Samen sterk(er)?

Gestart door irma, 29/12/2010 | 15:01 uur

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:55 uur
A.J. onder ons gezegd en gezwegen heb ik die centen niet nodig... Ook al zou ik niets krijgen, never nooit, eet ik er geen hap minder om, een uitzonderlijke situatie.. ik had een beetje mazzel, keer op keer

Ja dan zou ik me ook niet zo druk maken nee, ik moet met mijn salaris een gezin onderhouden en een hypotheek betalen (en ja 1 verdiener ivm jonge kinderen).

SMI de Boer

Citaat van: Poleme op 29/12/2010 | 20:49 uur
Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 19:01 uur
De bonden zijn de pest voor de samenleving. zo is Fokker naar de klote gegaan omdat het personeel "zo goed georganiseerd" was
;D ;D Volkomen nieuw feit voor mij.
Het einde van Fokker begon in het begin van de jaren 80.  Fokker mocht 300 F-16's assembleren, de US dollar koers liep tegen de 4 gulden aan. Gouden tijden, oud-havenbaron Frans Swarttouw besloot vanuit zijn hoge ivoren toren dat Fokker niet moest ingaan op samenwerking met Airbus, betreffende ontwikkeling van nieuwe verkeersvliegtuigen voor circa 5 a 8%.  Hij besloot tot gelijktijdige ontwikkeling van de F-50 en F-100. En Fokker moest te midden van titanen zoals McDonnell Douglas, Boeing en Airbus lekker zelfstandig blijven.
Dit werd door de luchtvaart industrie een onverstandige stap genoemd.  Vervolgens deed mismanagement haar destructieve werk.  Zo is nooit bekend geworden wat de werkelijke kostprijs van de F-50 was.  En zakte men ook op de werkvloer in de jaren 90 in steeds grotere chaos weg.
Fokker tobde van staking naar staking, kostende klauwen met geld en producerende helemaal nihil..
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 20:50 uur
Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:31 uur

't is allemaal om zo min mogelijk te doen voor zo veel mogelijk geld... ik heb die bonden en die fatale onuitputtelijke bon van ergenis-voordeeltjes niet nodig.. ik ga war ik heenmoet en heb daar geeen bond of een minstens net zo slopende arbo voor nodig

Je doet er nogal makkelijk over, todat volgend jaar de oefentoelage afgeschaft wordt en je oefentoelage op uitzending krijgt, dan wil ik je nog wel eens horen.

A.J. onder ons gezegd en gezwegen heb ik die centen niet nodig... Ook al zou ik niets krijgen, never nooit, eet ik er geen hap minder om, een uitzonderlijke situatie.. ik had een beetje mazzel, keer op keer
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 20:50 uur

Je doet er nogal makkelijk over, todat volgend jaar de oefentoelage afgeschaft wordt en je oefentoelage op uitzending krijgt, dan wil ik je nog wel eens horen.

eh dat gaat niet lukken.....
als de oefentoelage wordt afgeschaft, kan je deze ook niet krijgen als je op uitzending bent                 :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:48 uur

Naar huis waarschijnlijk??

Met 60, ipv 55   :P

Leg dat een buitenlands militair maar eens uit, kun je lachen.

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:31 uur

't is allemaal om zo min mogelijk te doen voor zo veel mogelijk geld... ik heb die bonden en die fatale onuitputtelijke bon van ergenis-voordeeltjes niet nodig.. ik ga war ik heenmoet en heb daar geeen bond of een minstens net zo slopende arbo voor nodig

Je doet er nogal makkelijk over, todat volgend jaar de oefentoelage afgeschaft wordt en je oefentoelage op uitzending krijgt, dan wil ik je nog wel eens horen.

Poleme

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 19:01 uur
De bonden zijn de pest voor de samenleving. zo is Fokker naar de klote gegaan omdat het personeel "zo goed georganiseerd" was
;D ;D Volkomen nieuw feit voor mij.
Het einde van Fokker begon in het begin van de jaren 80.  Fokker mocht 300 F-16's assembleren, de US dollar koers liep tegen de 4 gulden aan. Gouden tijden, oud-havenbaron Frans Swarttouw besloot vanuit zijn hoge ivoren toren dat Fokker niet moest ingaan op samenwerking met Airbus, betreffende ontwikkeling van nieuwe verkeersvliegtuigen voor circa 5 a 8%.  Hij besloot tot gelijktijdige ontwikkeling van de F-50 en F-100. En Fokker moest te midden van titanen zoals McDonnell Douglas, Boeing en Airbus lekker zelfstandig blijven.
Dit werd door de luchtvaart industrie een onverstandige stap genoemd.  Vervolgens deed mismanagement haar destructieve werk.  Zo is nooit bekend geworden wat de werkelijke kostprijs van de F-50 was.  En zakte men ook op de werkvloer in de jaren 90 in steeds grotere chaos weg.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:48 uur

Naar huis waarschijnlijk??

Met 60, ipv 55   :P

mazzelaar, het wordt voor mij 62,5   
(als ik geluk heb)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer


Naar huis waarschijnlijk??

