Onderzoek naar vermeende seksuele intimidatie

Gestart door Dennis123, 21/03/2006 | 17:48 uur

maxell

Welkom bij Defensie dan, wellicht de enige organisatie waar het juist de bedoeling is dat het geld op gaat aan de meest domme en nutteloze dingen!  >:(

Dat dit ten koste gaat van bruikbaar en belangrijke zaken doet er op de een of andere manier niet toe.  :'(




Ros

Ik weiger te geloven dat Defensie, als het genoemd bedrag uberhaupt is uitgekeerd ?, het erbij zal laten zitten en het geld niet terug zou vorderen.

maxell

En DAT, jouw reactie, is precies wat ik NIET wil maar wat wel kan gebeuren: de vrouw huilt en overwint!  :-\

martijn.

Dat ze de marine heeft verlaten lijkt me niet meer dan logisch. Maar het is toch ongelooflijk dat zo iemand 45.000 mee krijgt?! Ik zou zeggen: vrouwelijke die de KM willen verlaten weten nu wat ze te doen staat. Liegen en een dikke premie mee naar huis nemen...

maxell

Een deel en, naar ik hoop, het gevraagde! Het artikel is een aardig stukje langer. Ik heb enkel het meest schandalige er uit gehaald, namelijk: een vrouw huilt en overwint (en krijgt 45.000 euro mee)  >:(

Een spookverhaal waar een beloning aan vast zat!

Ik denk dat mevrouw 'Anja' maar beter nooit aan iemand tijdens de koffie moet vertellen dat zij de dame met de grote duim is want door haar idiote gedrag heeft zij 35.000 militairen "genaaid"!

Ik hoop echter wel dat zij vandaag of morgen met een HEEL groot excuus komt, ten overstaan van de gehele krijgsmacht, DAT zou getuigen van respect! Hopelijk kan/wil zij de Generaals dan vragen om te stoppen met de idioterie die momenteel plaats vindt en kan het geld dat nu werkelijk over de balk wordt gegooid onder het mom de jeugd verveelt zich, GOED gebruikt worden! Materieel, personeel en niet aan internet of het verbouwen van legeringsgebouwen tot luxe hotel-kamers!

SCHANDE!  >:(



Lex

maxell, is deze posting het gevraagde (of een deel ervan?) verhaal uit Elsevier?
Vzke duidelijk aan te geven wat het is.

maxell

'Anja' heeft de marine inmiddels verlaten met een schadevergoeding van 45.000 euro. De kpl die zij ten ontrechte beschuldigde, mag na een jaar schrosing de dienst hervatten. Op de 'Tjerk Hiddes' was geen wangedrag, al liep een keer een ontgroening uit de hand. Hiervoor moeten enkele opvarenen zich volgende maand voor de rechtbank in Arnhem verantwoorden.

Eind goed, al goed? Nou nee, de AFMP-leden bij de marine zijn ziedend op Van den Burg. 'Alle militairen ondervinden elke dag de nadelige effecten van de uitlatingen van de voorzitter AFMP/FNV', staat in hun petitie.

Volgens de vakbonden voert Van den Burg 'in de media een hetze tegen de Koninklijke marine'. Van den Burg heeft bij justitie aangifte wegens smaad gedaan tegen leden van zijn bond. Hij vindt dat hij de 'Anja'-affaire en daarmee het wandgedrag in de krijgsmacht terecht heeft aangekaart en is niet van plan excuses te maken!

In de militaire vakbond blijft het nog wel even rommelen, in de politiek is het stil. Kamerleden en bewindslieden wisten vorig jaar niet hoe snel ze moesten reageren op 'Anja'. Nu verroeren ze zich niet. Dan kan ook moeiilijk anders, want dan zouden ze eerst moeten toegeven dat zij zich lieten opjutten door loze geruchten en valse verdachtmakingen. Dat ze de hele krijgsmacht uit balans brachten vanwege de spookbeelden van een matroos.

KapiteinRob

Citaat van: maxell op 26/11/2007 | 21:08 uur
Een vrouw huilt en overwint en, als "beloning"? krijgt zij nog eens 45.000 euro!?!? mee ook  :o

Helaas kan ik dat Elsevier-artikel niet volledig online lezen. Heb jij de tekst en kun je die plaatsen? IK wil die 45.000 euro-details wel eens met eigen ogen zien.... :o

maxell

Een vrouw huilt en overwint en, als "beloning"? krijgt zij nog eens 45.000 euro!?!? mee ook  :o

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 23/11/2007 | 19:39 uur
En ontslag is helemaal de druppel; er lopen lieden bij defensie rond die (ergere) zaken hebben uitgevreten waar ze niet voor ontslagen zijn!
Bijvoorbeeld de vloer aanvegen met wat linkse rakkers, of zo je wilt: het dek zwabberen met...??

maxell

Elsevier, nr. 41, 13 oktober 2007, pagina 46

KapiteinRob

Citaat van: maxell op 26/11/2007 | 13:21 uur
"Anja" beschikt nu over 45.000 euro schadeloosstelling(??????????)

Bron?

maxell

En "Anja" zit thuis en lacht zicht rot. Zij heeft het hele verhaal uit haar duim gezogen en beschikt nu over 45.000 euro schadeloosstelling(??????????) De KPL die niets gedaan heeft mag van de Admiraal, na een jaar thuis gezeten te hebben, gewoon weer aan zijn werk en krijgt niets!

Een vrouw huilt en overwint!


KapiteinRob

Citaat van: martijn. op 26/11/2007 | 13:02 uur
Valse beschuldigingen zijn funest voor je imago als matroos.

Niet alleen als je matroos bent; defensie in het algemeen en de KM in het bijzonder is volkomen ten onrechte in een negatief daglicht gezet. Er is voor tjoema een commissie Staal in het leven geroepen, er heeft een korporaal een jaar geschorst thuis gezeten, etc. etc. Het ging en gaat helemaal nergens over! Nogmaals: voor mij mag e.e.a. juist de andere kant op gevolgen hebben!

martijn.

Inderdaad. Valse beschuldigingen zijn funest voor je imago als matroos. Dan kan je wel vrijgesproken zijn, de associatie en nare nasmaak is gelegd en er zijn daarnaast altijd nog lui die redeneren als 'waar rook is, is vuur'.