Militairen in uniform naar Gay Pride

Gestart door Lex, 04/08/2008 | 17:50 uur

Lex

De nieuwe STAS heeft schijnbaar, met Staal in de rug, besloten dat het niet mag in uniform omdat er teveel gedronken zou worden. "Het doet afbreuk aan de waardigheid van het uniform."

Piranha

Ik vind het verbod inconsequent, was vorig jaar internationaal wel een beetje trots op NL vanwege die aanwezigheid op Roze Zaterdag.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 04/08/2008 | 18:03 uur
Tja, je mag ook niet in uniform staken...

Je mag helemaal niet staken; ik neem aan dat je bedoelt "niet in uniform demonsteren".... ;)

KapiteinRob

Mwa, er was een tijdje geleden toch ook zo'n roze parade in Tilburg met onder meer de toenmalige STASDEF v/d Knaap en generaal van Ede van de HDP (in uniform)?

Enforcer

Tja, je mag ook niet in uniform staken...

Neemt niet weg dat mindef een beetje de weg kwijt is qua beleid op dit gebied. Ik denk dat de VVD het verder alleen om stemmen te doen is en een beetje te wrikken in de coalitie regering, oftewel oppositievoering waarbij het onderwerp ondergeschikt is aan het politieke doel.

Lex

#1
DEN HAAG - De VVD is "verbolgen" over het verbod van staatssecretaris Jack de Vries van Defensie om zijn personeel in uniform deel te laten nemen aan de botenoptocht van de afgelopen Gay Pride. Dat heeft Tweede Kamerlid Anouchka van Miltenburg van de partij maandag gezegd.
De Vries vindt dat een uitbundig feest als de Gay Pride niet past bij de waardigheid van het uniform. De VVD snapt niet dat het kabinet "zo krampachtig tegenover deelname van militairen staat, terwijl staatssecretaris Van der Knaap van Defensie vorig jaar nog samen met vele militairen deelnam aan Roze Maandag en het zomercarnaval in Rotterdam."
Volgens Van Miltenburg ondermijnt De Vries, maar ook Defensieminister Eimert van Middelkoop, het belang van homo-emancipatie. Van Middelkoop stelde afgelopen zaterdag, de dag van de botenparade, dat het "misschien zelfs een beetje provocerend" was dat zo veel PvdA-bewindsleiden meevoeren.

Telegraaf, ma 04 aug 2008, 16:57

Voor de Kamervragen, klik hier .