Stilzetten Cougars per 9 mei 2011; de gevolgen

Gestart door Enforcer, 21/04/2011 | 11:29 uur

onderofficier

Citaat van: jurrienvisser op 22/04/2011 | 00:03 uur
het feit is alleen dat er pas iets gemist wordt als het er niet is

Missen is een emotie en wat kan je met emoties doen?  Inderdaad uitschakelen   :devil:

Een bosbrand die niet snel te blussen is vind ik minder erg dan een woningbrand waar de brandweer na 18(!!) minuten gaat komen ipv 8 minuten* ivm de bezuinigingen bij de brandweer.

Hoeveel doden zijn er gevallen bij een bosbrand hier in Nederland? 



*http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/579199/2011/04/18/Bezuiniging-brandweer-leidt-tot-meer-doden.dhtml
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex


Lex

In feite blijven er 3 Cougars en de inzetbare Chinooks over. Wat exact het aantal inzetbare Chinooks is weet ik niet, maar het zou voldoende moeten zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#8
Citaat van: agentdreutel op 21/04/2011 | 23:37 uur
Citaat van: jurrienvisser op 21/04/2011 | 22:03 uur
Geen één!!!

Maar de BV Nederland (en H&I) luisteren pas als er een hoge mate van verontwaardiging heerst..

Zoals in de meidagen van 1940... "maar we hebben toch een goed uitgerust leger die al die ellende kan voorkomen"?

Hoeveel mensen dachten dat wij als coloniale- en neutrale mogendheid het onderspit zouden delven.... hoeveel wisten dat de Nederlandse militair de oorlog in ging op de fiets en met 5 afgetelde kogels! (tegen tanks) !! (ergens een overeenkomst te ontdekken)?

Ik vind het een uitermate trieste constatering maar H&I worden pas wakker als ze hardhandig gewekt worden.


Geeft je nog steeds geen recht om te hopen op een uitermate zware bosbrand. En de overeenkomst tussen een bosbrand en de meidagen van 1940 mis ik even. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Ik vraag (en hoop) niet om een calamiteit, zeker niet!

Ik constateer alleen het simpele feit dat de gemiddelde Nederlander pas zijn/haar oogjes open doet als er een zekere mate van verontwaardiging heerst die een directe invloed heeft op de gemoedstoestand van de massa.

De overeenkomst tussen een zeer zware bosbrand en de meidagen van '40 is een gronisch gebrek aan (militaire) mensen en  middelen waardoor de  strijd niet te winnen is of minimaal onmogelijk wordt gemaakt.

Dus nogmaals ik vraag helemaal nergens om... het feit is alleen dat er pas iets gemist wordt als het er niet is en je het nodig hebt.

agentdreutel

Citaat van: jurrienvisser op 21/04/2011 | 22:03 uur
Geen één!!!

Maar de BV Nederland (en H&I) luisteren pas als er een hoge mate van verontwaardiging heerst..

Zoals in de meidagen van 1940... "maar we hebben toch een goed uitgerust leger die al die ellende kan voorkomen"?

Hoeveel mensen dachten dat wij als coloniale- en neutrale mogendheid het onderspit zouden delven.... hoeveel wisten dat de Nederlandse militair de oorlog in ging op de fiets en met 5 afgetelde kogels! (tegen tanks) !! (ergens een overeenkomst te ontdekken)?

Ik vind het een uitermate trieste constatering maar H&I worden pas wakker als ze hardhandig gewekt worden.


Geeft je nog steeds geen recht om te hopen op een uitermate zware bosbrand. En de overeenkomst tussen een bosbrand en de meidagen van 1940 mis ik even. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Geen één!!!

Maar de BV Nederland (en H&I) luisteren pas als er een hoge mate van verontwaardiging heerst..

Zoals in de meidagen van 1940... "maar we hebben toch een goed uitgerust leger die al die ellende kan voorkomen"?

Hoeveel mensen dachten dat wij als coloniale- en neutrale mogendheid het onderspit zouden delven.... hoeveel wisten dat de Nederlandse militair de oorlog in ging op de fiets en met 5 afgetelde kogels! (tegen tanks) !! (ergens een overeenkomst te ontdekken)?

Ik vind het een uitermate trieste constatering maar H&I worden pas wakker als ze hardhandig gewekt worden.


agentdreutel

Citaat van: Nikehercules op 21/04/2011 | 14:44 uur
Citaat van: jurrienvisser op 21/04/2011 | 13:15 uur
Laten we dan om egoistische reden hopen op een uitermate zware bosbrand op de Veluwe waar bij defensie publiekelijk  verstek moet laten gaan van wege een te kort aan mensen en  middelen....

Tja egoïstisch of landsbelang? je kunt er alle kanten mee op ;)

Het zou iig wel prachtig zijn.
En hoeveel doden mogen er van jullie vallen?  :annoyed:

Nikehercules

Citaat van: jurrienvisser op 21/04/2011 | 13:15 uur
Laten we dan om egoistische reden hopen op een uitermate zware bosbrand op de Veluwe waar bij defensie publiekelijk  verstek moet laten gaan van wege een te kort aan mensen en  middelen....

Tja egoïstisch of landsbelang? je kunt er alle kanten mee op ;)

Het zou iig wel prachtig zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#3
Laten we dan om egoistische reden hopen op een uitermate zware bosbrand op de Veluwe waar bij defensie publiekelijk  verstek moet laten gaan van wege een te kort aan mensen en  middelen....

Laat H&I er schande over spreken!

Nikehercules

Ik kan zo gauw ff niet vinden hoeveel van die bambi-buckets we nu eigenlijk aangeschaft hebben en in welke versies.
Maar ik verwacht niet heel veel problemen, andere jaren was er kennelijk overcapaciteit beschikbaar voor inzet in Israël en Portugal.

Enforcer

Citaatdo 21 apr 2011, 11:01 Telegraaf.nl
     
Code oranje in Oost-Nederland

ARNHEM -  In Oost-Nederland is donderdag sprake van de zogeheten code oranje wegens groot gevaar op natuurbranden. Dat meldden de gezamenlijk veiligheidsregio's donderdag via de website www.natuurbrandgevaar.nl. Oorzaak van het brandgevaar is de droogte.

De code geldt voor de provincies Utrecht, Gelderland, Overijssel en het noordelijke deel van Limburg. Vanwege het grote brandgevaar zijn roken, barbecuen en andere vormen van open vuur in natuurgebieden verboden. Ook is er een stookverbod voor tuinafval van kracht.

De hulpdiensten zijn extra waakzaam. Als er een brand uitbreekt, rukt de brandweer met extra materieel en mankracht uit. Ook houden verkenningsvliegtuigen de natuurgebieden in de gaten.

Hoe staat het eigenlijk met de brandbestrijding door defensie helikopters na 9 mei, wanneer er maar liefst 14 Cougars zijn stil gezet? Het is nu al uitzonderlijk droog. Alleen nog maar Chinooks, of een enkele Cougar?