VVD toch voorstander missie-Afghanistan

Gestart door Ton de Zwart, 29/11/2005 | 18:18 uur

Ros

Afgelopen donderdag en vrijdag heeft Nederland met een meerderheid besloten dat de missie naar Afghanistan door kan gaan. Een van de voorwaarden was dat er op hulp van de partners gerekend mag worden indien nodig. Die belofte is m.i. ook gedaan door onder andere de VS. Zijn hier nu al vraagtekens over ?. Mooie boel is dat........wij zijn nog niet eens vertrokken.

Cobra4

Citaat van: Ros op 05/02/2006 | 12:18 uur
Citaat van: Cobra4 op 04/02/2006 | 18:13 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 04/02/2006 | 14:22 uur
Ik hoop dat de Nederlandse bataljonscommandant van de komende missie in Afghanistan van een ander kaliber is dan die leidende/lijdende commandant die in 1995 het schoolvoorbeeld van incapabel leiderschap gaf op de Balkan.......

Hoe moet deze CDT dan reageren als blijkt dat hij geen steun van de partners krijgt??

Die steun hebben wij toch "afgedwongen" ?.

Net als in 1995 zeker!?   :-\
Peloton 3 602 Sqn

Ros

Citaat van: Cobra4 op 04/02/2006 | 18:13 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 04/02/2006 | 14:22 uur
Ik hoop dat de Nederlandse bataljonscommandant van de komende missie in Afghanistan van een ander kaliber is dan die leidende/lijdende commandant die in 1995 het schoolvoorbeeld van incapabel leiderschap gaf op de Balkan.......

Hoe moet deze CDT dan reageren als blijkt dat hij geen steun van de partners krijgt??

Die steun hebben wij toch "afgedwongen" ?.

Leo2

Citaat van: Ton de Zwart op 04/02/2006 | 23:56 uur
Citaat van: Obelix op 04/02/2006 | 22:51 uur

....Dat de heer Karremans niet de beste keus was, was reeds voor zijn uitzending opgevallen...
Dhr Karremans was wel Luitenant kolonel; en bij terugkeer, kort na de Sebrenica-ramp werd hij bevorderd tot Kolonel.....

Hij werd inderdaad "weg" gepromoveerd naar Amerika, weg uit NLD.
De kreet die defensie graag hanteert: "De juiste man op de juiste plaats" is de groots mogelijke onzin. Dat hebben ze nog nooit na gestreefd, iedereen moet gewoon een "Traject" volgen, of hij daar nu capabel voor is of niet, is niet van belang.

Ze kijken alleen dat er geen twee "slechte" of "goede" na elkaar aantreden. Door deze policy te volgen krijg je, over een langere periode, een constant gemiddelde.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Obelix

Citaat van: Ton de Zwart op 04/02/2006 | 23:56 uur
Citaat van: Obelix op 04/02/2006 | 22:51 uur

....Dat de heer Karremans niet de beste keus was, was reeds voor zijn uitzending opgevallen...
Dhr Karremans was wel Luitenant kolonel; en bij terugkeer, kort na de Sebrenica-ramp werd hij bevorderd tot Kolonel.....

Precies!! Dus vraag ik me af wat de uitzending voor invloed heeft gehad op het conduiteboekje van de overste, geen invloed dus. Zoals zoveel officieren moest ook Karremans alleen even een "groene neus" halen. Hoe je tijdens die operationele periode of in de aanloop er naar toe je werkt doet is dus helemaal niet relevant. Je krijgt waar je "recht" op hebt. Ondanks een aantal mindere prestaties op wat ongelukkige momenten.  :-[

Ton de Zwart

#189
Citaat van: Obelix op 04/02/2006 | 22:51 uur

....Dat de heer Karremans niet de beste keus was, was reeds voor zijn uitzending opgevallen...
Dhr Karremans was wel Luitenant kolonel; en bij terugkeer, kort na de Sebrenica-ramp werd hij bevorderd tot Kolonel.....

KapiteinRob

Ik ben het met je eens, Obelix, dat degene die Karremans met het bevel belastte ook blaam treft. Neemt niet weg dat Karremans zich als een slappeling heeft gedragen. Maar we dwalen nu af.....

Obelix

Citaat van: Kapitein Rob op 04/02/2006 | 14:22 uur

Ik hoop dat de Nederlandse bataljonscommandant van de komende missie in Afghanistan van een ander kaliber is dan die leidende/lijdende commandant die in 1995 het schoolvoorbeeld van incapabel leiderschap gaf op de Balkan.......



