“Thuisfrontzorg steunpunt voor militairen en hun relaties”

Gestart door Airpower, 12/09/2003 | 14:27 uur

Chelliebellie

Hallo, ik zie dat dit dan wel een wat ouder onderwerp is, maar het is toch best wel belangrijk vind ik zelf. Ik zit zelf in het thuisfrontcomite maar dan bij de nieuwsbrief. Mijn man zit nu ook in Irak en hij komt ergens eind maart weer terug. Nu heb ik samen met een vriendin een community gemaakt waar vrouwen/partners/moeders van militairen gewoon hun verhaal, emotie kwijt kunnen, of om gewoon lekker een beetje te kletsen. Dus mochten jullie behoefte hebben, kom gewoon eens langs en meld je aan.
http://groups.msn.com/legervrouwen

tot ziens hoop ik
knuf Chell

kleine ellen

Wat een goed initiatief  ;D ;D kijk daar wordt ik dan weer gelukkig van!!
Ik ken veel mensen die alleen achter gebleven zijn omdat man lief op uitzendig is gegaan!! De steun is bar slecht en je kan er bijna niet over praten.
Als ze dan op msn even met hun geliefde of relatie kunnen praten, of iets van ze hoorde zijn ze weer even helemaal gelukkig, maar dan komt t moment dat ze verder moeten, dat is dan erg om te zien ook voor ouders waarvan hun zoon in buitenland zit!! Het is vooral het gemis en de onzekerheid, waar tegenaan gelopen wordt!!
Zon steunpunt is dan goed, je kan met mensen praten die er verstand van hebben!!
Ik ben benoemd tot bescherm vrouwe van de TANKS :D :D !!!

Airpower

"Thuisfrontzorg steunpunt voor militairen en hun relaties"



12-09-2003

"Het personeel blijft de kurk waarop de Nederlandse krijgsmacht drijft. Ondanks de bezuinigingen blijft het welzijn van de uitgezonden militair en zijn of haar thuisfront een speerpunt van goed werkgeverschap. Daar hebben wij de vrijwilligers hard bij nodig." Dat zei staatssecretaris Cees van der Knaap gisteren tijdens het 10-jarig jubileum van het Thuisfrontcomité Koninklijke Landmacht (TFC-KL) op de Generaal Majoor Kootkazerne in Garderen. Ruim 150 vrijwilligers en het beroepspersoneel van TFC-KL woonden de jubileumviering bij.

Het Thuisfrontcomité bestaat uit militairen en relaties van uitgezonden militairen, die zich als vrijwilligers hebben aangemeld. Het TFC-KL, dat op 8 februari 1993 werd opgericht, zorgt voor de informatievoorziening naar het thuisfront van uitgezonden militairen. Daarnaast levert het comité een bijdrage aan de zorg voor het thuisfront. Van der Knaap onderstreepte tijdens de bijeenkomst het belang van het TFC-KL nog eens. "De voordelen van een intensief contact met de partner zijn talrijk. Het blijde gevoel tijdens en na een leuk gesprek kan ook omslaan in gevoelens van gemis voor de ander. De thuisfrontzorg is dan een steunpunt voor de militairen en hun relaties."

Bron: www.mindef.nl
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com