Duitsers gaan Patriot vervangen

Gestart door Zander, 18/05/2015 | 12:18 uur

Harald

MBDA Deutschland and Lockheed Martin submit proposal to develop TLVS for Germany

A consortium formed by MBDA Deutschland and Lockheed Martin has submitted its proposal to develop, test and deliver TLVS, Germany's future Integrated Air and Missile Defense (IAMD) system.

TLVS, Taktische Luftverteidigungssystem, goes beyond the MEADS program to deliver new capabilities and significant performance enhancements, the press release said.

https://newsroom.mbda-systems.com/mbda-deutschland-and-lockheed-martinbr-submit-proposal-to-develop-tlvs-for-germany/



Oorlogsvis

#39
Citaat van: Sparkplug op 17/06/2019 | 18:40 uur
Dat moet je aan Oorlogsvis vragen. Persoonlijk ben ik geen voorstander van Russisch materieel  ;)
Don't get me wrong...hahah...dat was een grap natuurlijk omdat de Turken ook de S-400 willen.

Wel is de S-400 vele malen goedkoper dan de Patriot....maar ik weet ook wel dat we nooit maar dan
ook nooit een luchtafweer systeem gaan kopen bij de vijand....ook al is dat systeem goedkoper of beter.

Of de S-400 zo goed is weet niemand natuurlijk..alleen iedereen is wel als de dood voor de S-300..nog steeds
en de S-400 is alleen maar beter.

Wat is een alternatief voor de Patriot op het moment ? een Europees systeem ?

Mijn mening is trouwens altijd dat al het Russische en Chinese spul goedkoper is maar nooit beter....dat
merk je al als je met een AK-47 of met een AR-15 op de schietbaan...of als je een T-90 naast een Leopard II
zet...en een luchtgevecht is de laatste 40 jaar nog nooit door een Russisch toestel gewonnen

Huzaar1

#38
Citaat van: Sparkplug op 17/06/2019 | 18:51 uur
Misschien dat hij denkt dat de aanschafprijs en kosten lager zijn. De discussie over kosten is ook terug te vinden in de topics over IFV's (Rosomak vs. Boxer bijvoorbeeld).

Ja de kosten zijn lager maar volgens mij zijn de kosten zo hoog van bv een patriot raket omdat hij precies doet wat 'wij' willen dat hij doet en tevens bv m.b.v kinetische kracht een bom, waarmee ook geladen, als het waren neutraliseert i.p.v gewoon kapotmaakt en daarmee nog steeds potentieel risico vormend voor alles wat daaronder ligt.

correct me if im wrong.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 17/06/2019 | 18:46 uur
Ja maar, op basis waarvan precies is hij zo lyrisch? De folder?

Misschien dat hij denkt dat de aanschafprijs en kosten lager zijn. De discussie over kosten is ook terug te vinden in de topics over IFV's (Rosomak vs. Boxer bijvoorbeeld).
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 17/06/2019 | 18:40 uur
Dat moet je aan Oorlogsvis vragen. Persoonlijk ben ik geen voorstander van Russisch materieel  ;)
Ja maar, op basis waarvan precies is hij zo lyrisch? De folder?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 17/06/2019 | 18:33 uur
Waarom zouden we de S-400 willen?
Alsof dat systeem zich ooit bewezen heeft?

Dat moet je aan Oorlogsvis vragen. Persoonlijk ben ik geen voorstander van Russisch materieel  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 17/06/2019 | 13:06 uur
Dat zou je wel willen  ;D

Het artikel meldt terecht dat op de verschillende vlakken waaronder SHORAD behoorlijk moet worden geïnvesteerd. Is het echter wel zo voor de hand liggend dat Duitsland de leiding zou moeten nemen?

Waarom zouden we de S-400 willen?
Alsof dat systeem zich ooit bewezen heeft?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 17/06/2019 | 12:58 uur
S-400 of S-500 ..hahaha :devil:

Dat zou je wel willen  ;D

Het artikel meldt terecht dat op de verschillende vlakken waaronder SHORAD behoorlijk moet worden geïnvesteerd. Is het echter wel zo voor de hand liggend dat Duitsland de leiding zou moeten nemen?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 20/08/2018 | 22:13 uur
Ik was zelf ook verbaasd dat de  betrokkene terug is maar ik ga hem niet lopen afzeiken zoals sommige hier doen.

Afzeiken?
Pardon, ik ga een beetje die Poetin=oke onzin slikken. Als je zo'n forum wil waar dat een 'gezond'spanningsveld moet gaan vormen dan zit ik overduidelijk op het verkeerde forum. Dat is 5e colonne gedrag pur sang, en betrokkene heeft al een niet al te stabiel track record en moet ik hiermee in alle redelijkheid voor de zoveelste keer het wiel opnieuw gaan uitvinden.

O-ve-ral komt zijn EU onzin terug, al-tijd, binnen no-time heeft hij topics naar zijn hand gezet en vindt in Ros een perfecte bud want Ros is ook maar al te graag de citroen in het toetje.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: A.J. op 20/08/2018 | 22:21 uur
Ik zie het niet als afzeiken, wel als actie reactie. Als je hier voor de zoveelste keer weer eens lid wordt en met de eerste post meteen weer het gedrag vertoont waarmee het in het verleden altijd misliep met de zoveel ondertussen opgezegde accounts kun je natuurlijk snerende opmerkingen verwachten. Dan heb je gewoon een plaat van een kilometer dik voor je harses... Betrokkene zou eens moeten leren van zijn behaalde resultaten uit het verleden. Maar goed, dat weigert hij pertinent, er bestaat een naam voor dat soort gedrag, narcisme.

Citaat van: A.J. op 12/07/2017 | 15:28 uur
Tot volgende week dan maar weer.

Het werd iets langer dan een jaar  ;)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

A.J.

Citaat van: Ace1 op 20/08/2018 | 22:13 uur
Ik was zelf ook verbaasd dat de  betrokkene terug is maar ik ga hem niet lopen afzeiken zoals sommige hier doen.

Ik zie het niet als afzeiken, wel als actie reactie. Als je hier voor de zoveelste keer weer eens lid wordt en met de eerste post meteen weer het gedrag vertoont waarmee het in het verleden altijd misliep met de zoveel ondertussen opgezegde accounts kun je natuurlijk snerende opmerkingen verwachten. Dan heb je gewoon een plaat van een kilometer dik voor je harses... Betrokkene zou eens moeten leren van zijn behaalde resultaten uit het verleden. Maar goed, dat weigert hij pertinent, er bestaat een naam voor dat soort gedrag, narcisme.

Ace1

Citaat van: A.J. op 20/08/2018 | 22:08 uur
Het is natuurlijk niet zo gek dat er vraagtekens gezet worden bij die knipperlicht relatie van betrokkene. Het heeft er alle schijn van dat zijn EU Twitter offensief weinig effect sorteert en het dus hier voor de zoveelste keer weer geprobeerd wordt.

Ik was zelf ook verbaasd dat de  betrokkene terug is maar ik ga hem niet lopen afzeiken zoals sommige hier doen.

A.J.

Citaat van: Ace1 op 20/08/2018 | 21:51 uur
Had Elzenga soms jou toestemming nodig om zich hier dan aan te melden?

Het is natuurlijk niet zo gek dat er vraagtekens gezet worden bij die knipperlicht relatie van betrokkene. Het heeft er alle schijn van dat zijn EU Twitter offensief weinig effect sorteert en het dus hier voor de zoveelste keer weer geprobeerd wordt.