Defensie wil kolossale transportvliegtuigen

Gestart door KapiteinRob, 04/03/2006 | 09:35 uur

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 10/09/2009 | 23:18 uur
Yep. Wie is er nu dan de winnaar?

In ieder geval n.m.m. niet defensie en dus is ook de belastingbetaler genaaid......

Lex


KapiteinRob

Nou, dan zijn die 500 uren zo op (en erg duur!).

Lex

Het is gebruikelijk dat de uren beginnen te tellen vanaf "pre-flight" t/m "post-flight".

pewe64

Ik denk dat het contract zo samengesteld is dat de gronduren ook betaald moeten worden door de gebruiker van dat moment.
Anders zit men natuurlijk met een hoop "leegloop"uren

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 10/09/2009 | 02:25 uur
Die 3 uur en 1 kwartier gaan toch niet van onze 500 uur af?  :o
inderdaad..goede vraag ;)...zijn dat vlieguren of zitten er ook de gronduren bij? ;)

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 09/09/2009 | 16:49 uur
De kist zal aanwezig zijn in de periode 10:30 - 13:45 uur.

Die 3 uur en 1 kwartier gaan toch niet van onze 500 uur af?  :o

Lex

Op dinsdag 15 September 2009, zal de eerste C-17 van het Strategic Airlift Capability program haar opwachting maken op Vlb. Eindhoven.
De kist zal aanwezig zijn in de periode 10:30 - 13:45 uur.

Met dank aan SG Volkel.

Elzenga

Zie nog steeds het nut niet...en hebben we helemaal een allegaartje aan toestellen...laten we vooral niet op te hoge voet leven en nog net doen of we nog een Koude-Oorlog Krijgsmacht hebben....Als we weg zijn uit Uruzgan zakt de behoefte al flink in en op termijn kunnen we het probleem structureel beter oplossen. Om maar even te zwijgen waarom je alles (duur!!) door de lucht moet transporteren als je als land direct aan het water ligt. Of neemt Schiphol NV ook een aandeel in deze toestellen dan?;)

andré herc

In de finacële telegraaf van 6 aug staat dat men aan het einde van dit jaar verwacht dat 1 Euro mogelijk 1,50 Dollar waard is,tel uit je winst,als ik goed tel kost een C-17 dan nog maar 150 miljoen Euro[200 miljoen US Dollar] ;).
Een mooi moment om er een of twee te kopen, als defensie dan nog niet het geld kan ophoesten, kan men het met de drie D aanpak doen, waar dit kabinet zo de mond van vol heeft,en als er gewoon 50 miljoen Euro per Departement BZ,OWS,DEF, voor tenminste een C-17 betaald word,en de kist gewoon civiel registreren net zoals de RAF gaat doen met twee van hun nieuwe Strategic Tanker Aircraft de A330-200. ???[bron AirForces-Monthly/augustus]
Dan heeft men bij NL Defensie minder behoefte aan inhuur, en minder afhankelijk van andere landen die wel over grote transportvliegtuigen beschikken en ook tekort hebben aan C-17's,dus een hoop problemen minder. :)

 
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Elzenga

#606
Citaat van: Poleme op 02/08/2009 | 16:40 uur
Onduidelijk gepost door mij, maar voor aanvang van de TFU was de jaarlijkse strategische luchtvervoers-consumptie 1.080 vlieg-uren door de Klu.
Ok...enig idee hoe die werd ingevuld?
Citaat van: Poleme op 02/08/2009 | 16:40 uur
De 4 Klu Herculessen zullen volledig voorzien in de tactische luchtvervoers behoefte van NL.
Weetje: de NAVO heeft Nederland in 2004 een Force Proposal gedaan voor: 10 Herculessen, 1 C-17 en 1 troepentransportkist met minimaal 200 stoelen, om haar structurele luchtvervoerscapaciteit-tekort op te lossen.
Volgens een NAVO-studie zal in de komende decennia de structurele behoefte aan tactische luchtvervoer per kisten a la C-130 Hercules afnemen.  Maar de structurele behoefte aan buitenmaatse / oversized strategisch luchtvervoer per kisten a la C-17 zal echter toenemen.
ik kan nooit zoveel met dit soort cijfers. Ze zijn namelijk gebaseerd op allerlei aannames en scenario's zoals men die binnen de NAVO ziet. De praktijk kan zich echter heel anders ontwikkelen. Zo zal de behoefte in de praktijk van bijvoorbeeld Nederland erg afhangen van het ambitieniveau van de aankomende Regeringen. Willen die niet meer deelnemen aan een missie zoals in Uruzgan, dan zal de behoefte aan strategisch transport fors dalen. 

