Belgische defensie - Algemene nieuwstopic

Gestart door Belgje, 09/09/2014 | 09:54 uur

Lex

Gaarne on topic blijven met inachtneming van de correcte omgangsvormen.
Niet relevante berichten zullen verwijderd worden.

Lex
Algeheel beheerder

ARM-WAP


dudge

Wafelijzerpolitiek is gelijk aan het Nederlandse polderen?

ARM-WAP

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 23/04/2015 | 10:25 uur
Je hebt helaas ook voldoende aan 1 MOB voor 1 sqn F35
En dan kan meteen de Wafelijzerpolitiek beginnen over welke basis sluit en welke overblijft...

Idd... een basis kan voldoende zijn voor het aantal toestellen dat de F-16 al dan niet zal vervangen.
Indien er geen vervanger komt is het redelijk simpel: kunnen ze allebei dicht.
Tenzij de LuM toch verdwijnt op Melsbroek/Brussel Nationaal zodat de civiele luchthave kan uitbreiden.

Ik gok er momenteel op dat beide... toch nog zullen openblijven voor "onbepaalde tijd"...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 23/04/2015 | 10:14 uur
Ja, deze vliegen vanaf Koksijde.

Voor de lezers van AirForces Monthly. In de nieuwste editie staat een uitgebreid artikel over het Belgische Luchtcomponent. Hierin wordt ook besproken of één van de twee Belgische F-16 vliegbasissen (Florennes en Kleine Brogel) vanwege bezuinigingen in de toekomst zal moeten sluiten.

Je hebt helaas ook voldoende aan 1 MOB voor 1 sqn F35

Zander

Feit blijft dat er heel wat geïnvesteerd moet worden om achterstanden in vervanging weg te werken en om in de toekomst niet meer achterstanden op te lopen.
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Zander op 23/04/2015 | 10:00 uur
Vliegen er niet ook nog enkele Allouette's rond?
Ja, deze vliegen vanaf Koksijde.

Voor de lezers van AirForces Monthly. In de nieuwste editie staat een uitgebreid artikel over het Belgische Luchtcomponent. Hierin wordt ook besproken of één van de twee Belgische F-16 vliegbasissen (Florennes en Kleine Brogel) vanwege bezuinigingen in de toekomst zal moeten sluiten.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zander

De Mercuur, de Landrover en natuurlijk de bejaarde F16's en mijnenvegers.

Vliegen er niet ook nog enkele Allouette's rond?
People are sheep

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/04/2015 | 23:49 uur
Nu hoeft antiek niet per definitie een barrel te zijn (meestal wel natuurlijk), menigeen zou deze dames nog graag in de sterkte hebben ipv in het museum  :angel:

Iowaklasse
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iowaklasse

Aan oud materieel hebben we ook in het westen geen gebrek. Hoeft ook niet te betekenen dat het nutteloos is.

DvdW

#450
Citaat van: Ace1 op 22/04/2015 | 23:34 uur
Op een forum dit wordt op ieder forum toegepast kijk maar eens op Dutchfleet,  of op defencetalk, blijkbaar weet je niet wat een forum inhoudt?
Verwacht je nu nog echt een serieus antwoord als je op zo'n toontje begint..? Het gaat mij om al die plakplaatjes die hier voorbij vliegen. Ik weet prima waar we het over hebben zonder al die foto tjes tussendoor. En heb jij trouwens de rechten van al die plaatjes die je hier neerkwakt? Of die je aan correcte bronvermelding? En rechtszaak over copyright is een kostbaar iets......
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 22/04/2015 | 23:44 uur
Prima dat wij of de VS een schip hebben rondvaren wat in een museum thuishoort.
Maar gezien de status van België kan er wel wat meer vanaf dan 2 moderne fregatten en een logistiek schip uit de vorige eeuw.

Nu hoeft antiek niet per definitie een barrel te zijn (meestal wel natuurlijk), menigeen zou deze dames nog graag in de sterkte hebben ipv in het museum  :angel:

Iowaklasse
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iowaklasse

Huzaar1

Prima dat wij of de VS een schip hebben rondvaren wat in een museum thuishoort.
Maar gezien de status van België kan er wel wat meer vanaf dan 2 moderne fregatten en een logistiek schip uit de vorige eeuw.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 22/04/2015 | 23:34 uur
Op een forum dit wordt op ieder forum toegepast kijk maar een op Dutchfleet,  of op defencetalk.

Ik maar denken dat DvdW  zo graag alles wil delen  :big-smile:

Ace1

#446
Citaat van: DvdW op 22/04/2015 | 23:26 uur
Zit ik nu op Facebook of een forum..?

Op een forum dit wordt op ieder forum toegepast kijk maar eens op Dutchfleet,  of op defencetalk, blijkbaar weet je niet wat een forum inhoudt?

Ace1

#445
Citaat van: Elzenga op 22/04/2015 | 22:21 uur
Ik denk dat die te weinig capaciteit hebben om mensen aan boord te nemen...dat lukt met de grotere OPV beter...die ook goede sensoren heeft om boten en mensen op te sporen...ook 's nachts.

Maar goed...terug on topic...de Godetia lijkt me een prima keuze...

Weinig kennis van zaken een Stan Patrol is nog altijd een betere keuze dan een jaar of 4 of 5 geleden mijnenjagers van de Alkmaar klasse gebruiken voor Frontex.

http://www.europa-nu.nl/id/vifvce5djfzw/nieuws/mijnenjagers_bewaken_zuidgrens_Europa?ctx=vh1aly4653wh&v=1&start_tab0=20