De trainingsmissie in Kunduz

Gestart door Leovanw, 02/11/2010 | 08:23 uur

KapiteinRob

Ik wacht op een jubelende adhesiebetuiging van Elzenga aan het adres van Wilders.....  :devil:

boekje_pienter

Rutte's kabinet heeft de PVV niet nodig om een meerderheid te kunnen genereren voor een nieuwe missie in Afghanistan. steunen wat voor missie dat ook is. Laat andere landen nu maar hun verantwoordelijkheid nemen.

Lex

geertwilderspvv

De PVV zal geen nieuwe missie in Afghanistan steunen wat voor missie dat ook is. Laat andere landen nu maar hun verantwoordelijkheid nemen.

less than 5 seconds ago via Twitter for BlackBerry®

Twitterbericht 18:45 2 november 2010

Laurens

De zandbak komt naar me toe deze zomer  :angel:

Mourning

Vanmiddag echt de meest belachelijke politicus op Stand.nl gehoord. Atzo Nicolai. Ik mocht hem op een heel aantal vlakken wel, maar m.b.t. Defensie kan hij maar beter zijn mond houden, want daar heeft hij OVERDUIDELIJK geen kaas van gegeten. Zelden een dergelijk groot gebrek aan kennis over en inzicht in de Defensieorganisatie en de stand van die organisatie van iemand uit de politiek gehoord.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Reinier

#8
Citaat van: Ros op 02/11/2010 | 12:43 uur
Toegegeven..........je moet VVD en CDA wel een pluim geven om nu al de toekomst van de minderheidsregering op het spel te durven zetten  8)

Minimale kans dat D66, Groenlinks en CU nu het eerdere voornemen voor een dergelijke missie zullen steunen. En los van het feit dat zij dit (waarschijnlijk) niet zullen doen is het natuurlijk van de zotte dat met de huidige gang van zaken bij Defensie men hier voor gaat stemmen. De spreekwoordelijke doodsteek als je het mij vraagt.

In kabinetskringen wordt gezegd dat een nieuwe missie regering voor het eind van het jaar politiek helemaal moet zijn afgekaartschoten  :sleep:
D66 en GroenLinks waren juist de initiatiefnemers van deze opleidingsmissie. GroenLinks zou graag willen dat het gedaan wordt onder Europese paraplu en niet NAVO (niet realistisch) en dat het betaald wordt uit het potje Algemene Middelen en niet uit de zak van OSW.
De PVV is tegen en de PvdA weet het weer eens nog niet.... :doh:

HermanB

Citaat van: A.J. op 02/11/2010 | 09:03 uur
Daar is wel geld voor?
Deze missies worden voortaan uit het potje van OSW betaald volgens mij. Maar defensie zal er links of rechts vast wel weer miljoenen aan kwijt zijn.

Ros

Toegegeven..........je moet VVD en CDA wel een pluim geven om nu al de toekomst van de minderheidsregering op het spel te durven zetten  8)

Minimale kans dat D66, Groenlinks en CU nu het eerdere voornemen voor een dergelijke missie zullen steunen. En los van het feit dat zij dit (waarschijnlijk) niet zullen doen is het natuurlijk van de zotte dat met de huidige gang van zaken bij Defensie men hier voor gaat stemmen. De spreekwoordelijke doodsteek als je het mij vraagt.

Citaat
In kabinetskringen wordt gezegd dat een nieuwe missie regering voor het eind van het jaar politiek helemaal moet zijn afgekaartschoten  :sleep:


KapiteinRob

Nieuwe kabinet: -1 PUNT.

Van gekkigheid weten we bij defensie niet meer hoe we ons bedrijf draaiend moeten houden. Ook ik word dagelijks geconfronteerd met "kan niet", "geen geld", "uitstellen", etc. etc. en nu gaan we doodleuk door met geld over de balk gooien. Wie verzint het dat 50 politietrainers DRIEHONDERD militaire beschermers nodig hebben? Dit is gewoon een verkapte uitzending "onder het mom van". Ik mag hopen dat de tweede kamer hiervoor geen meerderheid heeft en dat ze eens voor minimaal 51% hun hersens gebruiken!

>:(

Lex

Citaat van: A.J. op 02/11/2010 | 09:03 uur
Daar is wel geld voor?
Dat vraag ik mij ook af, zeker met het bedrag van 200 mjn aan bezuinigingen voor 2011. Ergens moet dit geheel veel pijn gaan doen.

Enforcer

Als ze dan toch moet, dan maar naar Uruzgan. Daar staat tenminste nog wat materiaal. Moet dat anders verplaatst worden naar Kunduz? Bovendien zijn er in Uruzgan nog bekende contacten.

Kunduz = kansloos

A.J.


Leovanw

door Ruud Mikkers in "De Telegraaf"

DEN HAAG -  Het kabinet maakt vaart met het plan om wederom troepen te sturen naar Afghanistan. Achter de schermen wordt onderhandeld over een missie van enkele honderden militairen in het kader van politietraining.

Volgens bronnen rond het kabinet wordt gesproken over circa 50 politietrainers en mogelijk 250 tot 300 militairen. Die militairen zijn nodig ter bescherming van de trainers. De exacte aantallen zijn nog onderwerp van discussie, net als tijd en plaats.

Het noorden van Afghanistan, met name de provincie Koendoez waar de Duitsers en Belgen al actief zijn, wordt genoemd als waarschijnlijke locatie. Maar ook Oeroezgan is in beeld. De Nederlanders zouden in dat scenario in Kamp Holland, dat in augustus werd overgedragen aan de Amerikanen en Australiërs, Afghaanse agenten gaan trainen. De duur van een nieuwe missie is minimaal een jaar, maar waarschijnlijk langer.

NAVO-top

Premier Rutte wil voor de NAVO-top van 19 en 20 november meer duidelijkheid hebben over de steun in de Kamer voor het plan. De minister-president reist dan met de ministers Rosenthal (Buitenlandse Zaken) en Hillen (Defensie) naar de top in Lissabon.

Het minderheidskabinet van VVD en CDA hoopt op de zegen van D66 en GroenLinks, die eerder zelf met plannen kwamen voor een trainingsmissie, en de ChristenUnie. Gedoogpartner PVV is net als de SP tegen. De PvdA is een onzekere factor. De sociaaldemocraten lieten het vorige kabinet vallen op hun eis om na vier jaar te stoppen met de missie in Oeroezgan. Die terugtrekking is afgelopen zomer begonnen.

De NAVO heeft eerder al aangegeven grote behoefte te hebben aan trainers voor de Afghaanse politie en het leger. Het bondgenootschap is in ieder geval tot 2015 in dat land actief. In kabinetskringen wordt gezegd dat een nieuwe missie voor het eind van het jaar politiek helemaal moet zijn afgekaart.

Bron
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"