Slapende mariniers gaan toch in hoger beroep

Gestart door -Jeroen-, 03/03/2004 | 17:59 uur

Bottelier

Moet Tentara 71 toch wel een beetje gelijk geven,het waren toch knullen van 19 en 20 jaar,en dan kunnen ze wel marinier wezen,maar als ze dodelijk vermoeid zijn,kan dat gebeuren.
En dit dan bij de "leiding"melden,dat geloof je zelf toch niet.
Ik zou ook graag willen weten,hoe ze echt betrapt zijn,toch niet door de aflossing die dit dan meteen gemeld zou hebben????
Als dat wel zo is,dan heb je ECHTE maten,die moet je knuffelen.
Elke situatie is verschillend ;) ;)
Wie een kuil graaft voor een ander,zit nóóit zonder werk!!

DvdW

Citaat van: tentara71 op 06/03/2004 | 12:10 uur
Heb hier al op gereageerd in de topic die kleine_ellen gepost heeft. Misschien moet je eens wat minder snel je conclusies trekken.
Of was je er bij? Volgens mij niet, baas.
En Koeweit was een makkie vergeleken bij de daadwerkelijke inzet in As-Samawah. En pas op onze eigen locatie werd het wat rustiger. En hoefden we alleen voor onszelf de wacht te houden.

Vermoeiend, joh! Al die oudgedienden die een mening posten met een referentiekader wat gewoon he-le-maal NIET relevant is.

De Leusderheide is Irak. Nieuw-Guinea is Irak niet. Noord-Irak (1991) is Irak niet. Cambodja is Irak niet. Haïti is Irak niet. Noorwegen is Irak al helemaal niet. Moet ik nog doorgaan?
Kom op, hé! Als je  er niet was, onthoudt je dan van zulke uitspraken.
Ik begin mijn respect een beetje te verliezen. Maar mijn respect voor de beide gestrafte heren blijft ongemeen hoog.
Sterkte, jongens en veel succes!
Sorry hoor maar dan kan ik net zo goed nooit meer hier reageren met mijn 16 jaartjes :-X
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

MasterChief1971

Heb hier al op gereageerd in de topic die kleine_ellen gepost heeft. Misschien moet je eens wat minder snel je conclusies trekken.
Of was je er bij? Volgens mij niet, baas.
En Koeweit was een makkie vergeleken bij de daadwerkelijke inzet in As-Samawah. En pas op onze eigen locatie werd het wat rustiger. En hoefden we alleen voor onszelf de wacht te houden.

Vermoeiend, joh! Al die oudgedienden die een mening posten met een referentiekader wat gewoon he-le-maal NIET relevant is.

De Leusderheide is Irak. Nieuw-Guinea is Irak niet. Noord-Irak (1991) is Irak niet. Cambodja is Irak niet. Haïti is Irak niet. Noorwegen is Irak al helemaal niet. Moet ik nog doorgaan?
Kom op, hé! Als je  er niet was, onthoudt je dan van zulke uitspraken.
Ik begin mijn respect een beetje te verliezen. Maar mijn respect voor de beide gestrafte heren blijft ongemeen hoog.
Sterkte, jongens en veel succes!
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

oud_zijde

zij zijn toch zelf in slaap gevallen, ze waren te moe en ze voelden zich te goed om dit bij de leiding te melden.

eigen schuld dikke bult, dat het daar warm was hadden ze na een maand in kuweit ook wel kunnen ruiken

zo wijd de wereld strekt gaat niet echt meer op als je met klimaten rekening moet houden :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

-Jeroen-

Slapende mariniers gaan toch in hoger beroep
De twee mariniers die tot twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf en 60 uur werkstraf zijn veroordeeld, gaan toch in hoger beroep. Dat heeft hun advocaat gezegd.



Verantwoordelijkheid
Vorig jaar augustus vielen de mariniers in Irak tijdens hun wacht in slaap. Bij nader inzien zijn ze het er niet mee eens dat alle verantwoordelijkheid bij hen wordt neergelegd, gezien de zware omstandigheden in Irak.

Maatregelen
Daar kan het in augustus in de zon 70 graden zijn. Volgens de advocaat van de mariniers had de leiding in Irak fatsoenlijke maatregelen moeten nemen

bron (rtlnieuws.nl)
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning