Militairen in uniform naar Gay Pride

Gestart door Lex, 04/08/2008 | 17:50 uur

DvdW

Citaat van: onderofficier op 26/07/2013 | 19:22 uur
Als je dat geciteerde goed had gelezen dat had je gelezen dat het ministerie als werkgever bekrachtigen dat iedereen
dus ook lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders zichzelf moeten kunnen zijn op de Defensiewerkvloer"   (citaat uit de krant)

Jij en Ros weten toch wat "iedereen" betekent? 
Daarna komt er "dus ook"    ........           

Je maakt er meteen van dat andere bevolkingsgroepen géén meerwaarde zouden hebben.... Daarom kan je halal eten krijgen in de eetzaal, op oefening of waar dan ook. Het ministerie van Defensie hecht geen waarde aan deze mensen............ :silent: maar past wel de keuken aan.....niet alleen dat maar zorgt ook voor gelegenheid/ruimte om te bidden. 
Nogmaals, ik reageerde op jouw bericht waarin je schrijft dat de MinDef zich richt op wat/wie meerwaarde heeft. Ik stel daar een kritische vraag over, maar goed. Laat het maar rusten. Dit wordt weer zo'n discussie zonder einde.

Citaat
Het gaat er om dat veel homoseksuele collega's vaak nog niet geaccepteerd zijn.
Dit in tegenstelling tot de andere bevolkingsgroepen of mensen met flaporen....
Hier wordt de aandacht op gevestigd. Niets meer / niets minder.   Wat is het probleem?   
Ik sluit mij aan bij Ros. Op een bootje varen zorgt echt niet voor een cultuuromslag binnen Defensie. Leuk voor de foto's en een discussie op defensieforum.nl maar daar blijft het dan ook bij. Voor een echte cultuuromslag zijn andere maatregelen voor nodig.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

onderofficier

Citaat van: DvdW op 26/07/2013 | 18:53 uur
Ik reageerde op OnderOfficier. Zij stelt dat de MinDef zich richt op wat/wie meerwaarde heeft. De MinDef richt zich bewust wel op homoseksuelen maar niet op andere bevolkingsgroepen. Logische consequentie is dus dat die andere groepen blijkbaar geen meerwaarde hebben.Valt reuze mee. "Mijn juk is zacht en mijn last is licht" (Mat. 11:30)  :)

Als je dat geciteerde goed had gelezen dat had je gelezen dat het ministerie als werkgever bekrachtigen dat iedereen
dus ook lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders zichzelf moeten kunnen zijn op de Defensiewerkvloer"   (citaat uit de krant)

Jij en Ros weten toch wat "iedereen" betekent? 
Daarna komt er "dus ook"    ........           

Je maakt er meteen van dat andere bevolkingsgroepen géén meerwaarde zouden hebben.... Daarom kan je halal eten krijgen in de eetzaal, op oefening of waar dan ook. Het ministerie van Defensie hecht geen waarde aan deze mensen............ :silent: maar past wel de keuken aan.....niet alleen dat maar zorgt ook voor gelegenheid/ruimte om te bidden. 

Het gaat er om dat veel homoseksuele collega's vaak nog niet geaccepteerd zijn.
Dit in tegenstelling tot de andere bevolkingsgroepen of mensen met flaporen....
Hier wordt de aandacht op gevestigd. Niets meer / niets minder.   Wat is het probleem?   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

#199
Citaat van: mikemans op 26/07/2013 | 18:10 uur
Dus als je aandacht geeft aan een onderwerp zeg je eigenlijk alleen maar iets negatiefs over alle andere onderwerpen.
Ik reageerde op OnderOfficier. Zij stelt dat de MinDef zich richt op wat/wie meerwaarde heeft. De MinDef richt zich bewust wel op homoseksuelen maar niet op andere bevolkingsgroepen. Logische consequentie is dus dat die andere groepen blijkbaar geen meerwaarde hebben.
Citaat
Heb jij even een zwaar leven.
Valt reuze mee. "Mijn juk is zacht en mijn last is licht" (Mat. 11:30)  :)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

mikemans

Citaat van: DvdW op 26/07/2013 | 11:51 uur
Maar het gebeurt niet. Blijkbaar hebben moslims, hindoeisten, christenen, joden, mensen met een handicap, vegetariërs, mantelzorgers en volwassen met dyslexie (om maar een paar voorbeelden te noemen) geen meerwaarde? Lekker signaal geef je af als Defensie..

