VVD toch voorstander missie-Afghanistan

Gestart door Ton de Zwart, 29/11/2005 | 18:18 uur

oud_zijde

nee toen hebben ze besloten dat ze op de 17de hadden besloten dat ze van plan waren troepen te sturen als de PvdA (oppositie!) dit goed vond ipv

ofzo, ik snap er de ballen van, vandaag wordt het iig officieel bevestigd
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Balic

Citaat van: oud_zijde op 02/02/2006 | 23:50 uur
man ik ben voor het eerst in 15 jaar in slaap gevallen voor de televisie ... what happened!

er is nu dus een grote meerderheid voor dus de missie gaat door?

Als ik het goed heb begrepen was er op 22dec al besloten dat die missie er komt, maar ook ik ben half in slaap gevallen dus heb niet alles gevolgt  ::)

Balic

De kevlar dekens beschermen alleen tegen scherven van bijv. mijnen, mortiergrenaten etc. Ze zijn zeker niet kogelwerend!

Ligt eraan uit hoeveel lagen zo'n deken bestaat.

Meestal mik je toch op de ramen

Geen idee waar zo'n idioot op richt, maar ik zou me wel een stuk veiliger voelen als ik weet dat de deuren en zijkanten beschermd zijn.

Diederik

Citaat van: Ros op 02/02/2006 | 12:58 uur
Citaat van: HM op 01/02/2006 | 19:27 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 01/02/2006 | 18:55 uur
www.telegraaf.nl dd. 010206:


...honderd Mercedes Benz-jeeps met een 'soft top' (niet gepantserd, wel met kogelwerende Kevlar-dekens) en zestien Scania-wissellaadsystemen (vrachtwagens).



Wat moet ik me voorstellen bij kevlar dekens, zit je daarop of liggen die op de vloer tegen mijnen?
En de Scania-wissellaadsystemen, nemen die hun "balistische bescherming" ook mee?

Kevlar dekens in deze toepassing worden binnen tegen de "wanden" van de MB's aangebracht. Kogelwerend wil zeggen dat er enige mate is van bescherming tegen klein kaliber wapens, dus niet tegen mijnen en het bij de tegenstander populaire explosief naast de weg. De ramen en softtop bieden geen enkele vorm van bescherming.

De kevlar dekens beschermen alleen tegen scherven van bijv. mijnen, mortiergrenaten etc. Ze zijn zeker niet kogelwerend! Op de plaats waar ze zitten (de bodem en tot de ramen) heeft het ook niet echt veel zon om ze kogelwerend te maken. Meestal mik je toch op de ramen, om die echt kogelwerend te maken zou te ver gaan (gewicht van het glas is ongeveer 100 kg per m2!). De "blast" van bijv. mijnen wordt door de scherfdekens niet tegengehouden maar de scherven ervan wel.

Diederik (die wel eens wat te maken heeft gehad met het beveiligen en bepantseren van mercedes G's)

PS als het goed is kun je de Scania's voorzien van bepantsering (wel kogelwerend!)

KapiteinRob

Citaat van: oud_zijde op 03/02/2006 | 01:38 uur
dat heb ik gemist maar iedere keer dat ik half wakker werd zag ik Femke Halsema aan het woord die begon te zeuren over nix

Normaliter begint mijn water al te koken als ik Halsema en Marijnissen aanhoor, maar zoals ze gisteren Dittrich klemzetten was super. Nou had zelfs ik gisteravond gehakt van Dittrich kunnen maken, want D66 had zichzelf natuurlijk in een hoonopwekkende positie geplaatst, met name de afgelopen week.

oud_zijde

dat heb ik gemist maar iedere keer dat ik half wakker werd zag ik Femke Halsema aan het woord die begon te zeuren over nix
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Mokum Casual

yep :D maar jezus die kamp...als hij stil is knippert hij normaal met zijn ogen maar als hij praat knippert hij als een knipperlicht of weet k veel hoe  snel... :D

oud_zijde

man ik ben voor het eerst in 15 jaar in slaap gevallen voor de televisie ... what happened!

er is nu dus een grote meerderheid voor dus de missie gaat door?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Ik heb al zappend een gedeelte van het debat in eerste termijn gevolgd in de Tweede Kamer; Boris D. zat zwaar in de problemen.......

caruso

Citaat van: Kapitein Rob op 02/02/2006 | 22:58 uur
Citaat van: HM op 02/02/2006 | 22:00 uur
Slaat als je het mij vraagt op de rang die Solidsnake onder zijn naam heeft. Lijkt me niet dat het om jou gaat Rob.

Oops, ik las het alsof ik geacht werd antwoord te geven op die vraag.... Maar inderdaad zal Solidsnake in het echte leven waarschijnlijk geen kapitein zijn.
Zo was het ook bedoeld. ;)

KapiteinRob

Citaat van: HM op 02/02/2006 | 22:00 uur
Slaat als je het mij vraagt op de rang die Solidsnake onder zijn naam heeft. Lijkt me niet dat het om jou gaat Rob.

Oops, ik las het alsof ik geacht werd antwoord te geven op die vraag.... Maar inderdaad zal Solidsnake in het echte leven waarschijnlijk geen kapitein zijn.

HM

Citaat van: Kapitein Rob op 02/02/2006 | 21:44 uur
Citaat van: caruso op 02/02/2006 | 20:53 uur
Citaat van: solidsnake op 02/02/2006 | 18:36 uur
Hoeveel cougar en hoeveel chinooks gaan er mee?
Mag ik uit het werk van ons aller Kapitein Rob citeren:"de Chinook-helikopters worden geleverd door Navo-bondgenoten".
En dat is Kapitein?? :D

Sinds wanneer ben ik verantwoordelijk voor de inhoud van een krantenartikel dat ik citeer?  ???

Slaat als je het mij vraagt op de rang die Solidsnake onder zijn naam heeft. Lijkt me niet dat het om jou gaat Rob.
Alleen berusting kan ons verslaan

KapiteinRob

Citaat van: caruso op 02/02/2006 | 20:53 uur
Citaat van: solidsnake op 02/02/2006 | 18:36 uur
Hoeveel cougar en hoeveel chinooks gaan er mee?
Mag ik uit het werk van ons aller Kapitein Rob citeren:"de Chinook-helikopters worden geleverd door Navo-bondgenoten".
En dat is Kapitein?? :D

Sinds wanneer ben ik verantwoordelijk voor de inhoud van een krantenartikel dat ik citeer?  ???

Offenbach

Citaat van: Cobra4 op 02/02/2006 | 21:12 uur
Niet om het 1 of ander, maar hoorde ik net de PVDA op NL3 zeggen dat het de plicht is van NL om Afghanistan te helpen deels om de bevolking te helpen en deels om het internationale terrorisme te bestrijden omdat deze op 9/11 een navo lid hebben aangevallen??

En ze zeggen tevens dat de PVDA NOOIT tegen deze nieuwe missie is geweest!?

Pfffff. Spannende tijden op TV!!!

..ik zag ook hoe Koenders (PVDA) tegen van Bommel (SP) tekeer ging.. :o

Cobra4

Niet om het 1 of ander, maar hoorde ik net de PVDA op NL3 zeggen dat het de plicht is van NL om Afghanistan te helpen deels om de bevolking te helpen en deels om het internationale terrorisme te bestrijden omdat deze op 9/11 een navo lid hebben aangevallen??

En ze zeggen tevens dat de PVDA NOOIT tegen deze nieuwe missie is geweest!?

Pfffff. Spannende tijden op TV!!!
Peloton 3 602 Sqn