Poleme

Citaat van: Elzenga op 27/07/2009 | 22:17 uur
Citaat van: Lex op 27/07/2009 | 22:07 uur
Welk deel?
Als ik Poleme begrijp zou ruim 1000 uur bestemd (kunnen) zijn voor TFU. Dan houd ik er "nog maar" 700 over als we daar weg zijn. Daar 500 van invullen met het inhuren van de C-17-pool lijkt me dan geen gek cijfer. Maar een uiteenzetting van die 1700 uur heb ik nog nergens gezien. Dus het blijft gissen...
Onduidelijk gepost door mij, maar voor aanvang van de TFU was de jaarlijkse strategische luchtvervoers-consumptie 1.080 vlieg-uren door de Klu.

De 4 Klu Herculessen zullen volledig voorzien in de tactische luchtvervoers behoefte van NL.
Weetje: de NAVO heeft Nederland in 2004 een Force Proposal gedaan voor: 10 Herculessen, 1 C-17 en 1 troepentransportkist met minimaal 200 stoelen, om haar structurele luchtvervoerscapaciteit-tekort op te lossen.
Volgens een NAVO-studie zal in de komende decennia de structurele behoefte aan tactische luchtvervoer per kisten a la C-130 Hercules afnemen.  Maar de structurele behoefte aan buitenmaatse / oversized strategisch luchtvervoer per kisten a la C-17 zal echter toenemen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

andré herc

Commander Discusses Multinational Airlift Operations from Hungary 
 
 
(Source: US Air Force; issued July 30, 2009)
 
   
 
WASHINGTON --- For the first time, 12 nations have come together, independently of NATO, to fly in support of their national requirements under the provisions of the Strategic Airlift Capability program, a U.S. military officer in Papa, Hungary, said yesterday.

"While we don't take operational directions from [NATO], our nations are free to use their flying hours to support NATO missions," Air Force Col. John D. Zazworsky Jr., commander of the Heavy Airlift Wing at Papa Air Base, Hungary, said during a "DoDLive" bloggers roundtable. The Heavy Airlift Wing is the multinational, operational-level unit of the SAC program.

The wing's upcoming airlift operations will provide the countries involved with the ability to support humanitarian missions and combat operations, Zazworsky said. Ten of the nations involved NATO members, and two are part of the Partnership for Peace program, a stepping-stone toward NATO membership, he added.

"Due to the combination of countries," he explained, "we are not directly aligned under NATO."

While the United States contributed the wing's first three C-17 Globemaster III transport jets as part of its investment in the program, the countries involved will acquire the others jointly this fall, the colonel said.

"Each nation gives and contributes in proportion to its share of flying hours," he explained. "The money accumulated from the countries participating has produced these aircraft and the support that goes with them."

The United States has the largest share of hours and the largest share of people. "Most leadership roles are shared by the four largest countries here: the U.S., Sweden, Norway and the Netherlands," Zazworsky said.

At the request of the other nations, several U.S. members, including flight instructors and loadmasters, play key roles, he added.

"Since we already have experienced C-17 crew members, it was the quickest way to get experienced, battle-tested crews together and quickly bring in the non-C-17 nations and get their new crew members up to speed," he said.

So far, Zazworsky said, the wing has flown two missions to the United States to acquire specialized heavy equipment and vehicles required for the missions ahead.

One of the primary requirements for participating nations is to support the NATO-led International Security Assistance Force in Afghanistan. "The large majority of our missions will be in support of troop and equipment rotation and resupply for ISAF in Afghanistan," Zazworsky said.

Because of the significance of future missions, the colonel emphasized three priorities within the wing: team, mission and future.

"We worked real hard to knit the members together -- and their families -- to get a strong team," he said. "Then, as we start to shift more and more to the mission piece, we'd have this foundation to stand on.

"I've got a very small wing on paper, but very big in impact I hope in the future," he added.

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.