Marineschip VS 'gestabiliseerd' na aanvaring; zeven opvarenden vermist

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/06/2017 | 08:37 uur

walter leever

China,Rusland,etc,hoeven zich dus eigenlijk geen zorgen te maken de USN schakelt zichzelf uit. :devil:

Weten we al meer over evt. slachtoffers,want dat is natuurlijk de "echte"kost bij zo'n ongeval.(ik heb ergens gelezen dat er 10 vermisten zouden zijn,weet niet of dat klopt.)

Ja dus,net opgezocht,weer een menselijk drama."10 Sailors Still Missing"

https://news.usni.org/2017/08/21/photos-show-collision-damage-uss-john-mccain-ship-arrives-singapore-10-sailors-still-missing

vlincent

Citaat van: Parera op 21/08/2017 | 13:21 uur
Tsja , daar zal een stevig onderzoek naar moeten worden gedaan en ik denk dat er ook in de gehele USN gekeken moet worden naar het probleem.
Ik vermoed dat het probleem in de arrogantie zit van de Amerikanen die voor niemand aan de kant hoeven te gaan zoals in onderstaande video.

Er zijn mensen die denken dat er een derde partij aansprakelijk is. Ook heb ik dingen gelezen dat de bemanning vermoeid waren.

Voor geïnteresseerd:  https://www.reddit.com/r/Military/comments/6uzafv/uss_john_mccain_collides_with_merhant_vessel/

Parera

Citaat van: Flyguy op 21/08/2017 | 12:46 uur
4 ernstige ongelukken binnen hetzelfde destroyer eskader van 8 schepen binnen een jaar. Apart.

Tsja , daar zal een stevig onderzoek naar moeten worden gedaan en ik denk dat er ook in de gehele USN gekeken moet worden naar het probleem.
Ik vermoed dat het probleem in de arrogantie zit van de Amerikanen die voor niemand aan de kant hoeven te gaan zoals in onderstaande video.

Flyguy

4 ernstige ongelukken binnen hetzelfde destroyer eskader van 8 schepen binnen een jaar. Apart.

ARM-WAP


Parera

Citaat van: Ace1 op 21/08/2017 | 11:53 uur
2 aanvaringen toch?

Ja dit is het 4e incident van 2017 waarvan 3 aanvaringen;
- Eind Januari liep de USS Antitam (CG-54) aan de grond tijdens het ankeren in de baai van Tokio, geen gewonden alleen schade aan de schroeven.
- Op 10 Mei kwam de USS Lake Champlain (CG-57) in aanvaring met een 21 meter lange vissersboot uit Zuid-Korea, ook hier is alleen schade opgelopen.
- Op 17 Juni kwam de USS Fitzgerald (DDG-62) in aanvaring met het containerschip  ACX Crystal, hierbij vielen 7 doden en enkele gewonden, de schade word geschat op 500 miljoen dollar of hoger en de reparatie zal zeker 1 jaar duren.
- Op 20 Augustus kwam de USS John S. McCain  (DDG-56) in aanvaring met de tanker Alnic MC, tot nu toe geen details over doden, gewonden en de schade.

Hier onder wel de eerste foto's van de USS John S. McCain gemaakt door de marine van Maleisië & Reuters.


[Source: washington post ]


[Source: nbc news ]

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 21/08/2017 | 09:44 uur
Bizar... 4 aanvaringen binnen een jaar, is het onkunde?, puur pech?, arrogantie? of is hier iets anders aan de hand?

2 aanvaringen toch?

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 21/08/2017 | 09:44 uur
Bizar... 4 aanvaringen binnen een jaar, is het onkunde?, puur pech?, arrogantie? of is hier iets anders aan de hand?

4?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#33
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 21/08/2017 | 06:46 uur
Amerikaans marineschip botst met olietanker, 10 vermisten


Bizar... 4 aanvaringen binnen een jaar, is het onkunde?, puur pech?, arrogantie? of is hier iets anders aan de hand?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Amerikaans marineschip botst met olietanker, 10 vermisten

21 augustus 2017

Na een aanvaring in de Straat van Malakka worden tien Amerikaanse marinemensen vermist. Vijf van de ongeveer 300 opvarenden van de USS McCain raakten gewond.

De John S. McCain was op weg naar een routinestop in Singapore toen het om 05.30 uur plaatselijke tijd in aanvaring kwam met een olietanker onder Liberiaanse vlag.

Volgens de eerste berichten raakte het marineschip beschadigd aan bakboordzijde. Hoe groot de schade is, is nog niet bekend. Ook is niet duidelijk hoe het andere schip eraan toe is.

Zoektocht

De McCain is op eigen kracht onderweg naar Singapore. Singapore heeft een helikopters en schepen van de marine en kustwacht ingezet om te zoeken naar overlevenden. Ook een andere Amerikaans marineschip speurt mee.

