Vervanging rupsvoertuigen Korps Mariniers

Gestart door delarey, 25/09/2020 | 18:13 uur

Harald

BvS10 in Boden   ( blijft een geweldig voertuig )

BvS10 effortlessly navigates the most challenging terrains, and truly thrives in the snow. With a special thank you to Norrbotten Regiment I 19 in Boden, for hosting us and for their everyday commitment to defend Sweden.


StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

ridivek

#105
Kies dan die van REEQ
Linkedin video

StrataNL

Nee, hebben ze alleen maar last van.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Zou een tracked versie van MUTT een toevoeging kunnen zijn voor de Mariniers in de Artic ?
Een bewapende versie hoeft nog niet eens.



Multi-Utility Tactical Transport (MUTT)
MUTT is a semi-autonomous robotic platform that reduces physical burden on the dismounted Soldier and can be equipped with an array of Modular Mission Payloads. It is the most intuitive, capable and reliable UGV ever produced and the first of its kind to be selected for service alongside dismounted troops. MUTT uses unique methods of control, such as the dismount following tether or the easy-to-use one-handed RC controller, which minimize Soldiers' physical and cognitive loads during dismounted missions
https://www.gdls.com/s-met/


ridivek

Ik heb het vermoeden dat de mariniers naar drie verschillende voertuigen gaan.
tbd x : De MLU van de BvS10 Viking, gepantserde gevechtsvoertuigen.
50-100x De BvS10 Beowulf ongepantserde ondersteuningsvoertuigen (FLATM-BV)
179x En all-terrain patrouille voertuigen [4x4] (FLATM-PV).
De huidige / voormalige voertuig-vloot bestond uit BvS10 Vikings; BV206 en Landrovers.
In de behoeftestellingsbrief voor FLATM-BV stond:
CitaatMet deze brief informeer ik u over de behoeftestelling van het project Future Littoral All Terrain Mobility Band Vagn (FLATM BV). Dit project voorziet in een deel van de vervanging van de huidige, binnenkort verouderde BV206D en Viking voertuigen. Het betreft dat deel van de voertuigen dat een ondersteunende taak heeft.
...
De kwantitatieve behoefte van het project FLATM BV is gebaseerd op de behoefte aan ondersteunende voertuigen en bedraagt 124 stuks.

In het DPO2023 onder FLATM-BV; staat:
CitaatProjecttoelichting
Dit project voorziet in de vervanging van de huidige BV206D en Viking-voertuigen voor zover deze een ondersteunende taak hebben. De kwantitatieve behoefte berust op het nieuwe optreden van het Korps Mariniers en bedraagt tussen de 50 en 100 ongepantserde voertuigen. Daarnaast wordt een optie op extra voertuigen opgenomen in het contract voor het geval de realisatie van het kleinere all-terrain patrouillevoertuig (FLATM-PV, zie aldaar) niet haalbaar of kosteneffectief blijkt.

De behoefte aan ongepantserde voertuigen is naar beneden aangepast. Dit wekt bij mij de indruk dat de gepantserde BvS10 Vikings blijven een en MLU gaan krijgen.

In DPO 2023 staat bij FLATM-PV:
CitaatProjecttoelichting
Dit project voorziet in de mobiliteit van lichte amfibische eenheden. Om operationeel relevant te zijn moeten de nieuwe voertuigen over een hoge terreinmobiliteit beschikken, inzetbaar zijn voor amfibische landingen en inzetbaar zijn onder extreme weersomstandigheden. Ook moeten zij voldoende
transportmogelijkheden bieden voor vier militairen en hun operationele uitrusting.
Daarnaast moeten de voertuigen voldoende flexibiliteit hebben voor toekomstige C4I, wapensystemen en sensoren en moeten ze beschikken over een ringmount.
De kwantitatieve behoefte van het project FLATM PV bedraagt 150-200 stuks in één "general support" variant.

In denk dat de Polaris MRZR Alpha, arctic een optie zou kunnen zijn voor de FLATM-PV

shephardmedia; MRZR Alpha

De defenture diesel quad of voertuigen van REEQ zijn te klein.
REEQ Quad link or 4x4 /6x6

Ik vind de Reeq Quad op de defenture scorpion lijken.


