Doorleren of meteen bij landmacht?

Gestart door LuukGozer, 28/01/2015 | 16:53 uur

dudge

Citaat van: LuukGozer op 28/01/2015 | 18:30 uur
Welke HBO is dan aan te raden als ik pantsergenie of luchtverdediging wil doen?

igv genie heeft een technische opleiding de voorkeur.
LVD weet ik niet, maar over het algemeen hebben technische opleidingen de voorkeur bij defensie. Zou je een informatiedag moeten bezoeken om te weten welke opleidingen specifiek voordeel bieden.


Citaat van: LuukGozer op 28/01/2015 | 20:54 uur
Is MBO ook voldoende aangezien ik havo waarschijnlijk met alleen 6 en ga afsluiten?

Het is aan jou. Als je met MBO of havo defensie in gaat wordt je onderofficier. Met HBO kun je officier worden. Zowel Officier als onderofficier kan een baan voor het leven zijn, maar de kans is groot dat je na een x jaar een nieuwe hobby moet zoeken, als je niet al zelf tot die conclusie kwam. Met een HBO/MBO diploma kun je in de burgermaatschappij ook nog wat gaan doen. Het lijkt veel, die 4 jaar, maar weet waar je het voor doet, want:

Citaat van: mikemans op 28/01/2015 | 20:39 uur
maakt niet uit, kies wat je leuk lijkt, waar je passie voor kan opbrengen. maar vooral kies een opleiding die je ook daadwerkelijk afrond.

Uiterst belangrijk: HAAL EERST JE DIPLOMA!!!! Anders ben je voor eeuwig de gijzelaar van defensie, met alleen havo en een defensieopleiding heb je in feite niets.




LuukGozer

Is MBO ook voldoende aangezien ik havo waarschijnlijk met alleen 6 en ga afsluiten?

mikemans

maakt niet uit, kies wat je leuk lijkt, waar je passie voor kan opbrengen. maar vooral kies een opleiding die je ook daadwerkelijk afrond.

Uiterst belangrijk: HAAL EERST JE DIPLOMA!!!! Anders ben je voor eeuwig de gijzelaar van defensie, met alleen havo en een defensieopleiding heb je in feite niets.

LuukGozer

Welke HBO is dan aan te raden als ik pantsergenie of luchtverdediging wil doen?


LuukGozer

#1
Hallo,

Ik ben Luuk en ik ben 16 jaar oud. Ik droom er nu al een paar jaar van om bij de landmacht te gaan.
Alleen ik twijfel over een paar dingetjes. Ten eerste, is het verstandig om na Havo een HBO te doen of meteen te solliciteren bij de landmacht/luchtmacht?
Kan ik ook een hogere/leidinggevende functie bemachtigen?
Tot welke leeftijd is het normaal om bij de landmacht te blijven?
Ik zit zelf te twijfelen of ik bij de luchtverdediging ga of bij de panstergenie. Aangezien ik lenzen heb is niet elke vacature geschikt voor mij.
Dusja, is het beter om eerst een HBO te halen of meteen bij de landmacht te solliciteren?

Luuk