Met 60, ipv 55   :P
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 19:35 uur
Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 19:23 uur
Ik denk dat defensie blij mag zijn met vakbonden, anders had Nederland al lang geen defensie meer gehad.
Hoe kom je daar nou weer bij?

Op enig moment hadden we een leger vol hippies door die bonden, niet groetend en hangend tegen niet lopende en niet gerepareerde YPRren...
Als je tussen de Yanks een luide hollandsche boer liet staan ze binnen 0,326 seconden in het gelid

Zelfs met vakbonden is de Nederlanse regering in staat om defensie tot op het bot uit te kleden inc. personeel. Dacht je nou echt dat het zonder een vakbond beter was geweest?

En dat dipli voorbeeld van jou slaat natuurlijk in de huidige tijd met een beroepsleger helemaal nergens op. Maar om de dipli's niet helemaal af te branden schoot dat langharig onschoren tuig menig beroepsleger naar huis met verschillende schietfestijnen. (ja ook de USA)

irma

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:31 uur
Citaat van: irma op 29/12/2010 | 20:12 uur
Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 19:23 uur
Ik denk dat defensie blij mag zijn met vakbonden, anders had Nederland al lang geen defensie meer gehad.

Inderdaad. En hadden we nu geen fatsoenlijk SBK. En waren we op allerlei slinkse manieren (kapot) gereorganiseerd. En hadden we waarschijnlijk al 10 jaar geen loonsverhoging meer gehad.
Allemaal zaken waar het personeel de dupe van zou zijn geworden.
Ik hoop dat de 'vakbondstegenstanders' afzien van alle voordeeltjes die ze aan de bonden te danken hebben.
Scheelt vast weer een paar gedwongen ontslagen  :devil:


't is allemaal om zo min mogelijk te doen voor zo veel mogelijk geld... ik heb die bonden en die fatale onuitputtelijke bon van ergenis-voordeeltjes niet nodig.. ik ga war ik heenmoet en heb daar geeen bond of een minstens net zo slopende arbo voor nodig

Naar huis dus waarschijnlijk........  ;)
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

onderofficier

Citaat van: irma op 29/12/2010 | 20:12 uur
En hadden we nu geen fatsoenlijk SBK.

Die defensie gaat afbreken...........ben benieuwd wat de bonden er tegen doen

Maar het is natuurlijk 1 groot spel

Defensie zegt we kunnen niets bieden,  de bonden zeggen we willen  10 dingen behouden of erbij
Defensie zegt dat ze niets kunnen bieden maar hadden eigenlijk 7 dingen te bieden want ze weten dat de bonden gaan protesteren
maar gaan dan op 5 zitten
De bonden denken dat ze 5 dingen gewonnen hebben................maar hebben zonder te weten 2 dingen verloren.

Het mooiste zou zijn om de dingen in overleg te doen.
Maar dan moet defensie open kaart spelen met wat ze echt nog kunnen /willen en hoeveel geld er voor is.

Defensie en open kaart spelen:  daar was iets mee

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: irma op 29/12/2010 | 20:12 uur
Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 19:23 uur
Ik denk dat defensie blij mag zijn met vakbonden, anders had Nederland al lang geen defensie meer gehad.

Inderdaad. En hadden we nu geen fatsoenlijk SBK. En waren we op allerlei slinkse manieren (kapot) gereorganiseerd. En hadden we waarschijnlijk al 10 jaar geen loonsverhoging meer gehad.
Allemaal zaken waar het personeel de dupe van zou zijn geworden.
Ik hoop dat de 'vakbondstegenstanders' afzien van alle voordeeltjes die ze aan de bonden te danken hebben.
Scheelt vast weer een paar gedwongen ontslagen  :devil:


't is allemaal om zo min mogelijk te doen voor zo veel mogelijk geld... ik heb die bonden en die fatale onuitputtelijke bon van ergenis-voordeeltjes niet nodig.. ik ga war ik heenmoet en heb daar geeen bond of een minstens net zo slopende arbo voor nodig
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

irma

Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 19:23 uur
Ik denk dat defensie blij mag zijn met vakbonden, anders had Nederland al lang geen defensie meer gehad.

Inderdaad. En hadden we nu geen fatsoenlijk SBK. En waren we op allerlei slinkse manieren (kapot) gereorganiseerd. En hadden we waarschijnlijk al 10 jaar geen loonsverhoging meer gehad.
Allemaal zaken waar het personeel de dupe van zou zijn geworden.
Ik hoop dat de 'vakbondstegenstanders' afzien van alle voordeeltjes die ze aan de bonden te danken hebben.
Scheelt vast weer een paar gedwongen ontslagen  :devil:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

SMI de Boer

Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 19:23 uur
Ik denk dat defensie blij mag zijn met vakbonden, anders had Nederland al lang geen defensie meer gehad.
Hoe kom je daar nou weer bij?

Op enig moment hadden we een leger vol hippies door die bonden, niet groetend en hangend tegen niet lopende en niet gerepareerde YPRren...
Als je tussen de Yanks een luide hollandsche boer liet staan ze binnen 0,326 seconden in het gelid
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend