Amo en mfo

Gestart door jandodo, 24/04/2015 | 23:22 uur

ddf

Beetje oud onderwerp, maar misschien dat meer mensen deze vraag hebben. Dus bij deze het antwoord.

Voor manschapsfuncties voor de cavalerie verkenning en pantserinfanterie zijn de AMO en MFO samengevoegd tot 1 opleiding van 24 weken.
Deze opleiding heet voor het gemak gewoon MFO.
Je volgt dus niet meer eerst de AMO en daarna de MFO.

ZitStuk

Citaat van: jandodo op 04/05/2015 | 21:33 uur
Oow sorry hoor..

Zou ik die sergeante kennis van jou maar eens wat opfrissen dan weet je waar jou manschappen vandaan komen..
Pantserinfanteristen gaan gelijk mfo in en voor veva vmfo .. Datcis amo en tfo samengevoegt , bron keuring en selectie amsterdam.

Fijne dag verder

Mijn manschappen komen uit de AMOL/vAMOL snotneus. En als je de vraag stelt en daarna als ik het goed begrijp: herhaling van het antwoord verwacht ik dat ik duidelijk was. Maar waarom de vraag stellen als je het antwoord al weet?

En ik daag je uit om straks ook zo bijdehand te doen tegen je instructeurs :crazy:
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

A.J.

Wat zit je nou weer bijdehand te doen met je Amsterdam . Fix eea eerst maar eens bij de "saaie artillerie". Kijken we daarna wel verder.

jandodo

Oow sorry hoor..

Zou ik die sergeante kennis van jou maar eens wat opfrissen dan weet je waar jou manschappen vandaan komen..
Pantserinfanteristen gaan gelijk mfo in en voor veva vmfo .. Datcis amo en tfo samengevoegt , bron keuring en selectie amsterdam.

Fijne dag verder

ZitStuk

Volgens mij was ik duidelijk genoeg ja. Als die VEVA kennis van jou dat zegt zal het wel zo zijn. Ik vind het raar (als Sgt1 der Infanterie zijnde) dat hij geen AMO hoeft te doen en direct naar de functieopleiding toe gaat
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

jandodo

#3
Dus als ik het goed begrijp zit je tijdens de ano gewoon met mensen die naar de infanterie gaan ?

want een jongen die ik ken heeft veva gedaan en die ging gelijk na zn veva de mfo in en die zit ook alleen met pantserinfanteristen

ZitStuk

Je zit daar met alle landmacht onderdelen muv LMB en KCT. Je doet de AMO en daarna je functie opleiding. Als je naar de PAINF gaat zal dat de MFO zijn. Als je pas na je eerste functie bij een ander onderdeel naar de PAINF gaat zul je dan je MFO moeten doen (eea wel afhankelijk van welk onderdeel je dan afkomt)
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

jandodo

Hallo,

11 mei begin ik in assen aan de amo , maar wat ik me afvraag is zit je daar ook met pantserinfanteristen ?
of is dat sinds kort een eigen opleiding mfo ?

ik kan nergens duidelijke info vinden wat nou het verschil is tussen algemene opleiding en functie opleiding ? want sommige beginnen gelijk met mfo.

en als ik amo heb afgerond en ik draai 2 jaar mijn functie en ik ga dan over naar pantserinfanterie moet ik dan weer de mfo opnieuw doen of hoe werkt dat >

hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven