De trainingsmissie in Kunduz

Gestart door Leovanw, 02/11/2010 | 08:23 uur

Lex

Wordt hier vervolgd.

Lex
Algeheel beheerder

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 22/10/2011 | 20:42 uur
Dat hangt af van de benadering. Na de Gulsftream is er ook de F50 voor personentransport.

Duhuh, in de F50 staan geen leren stoelen......  :devil:

Lex

Citaat van: ZitStuk op 22/10/2011 | 20:15 uur
Sorry meneer Voordewind. Grotere vliegtuigen zijn voor materieel...
Dat hangt af van de benadering. Na de Gulsftream is er ook de F50 voor personentransport.

ZitStuk

Sorry meneer Voordewind. Grotere vliegtuigen zijn voor materieel...


Citaat van: Enforcer op 22/10/2011 | 13:03 uur
Ik snap het niet. Lokaal hebben ze beveiligers over, aangezien een aantal trainers al eerder naar huis gegaan is...... Of heeft Joel al een oppas nodig in het vliegtuig zelf?! Beetje een "crybaby" verhaal.

Beveiligers over omdat een aantal trainers naar huis is klopt niet. Die trainers worden niet door de landmachtmilitairen beveiligd. En vanuit nederland vliegen een aantal beveiligers mee omdat de landmachtmilitairen ook de mensen van de tweede kamer niet beveiligen. Dat doen de boys van de BSB en kornuiten
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 13:34 uur
Doet niets af aan de politieke blunder die dit ergens wel is vind ik...

Niet dat ik het met je eens ben, maar ook als je gelijk zou hebben: elk nadeel heeft zijn voordeel.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 22/10/2011 | 13:30 uur
Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 13:26 uur
Een politiek niet zo handige move van Defensie en het Kabinet lijkt mij...gezien het belang van de steun van de CU voor de Kunduz-missie. Merkwaardig!!. Kan de CU goed inzetten om extra invloed en eisen te stellen...of als "excuus" om haar steun in te trekken als de missie verder "in de problemen" komt.
Ach kom, Voordewind begint te jammeren als een klein kind dat een snoepje door zijn neus geboord ziet. Dat gejank over een groter vliegtuig; schaamt-ie zich niet een beetje? En dat "waarom ik, er zijn toch ook anderen?" ontstijgt het kleuterniveau ook al niet echt.....
Doet niets af aan de politieke blunder die dit ergens wel is vind ik...vanuit de positie van het Kabinet gezien en haar stellige streven naar het inzetten van deze missie. Misschien is het wel kenmerkend voor de missie...die vol van dit soort merkwaardige zaken en geblunder zit. En dat kost ons dan "officieel" 550 miljoen :(

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 13:26 uur
Een politiek niet zo handige move van Defensie en het Kabinet lijkt mij...gezien het belang van de steun van de CU voor de Kunduz-missie. Merkwaardig!!. Kan de CU goed inzetten om extra invloed en eisen te stellen...of als "excuus" om haar steun in te trekken als de missie verder "in de problemen" komt.

Ach kom, Voordewind begint te jammeren als een klein kind dat een snoepje door zijn neus geboord ziet. Dat gejank over een groter vliegtuig; schaamt-ie zich niet een beetje? En dat "waarom ik, er zijn toch ook anderen?" ontstijgt het kleuterniveau ook al niet echt.....

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 22/10/2011 | 13:04 uur
Is het niet de CU en SGP geweest die tegen de (verdere) bezuinigingen waren?

Duhuh, CU = ook Van Middelkoop, remember...... Bij mijn weten was/is alleen de SGP "defenisevriendelijk".

Elzenga

Een politiek niet zo handige move van Defensie en het Kabinet lijkt mij...gezien het belang van de steun van de CU voor de Kunduz-missie. Merkwaardig!!. Kan de CU goed inzetten om extra invloed en eisen te stellen...of als "excuus" om haar steun in te trekken als de missie verder "in de problemen" komt.

Enforcer

Ik snap het niet. Lokaal hebben ze beveiligers over, aangezien een aantal trainers al eerder naar huis gegaan is...... Of heeft Joel al een oppas nodig in het vliegtuig zelf?! Beetje een "crybaby" verhaal.

irma

Zoals in het artikel staat: er was op het laatste moment een wijziging in het aantal pax.

Ik weet niet wie de keuze heeft gemaakt dat hij nou net niet mee mocht......
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Citaat van: de heer Voordewind volgens het AD op 22/10/2011 | 12:00 uur
maar had Defensie nou niet een iets groter toestel kunnen nemen?'

Nou meneer Voordewind, dan moet je wel grotere toestellen (beschikbaar) hebben. En hoe zou het nu komen dat dit niet het geval is, meer Voordewind? Steek de hand ook eens in eigen Haagsche boezem!