Geen idee meer waar; maar Reeq heeft hun quad met tracks getest in Nederland, en er is ook een render met tracks onder een defenture voertuig.
Mogelijk dat de Mammoth met optioneel tracks geschikt is voor FLATM-PV.
Deze laatste optie heeft mijn voorkeur boven de Polaris MRZR Alpha Actic.
 

Parera

Een van de mogelijke toekomstige voertuigen van het KMARNS?

MRZR Alpha 6×6 – nieuwe operationele concepten dankzij meer laadvermogen en opslagruimte


https://soldat-und-technik.de/2023/10/mobilitaet/35751/mrzr-alpha-6x6-neue-einsatzkonzepte-dank-mehr-nutzlast-und-stauraum/

Het is een verlengde variant van de standaard MRZR Alpha 4x4

https://military.polaris.com/en-us/mrzr-alpha/


Parera

BvS10 als modulair platform voor een gevechtsbrigade



Op de DSEi in Londen op 13 september 2023 presenteerde BAE Systems een nieuw concept voor gevechten in de poolgebieden en de Indo-Pacific-regio, gebaseerd op gemechaniseerde formaties, voornamelijk bewapende versies van het BvS10 gepantserde, gelede en terreinwagentype Gebruik BAE Systems Hägglunds. Dienovereenkomstig zou de BvS10 niet langer uitsluitend worden gebruikt als gepantserde personeelscarrier (APC) of als logistiek voertuig, maar zou een volwaardig gepantserd gevechtsvoertuig zijn.

In Londen merkte Darren Restarick, regionaal directeur van BAE Systems Hägglunds, op dat het ruige terrein van het Verre Noorden en de Indo-Pacifische regio sleutelgebieden zijn waar westerse strijdkrachten hun defensiecapaciteiten moeten inzetten in conflictscenario's van de 21e eeuw. Om deze reden, zegt Hägglunds, zal de BvS10 belangrijker worden, "vanwege het unieke terrein waarin je je moet verplaatsen om je taak te voltooien."

"Conflicten hebben aangetoond dat de beschikbaarheid van een voertuig dat in staat is om door al deze complexe terreinen in het Verre Noorden en de Indo-Pacific, maar ook in andere delen van de wereld, te navigeren, van cruciaal belang is om voordeel te behalen in zowel operationele als tactische gevechten. handhaven", aldus Restarick. "We zien dat er een verandering is en dat er behoefte is aan deze mogelijkheid, maar we onderzoeken deze verder dan de gepantserde personeelscarrier. De BvS10 verbetert de manoeuvreerbaarheid op het slagveld door gebruik te maken van het ongekende potentieel van hypermobiliteit, modulariteit en het vermijden van kenmerken."

Restarick beweerde dat de BvS10 de grootste potentiële tactische mobiliteit heeft van alle NAVO-voertuigen die in dienst zijn. Volgens NAVO-definities voor offroad-mobiliteit kan de BvS10 80 procent van het wereldoppervlak bestrijken.

"We hebben het vermogen om op te rukken naar de operationele ruimte, we hebben de capaciteit voor expeditieoorlogvoering, we kunnen zonder ondersteuning oprukken en we kunnen zwemmen", zei hij over de BvS10. "Als we kijken naar het vermogen om loopgraven te overschrijden, kan dit kleine voertuig loopgraven van 2 meter overwinnen – en dat is vergelijkbaar met 8x8-voertuigen en gepantserde personenwagens, die beide zijn ontworpen om samen te werken met gevechtstanks. "Dus als we de mogelijkheden van een gepantserde personeelscarrier willen uitbreiden, kunnen we nu zien dat dit voertuig nog steeds kan concurreren met tanks binnen het raamwerk van de capaciteitenmatrix."

De lage bodemdruk van de BvS10, voegde Restarick eraan toe, betekent ook dat hij terrein kan doorkruisen zoals stuifmoerassen die andere gevechtsvoertuigen eenvoudigweg niet aankunnen, terwijl de breedte, die smaller is dan de meeste gevechtsvoertuigen, betekent dat de BvS10 in bosgebieden kan doordringen. en daar manoeuvreren. Restarick merkte ook op dat het relatief kleine formaat van de BvS10 betekent dat één enkel voertuig kan worden vervoerd op een C-130-transportvliegtuig, twee op een A400M en vier op een C-17.

