Actieplan personeelstekort Defensie

Gestart door Lex, 04/04/2008 | 21:00 uur

A.J.

Citaat van: skual op 19/05/2009 | 15:33 uur

huh??

vacatures ± 7600
Bezuinigen op personele kosten = oploop tekorten aan personeel
Toekomst = teveel personeel / te weinig personeel (doorstrepen wat niet van toepassing is)

of zie ik nu iets over het hoofd??


Lijkt me niet, als je 7600 vacatures hebt dan heb je 7600 jaarsalarissen in de plus. Dat zal zo'n 200/ 250 miljoen euro zijn. En dan nog geven we teveel uit aan het personeel??? Ik weet dat officieren nogal makkelijk de weg kwijt raken, maar hoe ze nu weer aan die dwaling van de "te hoge personeelskosten" komen is mij een volstrekt raadsel.

Ach, laten we er nog maar eens een reorganisatie tegenaan gooien, per slot van rekening is de laatste alweer te lang geleden...

Ros

Ik neem het bericht in de Telegraaf voorlopig nog even met een kuub zout....................het is behoorlijk tegenstrijdig met de andere berichten van de laatste tijd.

Citaat
"De oppositie dacht dat door de kritiek op de missie in Oeroezgan mensen zich minder snel aanmelden voor de landmacht. Die stelling is nu gelogenstraft", aldus staatssecretaris Jack de Vries (Defensie).

Ja..........als ik werk heb ben ik tegen, zonder baan ben ik weer voor.............onzinnig gebabbel van de Vries  :(

skual

Citaat van: A.J. op 19/05/2009 | 15:19 uur
En nu breekt mijn klomp helemaal... Op een vergadering hoorde ik dat CLAS verder moet bezuinigen op personeelsgebied, dit omdat CLAS per jaar teveel geld uitgeeft aan personeelskosten...

Gekker moet het niet worden.

huh??

vacatures ± 7600
Bezuinigen op personele kosten = oploop tekorten aan personeel
Toekomst = teveel personeel / te weinig personeel (doorstrepen wat niet van toepassing is)

of zie ik nu iets over het hoofd??

A.J.

En nu breekt mijn klomp helemaal... Op een vergadering hoorde ik dat CLAS verder moet bezuinigen op personeelsgebied, dit omdat CLAS per jaar teveel geld uitgeeft aan personeelskosten...

Gekker moet het niet worden.

noorman

helemaal mee eens! dat wegennet is een zooitje en als er 1 kilometer asfalt bijkomt dan moet dit met ik-weet-niet-hoeveel extra natuur worden gecompenseerd en daarnaast wordt er 2 kilometer spoor aangelegd.

En met dat personeel...vanaf 19 augustus hoop ik daar ook bij te horen en dan natuurlijk overal doorheen komen :D
Aan mij zal het niet liggen zullen we maar zeggen, maar ik zal niet te vroeg juichen :angel:
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Enforcer

#220
De gehele NL politiek is alleen geïnteresseerd in korte termijn doelen, waarop makkelijk te scoren is voor de komende verkiezingen. Ja gelukkig in 2010 al/pas. Doordat structurele aanpassingen daardoor niet echt haalbaar zijn, is de politiek tevreden met symptoombestrijdings oplossingen. Dat wordt dan door figuren als De Vries wel weer recht gepraat.

Zie bijvoorbeeld het wegennet, dat loopt sinds de jaren 70 continu achter de feiten aan, omdat de politiek er niet aan wilt om voor degelijke, structurele oplossingen te zorgen. Zelfs als men de ingestorte bouwsector wil stimuleren, komen ze nog niet met versnelde aanleg van wegen, terwijl de laatste jaren de wetgeving is aangepast om sneller te kunnen werken.

Naast dat Defensie niet populair is, behalve als bezuinigingspost, zie ik ook weinig zaken waar belang aan wordt gehecht voor meer als 10 jaar. Ja, met die o.a. JSF kan het niet anders, maar dat mond bij elk project uit in een prestige zaak van de politieke partijen. Zie ook de andere grote aankopen.

