’Van alle kanten werden we onder vuur genomen'

Gestart door Ton de Zwart, 17/08/2004 | 11:30 uur

airforce mum


Virtual

Helemaal waar!

Maar aangezien ik de feiten uit Irak wel ken.. weet ik dus dat het in de media aangedikt word...

En idd dat zou ik dan met voorbeelden kunnen uitleggen, maar neem het maar gewoon van me aan ;)

airforce mum

Als je de media ervan beschuldigt niet objectief te zijn (dat zijn ze ook niet en hoeven ze ook niet te zijn in een tv-programma) dan zou je zelf ook niet moeten beweren dat alles zowel door de tv als door de familie van de militairen wordt aangedikt. Dat zou je dan eerst met feiten uit Irak moeten staven.

Virtual

Sja ach... de militairen daar moeten gewoon geen operationele informatie aan het thuisfront mededelen..
Dat zou een hoop ellende voor de thuisfronters schelen en minder gezeik en gespeculeer in de media..
Want het blijven gesprekken die via via gehoord zijn en ongetwijfeld voor de tv aangedikt worden..

Bijvoorbeeld, als een militair s'middags een negatieve ervaring met een Irakees heeft gehad en toevallig s'avonds zijn/haar ouders aan de lijn heeft, en dan zegt: "goh wat me vandaag toch gebeurt is...."
En vervolgens denken die ouders dat zoiets elke dag gebeurt, waarom? omdat dat de huidige opinie is die door de media weergegeven word.. dus geloven die ouders, aan de hand van 1 voorbeeld dat het dagelijkse kost is..

Jeffrey

Ze hebben die ouders geinterviewd en die vertelden over gesprekken met hun zoon/dochter die in Irak zit... -_-

Virtual

Ik heb gehoord??....

Een programma op tv???....

De ouders van??..

Sorry hoor, maar als de media nog steeds als een objectief medium word beschouwd dan word het tijd dat er iemand wakker word....  ::)

En daarbij, ik weet hoe dat gaat, militairen bellen naar huis, en vervolgens word er een hele telefooncircel van thuisfronters in werking gezet en is het eigenlijke verhaal al 10 keer meer overdreven...

Het zal ongetwijfeld niet meer zo zijn als in het begin van de missie, maar ik weet gewoon uit ervaringen dat de media alles opblazen en totaal niet aan verivicatie doen en alles maar klakkeloos overnemen zolang het maar scoort en nieuws is..

Jeffrey

#166
Ik heb ook gehoord dat die Irakezen zich 's nachts niet alleen anders gedragen maar dat ze overdag ook HELEMAAL niet zo aardig zijn, dus de beelden op TV en de leuke praatjes van Min. Kamp die ons doen geloven hoe meelevend en hoe vriendelijk het Iraakse volk wel niet is is dus gewoon grotendeels onzin!

'waar ik dit vandaan heb?'

Er was een programma op TV wat ging over ouders van nederlandse millitairen in Irak.


zzzzzmura

Klopt dat er alleen scherfdekens inzitten,in de MB,s en de vrachtwagens. In Bosnië hebben ze destijds ook geprobeerd de vrachtwagens te bepantseren met de ZG  "Mad Max" Dit waren pantsermodules die je op de Cabine kon plaatsen alleen dan werden bij de viertonners het laadvermogen gehalveerd. Dat probleem ga je ook bij de Mb krijgen daar het vermogen van een Mb toch al niet denderend is te noemen. Dit probleem speelt al zo,n 12 jaar Dus vind ik het wat raar dat er nu ineens zo,n ophef over gemaakt word.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Virtual

#164
Een "maximaal" gepantserde MB is voor Nederlandse begrippen alleen met Kevlar dekens tegen de deuren en op de vloer..
En tegen de achterste ramen en de zij ruiten...

Verder is er geen bestaande mogelijkheid om de voorruit te beschermen met iets.. hooguit met een rooster of iets dergelijks...

Stalen platen worden zowiezo niet gebruikt bij MB's... het zijn allemaal groene kevlar dekens..

Maar mocht ik het verkeerd hebben, dan hoor ik dat graag..

Jeffrey

Heeft niemand een foto van een maximaal gepanserde MB ?


Jeffrey

#161
Zo´n open MB trekt JUIST kogels aan, je hebt geen zware wapens nodig je schiet gewoon je AK leeg en klaar, we hebben nog het geluk dat sommige van die gasten niet kunnen richten want anders...

ENIGE oplossing om de open MB's veilig te maken is een enorme kogelmagneet op het dak zetten  ::) :P
Zou wel een goede uitvinding zijn  ;D

civiel

Nog ff een vraagje:

Waarom kan die voorruit (en de zijdeuren) niet worden voorzien van een lekkere staalplaat met kijksleuf?
De plaat kan dmv een springveer rechtop komen in geval van een aanval.

De staalplaten aan de deuren beschermen de bestuurder en passagier vanaf de zijkant.

De Hummers van de VS zijn ook vaak gedeeltelijk in irak voorzien van staalplaat. Waarom kan dat dan niet met de NL MB's
Die zijn wel lichter maar toch, een 4 tal staalplaten 2 x deur, 1 voorruit, 1 achter de stoelen)  geeft bescherming aan de bestuurder en passagier zodat het voertuig een grotere kans heeft om veilig weg te komen....

FF een vraagje, staan onze MB's eigenlijk op run flat banden?

Mourning

Ja, maar wie zijn wij nou? ::) Groen Links is alweer aan het klagen dat we het uitlokken als onze troepen ook maar iets meer bescherming krijgen "dan lok je het uit" en "dan krijg je toestanden zoals met de Amerikanen", etc, etc. Die gasten snappen er echt de ballen van, die zijn echt de weg kwijt. Liever meer Nederlandse slachtoffers dan ... (laat ik dat maar niet typen :-[ ::)).

Regards,

Mourning ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

civiel

#158
Als je die wagen zo ziet.....een droom van een doelwit.
Zonder pantser, licht bewapend en de bemanning is goed zichtbaar draagd geen helm, geen zwaar body armor......

Nu nog een bulls eye en...........

(sorry als dit bericht te provocerend is maar gvd ze maken het ook wel gemakkelijk)

O ja, zie je de mooie onbeveiligde schouders? Een schoot op de schouder in de breedte richting en weer het wilhelmus.
Daar hebben de Amerikanen speciale schouderstukken voor.

Tevens hebben ze voor de man achterop (de hummer) speciale bovenbeen beschermers die die schutter (wiens benen gemakkelijk geraakte kunnen worden).....alle VS materieel beschermd tegen de AK 47 munitie vanaf 100m