Dus als je aandacht geeft aan een onderwerp zeg je eigenlijk alleen maar iets negatiefs over alle andere onderwerpen. Heb jij even een zwaar leven.

mikemans

#197
Citaat van: Ros op 26/07/2013 | 11:34 uur
En alle mensen die zwart zijn, een lui oog hebben of flaporen mogen het zelf uitzoeken. Onzin dat een minister zich speciaal moet scharen achter een manifestatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders. Dit is toch al lang "normaal" in Nederland. Zij zetten zichzelf al op een voetstuk en apart van de rest en het gedrag en uiterlijk voorkomen tijdens deze boottocht doet ook niet veel goeds voor de imago van deze mensen.



Heel goed dat ze laat zien dat je als minderheidsgroepen best bij defensie kan werken, mits je aan de eisen voldoet. Als we alleen maar aandacht mochten schenken aan al zulke groepen in totaliteit kwam het er nooit van.

mikemans

Citaat van: onderofficier op 26/07/2013 | 10:25 uur
Zal ze overuren schrijven: nee ......   
Maar haar taak is toch ook het vertegenwoordigen van het ministerie van defensie....laat ze dat net nu daar doen:

"het is voor het eerst dat een minister van Defensie mee vaart. Hiermee wil het ministerie als werkgever bekrachtigen dat iedereen, dus ook lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders zichzelf moeten kunnen zijn op de Defensiewerkvloer"   

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/3482035/2013/07/26/Primeur-minister-van-Defensie-vaart-mee-met-Gay-Pride.dhtml

Als ze zich alleen met de moeilijke tijden van defensie mogen bemoeien, is het ook ongepast dat ze bijv. naar medaille uitreikingen gaat....

Eens. Militairen werken vaak gratis een uurtje langer door en nu doet mindef dat ook. Heel goed. Ook een goed wervingsmoment.

Ros

Citaat van: onderofficier op 26/07/2013 | 12:23 uur
Vele komen nog steeds niet met hun partner op feestjes omdat men het toch nog wilt verzwijgen uit angst om verstoten te worden. En die angst in niet ongegrond.  

Dus moet Hennis niet op een bootje gaan staan maar binnen haar eigen toko orde op zaken stellen.

Citaat
Bij de Klu is de acceptatie wel groter.

Klopt. Op de basis waar ik een tijdje als reservist heb rondgelopen was het algemeen geaccepteerd en werden homo's en lesbiennes gezien als ieder andere collega. Uiteindelijk komt het neer op je bijdrage als onderdeel van de organisatie en niet je sexuele geaardheid. De andere kijk zal te maken met de informele  organisatie en het ontbreken van "Rambo" gedrag. Bij de KL, en met name bij de gevechtseenheden, heb ik het gevoel dat daar nog steeds de VS kreet....don't ask don't tell cultuur heerst

onderofficier

Citaat van: Ros op 26/07/2013 | 11:34 uur
En alle mensen die zwart zijn, een lui oog hebben of flaporen mogen het zelf uitzoeken. Onzin dat een minister zich speciaal moet scharen achter een manifestatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders. Dit is toch al lang "normaal" in Nederland. Zij zetten zichzelf al op een voetstuk en apart van de rest en het gedrag en uiterlijk voorkomen tijdens deze boottocht doet ook niet veel goeds voor de imago van deze mensen.

Misschien is het wel normaal in Nederland (vreemd dat er dan nog regelmatig homo's in elkaar worden geslagen) maar bij defensie heerst vaak toch nog een andere mentaliteit, niet dat zij in elkaar worden geslagen.  Vele komen nog steeds niet met hun partner op feestjes omdat men het toch nog wilt verzwijgen uit angst om verstoten te worden. En die angst in niet ongegrond.  Bij de Klu is de acceptatie wel groter.

Er wordt niet voor niets gesproken van "uit de kast komen"  dus zij zetten zich niet op een voetstuk.  Anders had het wel "op een voetstuk gaan staan" geheten.........