Kijk je naar het personeel dan zijn die beperkt in het voeren van acties en vaak wordt gezegd "je hebt er nu eenmaal voor gekozen om militair te zijn". Dat klopt wel, maar niet om zelf centen in te leveren wanneer de CAO minder hard vooruit gaat als de inflatie achteruit. En ook niet wanneer je zelf Paresto mag gaan sponsoren, omdat er weer wat bezuinigd mag worden. Vervolgens weer wel het praatje dat er in het  personeel geïnvesteerd wordt. Ik zie het niet.

Leuk dat er zoveel sollicitanten zijn, maar hoeveel blijven daar nu daadwerkelijk van over? En hoeveel zijn er over na de AMO? Je mag pas juichen als ze inzetgereed zijn.

noorman

mee eens - wat dacht je dat er gaat gebeuren als de economie weer gaat aantrekken?

structurele problemen vragen om structurele oplossingen maar gezien dit kabinet dit jaar een feestbegroting voert betekent dat voor volgend jaar dat er o.a. dat er flink bezuinigd moet worden...en deze ronde gaat aan defensie niet voorbij!

dus...gebruik deze 'gunstige' tijd om je personeelsbeleid op orde te brengen om niet straks weer in de shit te zitten.
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

A.J.

Citaat van: Telegraaf op 19/05/2009 | 08:36 uur

di 19 mei 2009, 05:30 | lees voor
     
Run op baan als militair

door Herman Stam
DEN HAAG, dinsdag -  Het leger heeft te maken met een stormloop aan nieuwe soldaten. De jacht op nieuw personeel heeft zijn vruchten afgeworpen. Bovendien keren steeds minder militairen het leger vroegtijdig de rug toe.

Snap ik als half Nederland de keien opgetrapt wordt en er geen baan meer te vinden is, laten we nu alsjeblieft niet doen alsof het aan de inspanningen van de heer de Vries ligt.

Citaat
Het aantal sollicitanten is gestegen van 6608 vorig jaar naar 8695, zo blijkt uit cijfers van Defensie. Het aantal vertrekkende soldaten daalde van 2160 naar 1485. Vooral de grote belangstelling voor een baan bij de landmacht (5251 sollicitanten) is opvallend te noemen. "De oppositie dacht dat door de kritiek op de missie in Oeroezgan mensen zich minder snel aanmelden voor de landmacht. Die stelling is nu gelogenstraft", aldus staatssecretaris Jack de Vries (Defensie).

Jaja...

Citaat
Vorig jaar werd de kritische grens van 7600 vacatures bereikt. Met een grootschalige wervingscampagne en verbetering van de arbeidsomstandigheden voor het huidige personeel moest een omslag worden bereikt.

Oh... ik merk echter verdomd weinig van de "verbeterde arbeidsomstandigheden".

Nogmaals, ik denk dat dit alleen maar te maken heeft met de instortende arbeidsmarkt, daar spint defensie altijd garen bij. En de Vries moet niet te vroeg hallelujah gaan roepen, laten we eerst maar eens afwachten wat er door de keuring/ opleiding enz komt. Er zullen aan het einde van de rit best minder vacatures zijn, persoonlijk denk ik dat we blijven hangen op een vacature of 5000.

skual

Citaat van: noorman op 19/05/2009 | 08:36 uur

di 19 mei 2009, 05:30 | lees voor
     
Run op baan als militair

door Herman Stam
DEN HAAG, dinsdag -  Het leger heeft te maken met een stormloop aan nieuwe soldaten. De jacht op nieuw personeel heeft zijn vruchten afgeworpen. Bovendien keren steeds minder militairen het leger vroegtijdig de rug toe.