Dat de heer Karremans niet de beste keus was, was reeds voor zijn uitzending opgevallen. Wie moet je dan eigenlijk verantwoordelijk houden?? Ook Karremans werd gestuurd! Het uitzenden van mensen die niet capabel zijn kun je die mensen zelf niet verwijten! Zij die echt verantwoordelijk zijn wassen de handen in onschuld.  :(

http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?20021024/zembla

Offenbach


KapiteinRob

Citaat van: Cobra4 op 04/02/2006 | 18:13 uur
Hoe moet deze CDT dan reageren als blijkt dat hij geen steun van de partners krijgt??

Zijn zwaard trekken en voorwaarts met zijn gladiatoren! Zolang hij maar geen glaasje gaat drinken met een lokale krijgsheer (of in de Afghaanse equivalent een joint roken gemaakt van zelf verbouwd papaver) en geschenkjes voor zijn vrouw aanneenmt.....

Cobra4

Citaat van: Kapitein Rob op 04/02/2006 | 14:22 uur
Ik hoop dat de Nederlandse bataljonscommandant van de komende missie in Afghanistan van een ander kaliber is dan die leidende/lijdende commandant die in 1995 het schoolvoorbeeld van incapabel leiderschap gaf op de Balkan.......

Hoe moet deze CDT dan reageren als blijkt dat hij geen steun van de partners krijgt??
Peloton 3 602 Sqn

Leo2

Citaat van: Kapitein Rob op 04/02/2006 | 14:22 uur
Ik hoop dat de Nederlandse bataljonscommandant van de komende missie in Afghanistan van een ander kaliber is dan die leidende/lijdende commandant die in 1995 het schoolvoorbeeld van incapabel leiderschap gaf op de Balkan.......

Ik hoop dat van harte met je mee.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

KapiteinRob

NOS Teletekst dd. 040206:

In Zuid-Afghanistan zijn sinds
gisteren meer dan 30 doden gevallen bij
gevechten tussen Talibanstrijders en de
politie. De politie kreeg steun van de 
Amerikaanse luchtmacht. Bij een overval
op een overheidsgebouw in de provincie
Helmand werd een gouverneur gedood.   
                                       
Honderden bewoners zijn voor het geweld
op de vlucht geslagen. De strijd woedt 
in de provincies Kandahar en Helmand. 
Die grenzen aan Uruzgan, waar binnenkort
Nederlandse militairen heen gaan.     
                                       
In de drie zuidelijke provincies maken
Amerikaanse troepen jacht op strijders
van de Taliban. Het afgelopen jaar zijn
daarbij meer dan 1500 doden gevallen.


Ik hoop dat de Nederlandse bataljonscommandant van de komende missie in Afghanistan van een ander kaliber is dan die leidende/lijdende commandant die in 1995 het schoolvoorbeeld van incapabel leiderschap gaf op de Balkan.......

Diederik

Citaat van: Jefferson op 03/02/2006 | 12:06 uur
De kevlar dekens beschermen alleen tegen scherven van bijv. mijnen, mortiergrenaten etc. Ze zijn zeker niet kogelwerend!

Ligt eraan uit hoeveel lagen zo'n deken bestaat.

Een echte kogelweren "deken" (en dan heb ik het over tegen nato 7.62 mm) is al snel 4 cm dik (pantserstaal is ongeveer 7 mm dik). Als je het over "vuist vuurwapens (glock, magnum .375 etc.)"hebt dan heb je over een packet van +/- 10 mm dik Dyneema of Kevlar. Pantserstaal is dan ongeveer 3 mm dik.

Meestal mik je toch op de ramen

Geen idee waar zo'n idioot op richt, maar ik zou me wel een stuk veiliger voelen als ik weet dat de deuren en zijkanten beschermd zijn.
Klopt, maar als je om de zoveel tijd met je gepantserde mercedes G op z'n dak ligt of vast zit in de modder vanwege z'n gewicht (en er dan uit moet om weer los te komen) heb je ook niet veel gewonnen,,,

Ros

Citaat van: Jefferson op 03/02/2006 | 12:07 uur
Citaat van: oud_zijde op 02/02/2006 | 23:50 uur
man ik ben voor het eerst in 15 jaar in slaap gevallen voor de televisie ... what happened!

er is nu dus een grote meerderheid voor dus de missie gaat door?

Als ik het goed heb begrepen was er op 22dec al besloten dat die missie er komt, maar ook ik ben half in slaap gevallen dus heb niet alles gevolgt  ::)
[/quote

Er was toen sprake van een voorgenomen besluit.