Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

yelloow

Citaat van: IPA NG op 31/05/2013 | 20:06 uur
Duitse subs zijn niet meer wat het ooit waren...

Ik zou toch gaan voor de Australische optie.

Ik zou je nog eens in gaan lezen over Australische onderzeeboten. Het is ze al niet gelukt om Zweedse ontwerpen zelf goed te bouwen laat staan dat ze straks zelf iets compleets nieuws moeten ontwerpen. Verder zijn ze niet echt het voorbeeld. Met hun 6 boten en 1800 man werkzaam bij de OZD hebben ze moeite met het naar zee brengen van 2 boten terwijl wij met 350 man vaak zelfs in staat zijn 3 boten operationeel naar zee te brengen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: IPA NG op 31/05/2013 | 20:06 uur
Duitse subs zijn niet meer wat het ooit waren...

Ik zou toch gaan voor de Australische optie.

Zou gezien de voorgenomen samenwerking niet logisch zijn.

De Australische optie kent nog al de nodige hobbels waarbij het mij niet zou verbazen als ze uiteindelijk op een Japans of Duits ontwerp uitkomen.

IPA NG

Duitse subs zijn niet meer wat het ooit waren...

Ik zou toch gaan voor de Australische optie.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 31/05/2013 | 19:55 uur
Akkoord...en gezien de beoogde samenwerking met de Duitse Marine lijkt de koers al te zijn bepaald....(of die samenwerking moet net als bij onze tanks exit eigen onderzeeboten betekenen... :sick:)

Vooralsnog ga ik uit van een KM met 4 x U216 in 2030.

Elzenga

Citaat van: yelloow op 31/05/2013 | 19:48 uur
Dat valt behoorlijk tegen hoor. Als we tegen 2030 een nieuwe klasse boten operationeel en opgewerkt rond willen hebben varen dan zal er heel snel serieus werk van gemaakt moeten worden. De geschiedenis van de Walrus-klasse gaat ook terug tot begin jaren '70.
Akkoord...en gezien de beoogde samenwerking met de Duitse Marine lijkt de koers al te zijn bepaald....(of die samenwerking moet net als bij onze tanks exit eigen onderzeeboten betekenen... :sick:)

yelloow

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 18:09 uur
Er is voorlopig dus nog wel even tijd om rond te kijken naar de meest geschikte kandidaat voor de vervanging van onze onderzeeboten.

Dat valt behoorlijk tegen hoor. Als we tegen 2030 een nieuwe klasse boten operationeel en opgewerkt rond willen hebben varen dan zal er heel snel serieus werk van gemaakt moeten worden. De geschiedenis van de Walrus-klasse gaat ook terug tot begin jaren '70.

dudge

Citaat van: Strata op 22/05/2013 | 20:02 uur
Zou ik niet doen, zijn tegenwoordig betere technieken, conservering en staalsoorten. Helemaal opnieuw opbouwen ben je jaren mee bezig.

Inderdaad. Al valt me op dat Onderzeeër ontwerpen doorgaans vrij lang meegaan, een keer moeten ze vervangen worden.

StrataNL

Citaat van: IPA NG op 22/05/2013 | 19:05 uur
De Collins als basis lijkt me geen slecht idee eigenlijk. Zweedse tech erin en gaan.

Zouden we dat ook niet met de Walrussen kunnen doen? Desnoods gebruiken we de huidige casco's en bouwen we ze helemaal opnieuw op met de nieuwste technologieën. Of zou het staal "op" zijn?

Zou ik niet doen, zijn tegenwoordig betere technieken, conservering en staalsoorten. Helemaal opnieuw opbouwen ben je jaren mee bezig.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

IPA NG

De Collins als basis lijkt me geen slecht idee eigenlijk. Zweedse tech erin en gaan.

Zouden we dat ook niet met de Walrussen kunnen doen? Desnoods gebruiken we de huidige casco's en bouwen we ze helemaal opnieuw op met de nieuwste technologieën. Of zou het staal "op" zijn?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Er is voorlopig dus nog wel even tijd om rond te kijken naar de meest geschikte kandidaat voor de vervanging van onze onderzeeboten.

Zeewier

#391
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 22/05/2013 | 16:17 uur
Die had ik al gezien, ik was benieuwd of er al iets meer 'officieels' bekend is. Mogelijk aanschaf, status van het project, etc. etc.  ;)
Een wat liederlijke beschrijving van de Type 216, toch het meest inhoudelijke wat ik tot nu toe heb:
http://www.globaldefence.net/portals/sea/21599-deutschland-die-klasse-216-u-boote-fuer-den-weltweiten-einsatz.html?showall=1

Op de Duitse fora is het opvallend stil. Sterker nog, op defensieforum is het meer een onderwerp dan daar. De urgentie ligt in Duitsland ook niet hoog. De type 216 zal vooral een exportboot zijn. Al kunnen onze boten kunnen na het instandhoudingsprogramma (100 miljoen!) wel tot 2030 mee.

dudge

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 22/05/2013 | 16:17 uur
Die had ik al gezien, ik was benieuwd of er al iets meer 'officieels' bekend is. Mogelijk aanschaf, status van het project, etc. etc.  ;)

Voor zover ik weet is er nog geen land dat officieel dat ding wil aanschaffen. Zijn ook niet heel veel gegadigden voor. Van de westerse landen heeft Alleen Australië subs van dergelijk formaat. De hoop is dat de Duitsers de wijde wereld in willen trekken, en dat Nederland daar op kan meeliften. En anders is er de S80, die tegen die tijd wel in gebruik zal zijn.

DvdW

Citaat van: Harald op 22/05/2013 | 15:45 uur
meest uitgebreide info :
http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=264

Die had ik al gezien, ik was benieuwd of er al iets meer 'officieels' bekend is. Mogelijk aanschaf, status van het project, etc. etc.  ;)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Harald

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 22/05/2013 | 14:50 uur
Ontopic: Is er al iets meer bekend over (de status van) type 216? Ik heb wat geGoogled, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden...

meest uitgebreide info :
http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=264

DvdW

Ontopic: Is er al iets meer bekend over (de status van) type 216? Ik heb wat geGoogled, maar ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל