook nagedacht word over een ander voertuig dat daar wel voor ontwikkeld is.

En dan inderdaad de vraag van Harald ; herinvoering van de PRAT en/of PWAT ? Naast de plannen voor CV9035 + ATGM / Boxer IFV35 + ATGM ?

Geen ander voertuig. Ik denk dat Boxers ook zwaardere pantser pakketten gaan krijgen als er een gewichtstoename mogelijk is.
Ik denk dat door de tegenvallende economische omstandigheden de Boxer met toren naar achteren geschoven is. En sowieso gaan we op den duur wel boxers met ATGM zien, ATGM's zijn belangrijk voor 13.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 16/03/2019 | 11:44 uur
NL legt de focus ook op meer ATGM's
Ik zie het verdelen van de CV90's en boxers over de Brigades aan de ene kant als een probleem. Je verzwakt het geheel ermee, maar ze kunnen ondersteunend zijn aan elkaar.

Is het zeker dat 13 lichte brigade straks in zijn uiteindelijke vorm ook echt boxers met een toren er op krijgt of is er nog een kans dat dit een compleet ander wiel voertuig gaat worden?
Op het forum is vaker aangegeven dat de boxer eigenlijk een ondersteunend voertuig is en geen gevechtsvoertuig dus ik kan me voorstellen dat er ook nagedacht word over een ander voertuig dat daar wel voor ontwikkeld is.

En dan inderdaad de vraag van Harald ; herinvoering van de PRAT en/of PWAT ? Naast de plannen voor CV9035 + ATGM / Boxer IFV35 + ATGM ?

Huzaar1

#1005
Citaat van: Harald op 16/03/2019 | 11:36 uur
Herinvoering van PRAT ? Of WAT ?..  ;)
Pantser Rups Anti Tank of Wiel Anti Tank

Iets met 2x4 Anti Tank raketten

NL legt de focus ook op meer ATGM's
Ik zie het verdelen van de CV90's en boxers over de Brigades aan de ene kant als een probleem. Je verzwakt het geheel ermee, maar ze kunnen ondersteunend zijn aan elkaar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"