Daarbij, de arrogantie om over een groter toestel te zaniken omdat er 1 stoeltje te weinig was.......

KapiteinRob

Geen plek in vliegtuig: Kamerlid mocht niet mee naar Kunduz

Hij had zijn koffer al gepakt, maar Tweede Kamerlid Joel Voordewind (ChristenUnie) ging dus niet mee met de groep Kamerleden die afgelopen week de Nederlandse politietrainingsmissie in Afghanistan bezocht. Omdat er een extra beveiliger mee moest, was er een plek tekort in het vliegtuig en kreeg Voordewind te horen dat hij niet mee kon.

Voordewind verwijt Defensie vandaag 'gebrek aan politiek inzicht en amateurisme' en noemt het 'niet slim' om uitgerekend de ChristenUnie geen gelegenheid te geven om te zien hoe de missie in praktijk gaat. 'Mijn partij heeft z'n nek uitgestoken en de missie gesteund. Ik hoor nu na het werkbezoek allerlei proefballonnetjes voorbij komen, maar ik reageer voorlopig niet op wijzigingsvoorstellen.' Het Kamerlid heeft minister Hans Hillen (Defensie) laten weten dat hij de gemaakte afweging 'onverstandig' noemt.

Van papier beoordelen
Voordewind had in Kunduz bijvoorbeeld met opgeleide politiemensen willen spreken. 'Het is lastig om de voortgang van de missie en aanvullende voorstellen alleen vanaf papier te beoordelen. Ik heb nog geprobeerd er met een burgervlucht heen te gaan, maar had Defensie nou niet een iets groter toestel kunnen nemen?'

Donderdag werd bekend dat een Kamerdelegatie, bestaande uit Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD), Attje Kuiken (PvdA), Coskun Çörüz (CDA), Jasper van Dijk (SP), Wassila Hachchi (D66), Hero Brinkman (PVV) en Mariko Peters (GroenLinks) de civiele en militaire trainers in Kunduz hadden bezocht. De politici spraken onder meer met de politiechef over de rol van vrouwen bij de Afghaanse politie en bezochten in de hoofdstad Kabul het ministerie van Binnenlandse Zaken en het parlement. (ANP/Redactie)

Bron: AD-site dd. 221011

KapiteinRob

Citaat van: ANP op 22/10/2011 | 11:06 uur
Omdat er een extra beveiliger mee moest, was er een plek tekort in het vliegtuig en kreeg Voordewind te horen dat hij niet mee kon.

Tja meneer Voordewind, die beveiligers waren toch zo belangrijk! En je achternaam begint met een "V", dus sta je nu eenmaal (vaker) onderaan de lijst.

Citaat van: ANP op 22/10/2011 | 11:06 uur
Voordewind verwijt Defensie zaterdag ,,gebrek aan politiek inzicht en amateurisme''

Hee, in ieder geval v.w.b. het amateurisme krijgt de heer Voordewind dan eens iets mee dat we in de praktijk ook nog wel eens mee mogen maken. Bij zowel defensie als in de poltiek.....  :P

Citaat van: ANP op 22/10/2011 | 11:06 uur
en noemt het ,,niet slim'' om uitgerekend de ChristenUnie geen gelegenheid te geven om te zien hoe de missie in praktijk gaat. ,,Mijn partij heeft z'n nek uitgestoken en de missie gesteund.''

Des te logischer dat als er dan iemand geschrapt moet worden, een CU-er of GL-er niet gaat. Per slot van rekening zijn dat de meest kritische geweest over de missie die zich op basis van "feiten" en "toezeggingen" hebben laten overtuigen dat de missie gaat zoals zij dat wilden. Dan hoef je dat als laatste te controleren.

Tanker

Citaat van: Lex op 22/10/2011 | 11:06 uur
Voordewind boos over missen werkbezoek Kunduz

DEN HAAG - Hij had zijn koffer al gepakt, maar Tweede Kamerlid Joel Voordewind (ChristenUnie) ging dus niet mee met de groep Kamerleden die afgelopen week de Nederlandse politietrainingsmissie in Afghanistan bezocht. Omdat er een extra beveiliger mee moest, was er een plek tekort in het vliegtuig en kreeg Voordewind te horen dat hij niet mee kon.

Voordewind verwijt Defensie zaterdag ,,gebrek aan politiek inzicht en amateurisme'' en noemt het ,,niet slim'' om uitgerekend de ChristenUnie geen gelegenheid te geven om te zien hoe de missie in praktijk gaat. ,,Mijn partij heeft z'n nek uitgestoken en de missie gesteund.''

ANP,
22 oktober 11, 10:51

Shit, weer een choco-toer gemist........... :'(