Leger moet opnieuw fors bezuinigen

Gestart door A.J., 13/05/2007 | 08:48 uur

ronjhe

Ik zat me gister al mateloos te irriteren aan de plannen voor de uitbreiding van vliegveld Lelystad (hoezo keer op keer weer beloftes schenden!!) en vandaag dit bericht >:( ??? :( >:(.... het moet toch niet veel gekker worden. En weer gaat de kaasschaafmethode eroverheen.. zonder enig zicht op iets wat op visie lijkt of een goed doortimmert plan...verbijsterend...ik heb er geen andere woorden voor....

Thor

Misschien is 'n militaire staatsgreep toch nog helemaal niet zo'n slecht idee.... ::)
:-X

HermanB

Van Middelkoop heeft dus gefaald.

Pantserhowitsers staan al te koop, 17 stuks worden niet gebruikt. De bezuiniging op F-16's is veel erger aangeziene r al zo weinig inzetbaar zijn.

KapiteinRob

#3
Tja Big IE, zo zie je dat een ieder ondanks een defensiehart een breekpunt heeft. Prijzenswaardig dat je het zo lang volgehouden hebt en helaas welkom bij de club die hoofdzakelijk bij defensie blijft om een boterham te kunnen beleggen en omdat-ie nergens anders meer aan de bak kan komen.  :'(

En ja, met een nieuwe regering kon het dus nog erger......  >:(

Big IE

#2
Wtf, die pantserhouwitsers hebben ze net.  :-\

Het wordt er al met al niet leuker op om bij defensie werkzaam te zijn. De boel word onder je kont wegbezuinigd en goede (en snelle) CAO's daarvoor moet je elders zijn. We zullen moeten constateren dat als je graag onzekerheid wilt je bij defensie moet gaan werken.

Des te meer bewondering voor al die defensiewerknemers die maar gemotiveerd hun werk blijven doen.

Triest dat ik mijzelf dit moet zien schrijven.  Maar dit bericht is voor mij het breekpunt :(  Ruim 26 jaar bij deze baas en er nooit een kwaad woord over willen horen.  Sterker nog, mij ergeren aan lieden die alleen maar liepen te z..... op deze baas :'(

Zit er alleen nog maar om mijn werk goed te doen, de collega's waar ik goed mee kan opschieten en omdat ik niet zo gauw ergens anders aan de bak kom op deze leeftijd.

A.J.

#1
AMSTERDAM - Het leger moet opnieuw fors bezuinigen. Minister van Defensie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) heeft een strijd over de begroting verloren van minister van Financiƫn Wouter Bos (PvdA), schrijft De Telegraaf zondag.
Defensie zou onder meer denken aan het schrappen van een squadron F16's (18), uitstel van het kopen van Tomahawk-raketten, het verkopen van pantserhouwitzers, kanonnen actief in Uruzgan.

Ook zouden de tankbataljons in Havelte en Oirschot Leopardtanks moeten inleveren en worden investeringen in het leger uitgesteld.

De krant baseert zich op een ambtelijke notitie van Defensie, gedateerd twee weken geleden. Defensie benadrukt dat de notitie slechts het karakter van een ruwe inventarisatie heeft.

Van Middelkoop neemt dinsdag een definitieve beslissing. Woensdag bespreekt het kabinet de maatregelen met de Tweede Kamer.
(c) Novum


Nu.nl

En ja hoor, er wordt maximale inzet verwacht in verre landen van de krijgsmacht, maar we gaan weer verschrikkelijk bezuinigen. Ruwe inventarisatie my ass. Ik ken dat soort uitspraken ondertussen wel.


Edit: Dit had hier: http://www.defensieforum.nl/Forum/defensiebudget_in_het_nauw-t10985.0.html ook achteraan geplakt kunnen worden.