De torpedobootjager McCain is vernoemd naar twee admiraals, vader en zoon John S. McCain. Zij zijn de vader en opa van senator John McCain. Hij sprak via Twitter zijn medeleven uit met de betrokkenen.

Het is de tweede keer in drie maanden dat een Amerikaans marineschip betrokken is bij een aanvaring in Azië. In juni vielen er zeven doden toen de USS Fitzgerald in de buurt van Japan op een Japans vrachtschip botste.

Drie dagen geleden werd bekend dat deze aanvaring veroorzaakt werd door slecht zeemanschap en leiderschap en voorkomen had kunnen worden. De leiding van de Fitzgerald en enkele anderen werden uit hun functie gezet.

https://nos.nl/artikel/2189037-amerikaans-marineschip-botst-met-olietanker-10-vermisten.html

Parera

Misschien moet de USN iets meer tijd steken in de vaaropleidingen.....
Citaat
Weer aanvaring marineschip VS en vrachtschip

Voor de tweede keer in ruim twee maanden is een Amerikaanse marineschip in aanvaring gekomen met een vrachtschip. Het ongeluk gebeurde in de Straat van Malakka toen de USS John S. McCain op weg was naar Singapore.Het schip botste rond 05.30 uur plaatselijke tijd op een olietanker onder Liberiaanse vlag. Volgens de eerste berichten raakte het marineschip beschadigd aan bakboordzijde. Hoe het andere schip eraan toe is, is niet bekend.Er worden tien van de ongeveer 300 opvarenden vermist. Vijf personen raakten gewond. De torpedobootjager McCain is vernoemd naar twee admiraals, vader en zoon John S. McCain. Zij zijn de vader en opa van senator John McCain. Hij sprak via Twitter zijn medeleven uit met de betrokkenen.

Slecht zeemanschap
In juni vielen er zeven doden toen de USS Fitzgerald in de buurt van Japan op een Japans vrachtschip botste.
Drie dagen geleden werd bekend dat deze aanvaring veroorzaakt werd door slecht zeemanschap en leiderschap en voorkomen had kunnen worden. De leiding van de Fitzgerald en enkele anderen werden uit hun functie gezet.

[Bron: NOS @ Artikel]


Volgens CNN is de Mc Cain (DDG-56) in aanvaring gekomen met de Libiriaanse olietanker MV Alnic MC, een olie/chemicalien tanker van 183 x 32.2 m.
De DDG-56 heeft lekages op diverse plaatsen en de aandrijving + stroomvoorziening zijn deels uitgevallen, het schip vaart op eigen kracht naar singapore. De destroyer is aangevaren op haar bakboord achtersteven. Dit zou het 4e incident zijn van 2017 waarbij een US Navy oorlogsboden in aanvaring komt met een ander schip, bij dit soort berichten moet ik toch altijd denken aan onderstaande video en de arrogantie van de USN;





jurrien visser (JuVi op Twitter)

Investigation Faults Navy in Fitzgerald Collision: Report

http://bit.ly/2uJ71fN via @Militarydotcom

StrataNL

Ik meen dat de brug van de OPV's er echt op ingericht is om met twee man te varen, dat het bij de andere schepen ook gebeurt...tja. Misschien kan het tegenwoordig, maar voorheen nog niet.

Citaat van: walter leever op 03/07/2017 | 21:28 uur
Okay,ik vindt dat wel een beetje raar in de huidige tijd,dat dit niet op de nieuwe schepen zit,zou toch mogelijk moeten zijn vandaag de dag. :P  (misschien een ideetje voor onze nieuw te bestellen/bouwen schepen,zou misschien ook nog wel voor subs kunnen werken.)

En in je auto krijg je eerst ook een signaal,dan wordt je verondersteld te reageren,doe je dat niet dan doet de auto 't voor je,dat bedoel ik dus. ;)
Schepen zijn iets anders dan auto's.......

Het systeem op zich is er al wel. Er bestaat bijvoorbeeld een torpedoverdedigingssysteem dat, behalve de brug waarschuwen/instrueren welke koers er gevaren moet worden, ook de mogelijkheid heeft om zelf actie te ondernemen. Maar dit is een vrij complex verhaal. In kustwateren wil je immers niet dat zo'n systeem het schip op een zandbank zet bij een manoeuvre om een torpedo te ontwijken.

Alles moet dan met elkaar verbonden worden, het CMS, stuurinrichting etc. Gaat niet zo makkelijk.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 03/07/2017 | 21:23 uur
Tijden zijn veranderd, maar het is wel de praktijk die ik heb meegemaakt, dus brugpersoneel in toto 4 pax, soms zelfs 5 als je een toegevoegd had.


Tijdens oefeningen heb ik regelmatig mogen varen met: 1 roerganger, 1 OvdW, 2 verbindelaren, 2 uitkijken. Tijdens haven aanlopen werd dit uitgebreid met de CDT en de NAVO.

Transits werden altijd gedaan door 3 man (OvdW, roerganger/uitkijk en verbindelaar)