Het aantal sollicitanten is gestegen van 6608 vorig jaar naar 8695, zo blijkt uit cijfers van Defensie. Het aantal vertrekkende soldaten daalde van 2160 naar 1485. Vooral de grote belangstelling voor een baan bij de landmacht (5251 sollicitanten) is opvallend te noemen. "De oppositie dacht dat door de kritiek op de missie in Oeroezgan mensen zich minder snel aanmelden voor de landmacht. Die stelling is nu gelogenstraft", aldus staatssecretaris Jack de Vries (Defensie).

Vorig jaar werd de kritische grens van 7600 vacatures bereikt. Met een grootschalige wervingscampagne en verbetering van de arbeidsomstandigheden voor het huidige personeel moest een omslag worden bereikt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3960145/__Run_op_baan_als_militair__.html?p=12,1

Lijkt mij een goede zaak, maar is het ook waar. Ik krijg de indruk dat het andersom zou moeten zijn. De ene dag lees je in de Media dat het verschrikkelijk slecht zou gaan, de volgende dag lees je dit?? :D

noorman


di 19 mei 2009, 05:30 | lees voor
     
Run op baan als militair

door Herman Stam
DEN HAAG, dinsdag -  Het leger heeft te maken met een stormloop aan nieuwe soldaten. De jacht op nieuw personeel heeft zijn vruchten afgeworpen. Bovendien keren steeds minder militairen het leger vroegtijdig de rug toe.

Het aantal sollicitanten is gestegen van 6608 vorig jaar naar 8695, zo blijkt uit cijfers van Defensie. Het aantal vertrekkende soldaten daalde van 2160 naar 1485. Vooral de grote belangstelling voor een baan bij de landmacht (5251 sollicitanten) is opvallend te noemen. "De oppositie dacht dat door de kritiek op de missie in Oeroezgan mensen zich minder snel aanmelden voor de landmacht. Die stelling is nu gelogenstraft", aldus staatssecretaris Jack de Vries (Defensie).

Vorig jaar werd de kritische grens van 7600 vacatures bereikt. Met een grootschalige wervingscampagne en verbetering van de arbeidsomstandigheden voor het huidige personeel moest een omslag worden bereikt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3960145/__Run_op_baan_als_militair__.html?p=12,1
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Lex

Nee, zij vermelden ook functies voor, als voorbeeld "schilder van een helicopter/vliegtuig" (KPL-KLu) en dat is volgens mij toch echt geen schaal 10. ;D

Enforcer

Citaat van: Lex op 18/05/2009 | 23:10 uur
Citaat van: Enforcer op 18/05/2009 | 23:01 uur
Er zijn 5 uitzendbureau's die contracten hebben met defensie; Olympia, Start, Randstad (voorheen Vedior), Adecco en Manpower.
Kan wel zo zijn, maar ik zie regelmatig ook vacatures via andere bureau's voorbijschuiven, w.o. Yacht, Start People, Intercessie etc.

Dat kan, maar dat zal zijn voor functies vanaf schaal 10. Start had ik al genoemd.

Lex

Citaat van: Enforcer op 18/05/2009 | 23:01 uur
Er zijn 5 uitzendbureau's die contracten hebben met defensie; Olympia, Start, Randstad (voorheen Vedior), Adecco en Manpower.
Kan wel zo zijn, maar ik zie regelmatig ook vacatures via andere bureau's voorbijschuiven, w.o. Yacht, Start People, Intercessie etc.

Enforcer

Citaat van: pewe64 op 14/05/2009 | 15:59 uur
Geen idee om zelf een uitzendbureau te beginnen.
Schrijf ik me wel in.

Er zijn 5 uitzendbureau's die contracten hebben met defensie; Olympia, Start, Randstad (voorheen Vedior), Adecco en Manpower. Het is soieso geen goede markt om daar wat in te beginnen. Overigens gaan ook nog een aantal zaken via het CWI.

pewe64

Geen idee om zelf een uitzendbureau te beginnen.
Schrijf ik me wel in.