Hoewel Restarick erkende dat de bepantsering van de BvS10 slechts NAVO Stanag Level 2 is, wees hij erop dat de hypermobiliteit ervan de overlevingskansen "exponentieel vergroot", waardoor het in gebieden kan manoeuvreren die een vijand niet zou bedekken in het proces, waardoor mogelijk "de ISTAR-matrix van de tegenstander wordt overbelast". ."

Aan de hand van het voorbeeld van het modulaire gevechtsvoertuig BvS10 dat BAE Systems op zijn stand op DSEi 2023 tentoonstelde, legde Restarick uit dat de achtercabine is uitgerust met een flexibel Moog-missieplatform, geleide raketten van het Advanced Precision Kill Weapon System (APKWS), een RBS 70 korte -bereik - Grond-lucht raketwerper en een 360° radar, terwijl de voorste cabine een op afstand bestuurbaar wapenstation bevat, een Dillon Aero Minigun van 7,62 mm x 51 kaliber.

Hij wees er echter op dat het voertuig niet is gespecificeerd in termen van de uitrusting ervan met wapens. "Je kunt het vullen met alles wat je maar wilt. Het gaat gewoon om het demonstreren van een capaciteit", zei hij, en voegde eraan toe: "Het belangrijkste voor mij is dat de BvS10 kan worden geconfigureerd om tegen vrijwel elke dreiging in een moderne operationele omgeving te worden gebruikt."

Gezien het feit dat BAE Systems feitelijk het idee van een nieuwe gemechaniseerde formatie verkoopt en niet alleen een nieuwe BvS10-variant, rees de vraag of het bedrijf zijn marketinginspanningen in eerste instantie zou richten op de Noordse NAVO-landen die al dergelijke voertuigen inzetten en daarom bekend met hun mogelijke toepassingen.

"Ja, het hoge noorden is absoluut een gebied waar we ons op concentreren," antwoordde Restarick. "Het is veel gemakkelijker om het concept te verkopen aan landen die eerder Bv206 of BvS10 hebben gebruikt om ze te vervangen."

"Natuurlijk is het een grote uitdaging om dit denkproces te begrijpen en vervolgens te veranderen, maar we moeten ook niet vergeten dat ze voor een nieuwe uitdaging staan. Hun huidige capaciteiten zijn niet in staat om in het hoge noorden te manoeuvreren in de mate die zij zouden willen. Dus als we vroeg genoeg kunnen beginnen, zodat de leidinggevenden die analyse kunnen maken en kunnen zeggen: 'Dit is echt; "Dit is hoe een capaciteit aanzienlijk kan worden ondersteund door BvS10' - vooral binnen de verkennings- en infanteriebrigades - dan denk ik dat we in het juiste stadium zijn om het juiste advies te geven over deze vragen."

"Het gaat erom degenen te informeren die deze analyse uitvoeren", zei Restarick. "We zien veel veranderingen: wat gaat er in de toekomst met de M113 [gepantserde personeelscarrier] gebeuren? Waarmee worden deze voertuigen vervangen? Voor mij is dat het antwoord."

https://soldat-und-technik.de/2023/09/mobilitaet/35658/bvs10-als-modulare-plattform-fuer-eine-kampfbrigade/

StrataNL

Citaat van: Kornet43 op 21/06/2023 | 23:04 uur
Geen oude sokken weggooien, voor je nieuwe hebt!
Dit zijn de exemplaren die geen MLU hebben gehad en niet meer worden gebruikt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Kornet43

Citaat van: Thomasen op 21/06/2023 | 22:44 uur
Zoals Huzaar hieronder al schreef, als het niet naar Oekraine gaat....
Die dingen zijn een keer op en dan gewoon meer last dan lust.
In het huidige financi?le klimaat hoeven we denk ik niet bang te zijn dat er goed spul de deur uit gaat.
Geen oude sokken weggooien, voor je nieuwe hebt!


bergd

Citaat van: Thomasen op 21/06/2023 | 22:07 uur
Als je ziet hoe het terrein er daar soms aan toe is, zou je in bepaalde regio's er best van kunnen profiteren.
+1

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 21/06/2023 | 21:12 uur
Als het niet meer naar Oekraine kan moet het echt zooi zijn  :cute-smile: .
206 is ongepantserde versie toch ? Misschien ook daarom geen interesse?

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"