Besluit verlenging missie Uruzgan

Gestart door Lex, 05/10/2007 | 18:53 uur

Mourning

Ja, sorry hoor maar dit vind ik dus ECHT heel slecht! Het is heel redelijk om te veronderstellen dat het aantal toegenomen gevechtscontacten o.a. te maken heeft met het nemen van een beslissing hieromtrend.

Het gevaar voor onze troepen neemt dus extra toe en wat doet onze regering? Juist, ze stellen de beslissing WEER uit! Hak gewoon die knoop door en vergroot niet nodeloos het gevaar voor onze troepen daar.

Ik snap ook wel dat ze die tijd o.a. willen gebruiken om de druk op andere NAVO-lidstaten te vergroten om eens GVD in beweging te komen en wat toe te zeggen en wat taken over te nemen, zodat we de druk op bepaalde delen van onze krijgsmacht kunnen verlichten. We verlengen toch wel, daar twijfel ik echt geen seconde over.

Zeg dan maar gewoon keihard "best dan heffen we gewoon onze basis Deh Rawood op en blijven we alleen maar in Tarin Kowt zitten, lost het maar op NAVO", maar dit wat nu weer gebeurt is gewoon echt heel kwalijk. Er moet gewoon op korte termijn een beslissing genomen worden.

Misschien dat de Ministerraad wel rekent dat tegen die tijd de gevechten sterk zullen zijn afgenomen... zou ook nog kunnen meespelen.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lex

DEN HAAG (ANP) -. Het kabinet besluit naar verwachting pas begin november over verlenging van de missie in Uruzgan. Minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zei vrijdag tegen het radiostation BNR te denken dat het kabinet de maand oktober nog wel nodig heeft om een besluit te nemen.
De minister zei dat het belangrijk is dat een dergelijke beslissing zorgvuldig genomen wordt. Het kabinet wil het plaatje rond hebben en zien wat de voor- en nadelen zijn van blijven of weggaan. Daar is internationaal overleg over, de NAVO speelt een grote rol en hij is zelf onlangs nog in Afghanistan geweest om te kijken wat precies de opbouwmogelijkheden zijn. Volgens de minister zal het ,,nog wel even duren''.
Eind deze maand komen de ministers van Defensie van de NAVO nog bij elkaar op een informele top in Noordwijk. Ook dan staat Afghanistan op de agenda.

anp | Gepubliceerd  5 oktober 2007 18:43