Ik neem even aan de collega's die meedoen niet raar doen op deze boot maar zich naar behoren gedragen.
Een foto opgezocht van de collega's die meededen aan een vorige editie maar wat is mis met het uiterlijk voorkomen?  Het gedrag is ook niets mee zo te zien.
Verwacht dat, dit jaar ook.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

Citaat van: onderofficier op 26/07/2013 | 11:16 uur
Als er vanuit het ministerie van Defensie gedacht wordt dat eea meerwaarde heeft, zal ze dit inderdaad doen.
Maar het gebeurt niet. Blijkbaar hebben moslims, hindoeisten, christenen, joden, mensen met een handicap, vegetariërs, mantelzorgers en volwassen met dyslexie (om maar een paar voorbeelden te noemen) geen meerwaarde? Lekker signaal geef je af als Defensie..
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

En alle mensen die zwart zijn, een lui oog hebben of flaporen mogen het zelf uitzoeken. Onzin dat een minister zich speciaal moet scharen achter een manifestatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders. Dit is toch al lang "normaal" in Nederland. Zij zetten zichzelf al op een voetstuk en apart van de rest en het gedrag en uiterlijk voorkomen tijdens deze boottocht doet ook niet veel goeds voor de imago van deze mensen.


onderofficier

Citaat van: DvdW op 26/07/2013 | 11:15 uur
Jij denkt dat alle Ministers voor 100% te vertrouwen zijn? Integer en altijd het goede doen? Dan heb ik slecht nieuws voor je....  8)

Nee dat denk ik niet.....  Maar dat was de discussie niet.     

Het ging over wel of niet het schrijven van overuren.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: DvdW op 26/07/2013 | 10:49 uur
Ze gaat dus ook naar bijv. een suikerfeest? Want er zijn ook zat moslims werkzaam binnen defensie. En ze gaat ook naar de EO-Jongerendag? Ook Christelijke jongeren doen dienst als militair.... Kan ze daar ook lekker Defensie vertegenwoordigen. Wordt een druk jaartje voor haar, zeker als ze het allemaal in haar eigen tijd doet...

Als er vanuit het ministerie van Defensie gedacht wordt dat eea meerwaarde heeft, zal ze dit inderdaad doen.



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

Citaat van: onderofficier op 26/07/2013 | 11:13 uur
Je denkt dus dat de minister 40 uur per week werkt en daarna overuren schrijft........  Om dan lekker een weekje VROB op te nemen... om dan lekker de boel te boel te laten.  (zoals ik dat doe)

Zelfs militairen van af een bepaalde rang mogen geen overuren schrijven, maar de minister zelf schrijft wel haar uurtjes....  :devil: :silent:
Jij denkt dat alle Ministers voor 100% te vertrouwen zijn? Integer en altijd het goede doen? Dan heb ik slecht nieuws voor je....  8)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

onderofficier

Citaat van: DvdW op 26/07/2013 | 10:49 uur
Oh? Ze heeft je dit persoonlijk medegedeeld of..?

Je denkt dus dat de minister 40 uur per week werkt en daarna overuren schrijft........  Om dan lekker een weekje VROB op te nemen... om dan lekker de boel te boel te laten.  (zoals ik dat doe)

Zelfs militairen van af een bepaalde rang mogen geen overuren schrijven, maar de minister zelf schrijft wel haar uurtjes....  :devil: :silent:

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

Citaat van: onderofficier op 26/07/2013 | 10:25 uur
Zal ze overuren schrijven: nee ......
Oh? Ze heeft je dit persoonlijk medegedeeld of..?
Citaat
Maar haar taak is toch ook het vertegenwoordigen van het ministerie van defensie....laat ze dat net nu daar doen:

"het is voor het eerst dat een minister van Defensie mee vaart. Hiermee wil het ministerie als werkgever bekrachtigen dat iedereen, dus ook lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen en transgenders zichzelf moeten kunnen zijn op de Defensiewerkvloer"  
Oh ja? Ze gaat dus ook naar bijv. een suikerfeest? Want er zijn ook zat moslims werkzaam binnen defensie. En ze gaat ook naar de EO-Jongerendag? Ook Christelijke jongeren doen dienst als militair.... Kan ze daar ook lekker Defensie vertegenwoordigen. Wordt een druk jaartje voor haar, zeker als ze het allemaal in haar eigen tijd doet...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל