Wangedrag Nederlandse mariniers in Noorwegen

Gestart door Offenbach, 04/10/2006 | 08:58 uur

Lex

Gezien de off-topic opmerkingen, gaat hier een slot op.

Lex,

Forumbeheerder.

Poema

Citaat van: Kapitein Rob op 27/08/2007 | 21:51 uur
Citaat van: Kap Rene op 27/08/2007 | 21:49 uur
Noren, Denen ect kunnen slecht tegen drank.

Wij Nederlanders kunnen natuurlijk wel heel goed tegen drank. Dat merk je 's avonds, m.n. in het weekend, ook in de diverse binnensteden..... ::)

;)

Je raakt een gevoelig punt.

KapiteinRob

Citaat van: Kap Rene op 27/08/2007 | 21:49 uur
Noren, Denen ect kunnen slecht tegen drank.

Wij Nederlanders kunnen natuurlijk wel heel goed tegen drank. Dat merk je 's avonds, m.n. in het weekend, ook in de diverse binnensteden..... ::)

;)

Poema

Citaat van: HermanB op 26/08/2007 | 14:27 uur
Citaat van: Kap Rene op 24/08/2007 | 20:55 uur
Citaat van: HermanB op 24/08/2007 | 11:16 uur
Hoe je het ook went of keert Mariniers hebben zich daar misdragen en dus is excuses op z'n plaats. Dat ze meteen veroordeelt worden als een stel criminelen die onschuldige Noren in elkaar hebben geslagen dat is natuurlijk belachelijk.

Deze heren zijn vrijgesproken, er was dus geen bewijs dat zij zich hadden misdragen. In de moderne rechtstaat ben je dan onschuldig. Daarnaast worden ze meer onschuldig als de Noorse autoriteiten alleen bewijs vinden dat zij onschuldig zijn. Bijvoorbeeld het hun onderzoek bleek dat de uitgeslagen tanden er inderdaad er waren uitgeslagen, maar door een Noor, een paar jaar eerder.

Volgens de Noorse autoriteiten waren de Noren begonnen (met een sigaret uitdrukken in de hals).


Er is een verschil tussen misdragen en strafbaar zijn. Massaal zuipen en dan op de vuist gaan is nooit goed te keuren ook al werden de mariniers geprovoceerd. Als marinier in den vreemde (en eigenlijk als mens) moet je er gewoon bovenstaan en die lui negeren.

Wij geven een oordeel over gebeurtenissen waarbij wij niet bij waren. Noren, Denen ect kunnen slecht tegen drank. Zodra zij drank op hebben, kunnen zij zeer vervelend en handtastelijk zijn. (daarnaat zijn zij in de liefde slechte verliezers) Deze heren zijn vrijgesproken, de rechtelijke macht heeft bepaald dat zij zich niet hebben misdragen.

Nu stel jij dat zij zich hebben misdragen ???


Tanker

Op zich ook niet zo vreemd, linkse media die delen de lakens uit in NL en schrijven alleen maar wat in hun straatje past.
Doe mij daarom de Elsevier maar, leest een stuk prettiger weg...

Lex

De postings geraken off-topic.
Het gaat hier over de vermeende wandragingen van NL-Marns in Noorwegen.

Lex,
Forumbeheerder.

Mikemans

Ik máák er geen raar verhaal van, ik schrijf letterlijk wat jij op-pent. Het ís dus al een raar verhaal. En nu trek je je keutel weer in. Wat is het nu?

1.
Citaat van: sgt Rob op 26/08/2007 | 17:42 uur
Al zouden mijn eigen mannen begonnen zijn zal ik ze toch bijstaan tot de strijd in ons voordeel uitgevochten is. Maarja, ik sta dan ook niet in het rijtje van Cabez


Óf, en dat is iets heel anders dan wat je als eerste stoere peppie reactie schrijft,

2. blijf je wel nadenken en trek je de boel uit elkaar en probeer je er achter te komen wat er nu eigenlijk gaande is?

immers 'ik spring er tussen' is iets anders dan 'ik sta ze bij tot we gewonnen hebben'.

'Als er 4 van de mijnen 1 voorbijganger molestreren trekken ze aan het kortste eind' is iets anders dan 'het maakt me niet uit wie begint ik strijd mee met mijn maten tot we gewonnen hebben'




Het eerste is inderdaad belachelijke prietpraat en verdiend een scherp antwoord. Het tweede is daar in tegen een volkomen andere en vooral betere benadering.

Voor wat betreft de knal voor iemands harses: Als je eens wist hoeveel keer iemand met een klap is doodgeslagen. Altijd is het verweer : jamaar ik had het zo niet bedoeld.

sgt Rob

Citaat van: Mikemans op 26/08/2007 | 18:01 uur
klinkt in ieder geval beter en doordachter dan die van sgt rob.

Die stelt :als mijn mannen iemand aanvallen trap ik eerst lekker mee tot we gewonnen hebben en ga ik dan eens nadenken of ik mischien met het trappen mede schuldig ben geworden aan poging tot doodslag op een onschuldige voorbijganger in het uirgaansgebied. Het klinkt wel lekker stoer en nationalistisch. Nu maar hopen dat die stoere praat nooit getest word.

Jammer, maar da's al meerdere keren gebeurd. Waarschijnlijk in een andere achtergrond. En met een knal voor zijn harses sla je niet zomaar iemand dood. Heb je wel MZV gedaan?

Je maakt er weer een belachelijk verhaal van: je kent ws de aanleiding van dit soort akkefietjes niet. Je staat tegen een meid te kletsen met een biertje in je hand en ineens zie je dat je maten belaagd worden dmv fysiek geweld, nou, dan twijfel ik geen moment en spring ik ertussen. Als mijn maten aan het matten zijn denk je toch niet dat ik er bij ga staan preken?
Als er vier van de mijnen één voorbijganger molesteren trekken ze alle 4 aan het korte eind.
Je moet natuurlijk wel de boel in proporties blijven zien, vriend. Denk nou niet dat ik helemaal geen inschattingsvermogen heb.
En je moet me al helemaal niet vergelijken met scooterrijdende marrokanen die daadwerkelijk onschuldige voorbijgangers doodtrappen.


Mikemans

klinkt in ieder geval beter en doordachter dan die van sgt rob.

Die stelt :als mijn mannen iemand aanvallen trap ik eerst lekker mee tot we gewonnen hebben en ga ik dan eens nadenken of ik mischien met het trappen mede schuldig ben geworden aan poging tot doodslag op een onschuldige voorbijganger in het uirgaansgebied. Het klinkt wel lekker stoer en nationalistisch. Nu maar hopen dat die stoere praat nooit getest word.

Enforcer

Tja Mikemans, dat mag jij er van maken. Als je zonder vechten er vanaf kunt komen is het beter dat je gewoon vertrekt,  want je weet dat het hoe dan ook slecht uit pakt voor jezelf als onderdeel van Defensie. Maar ga je nog steeds weg als je aangevallen wordt of ga je je verdedigen?! (Is dat iets beter, leermeester?!   ;))

sgt Rob

Citaat van: Enforcer op 26/08/2007 | 14:30 uur
en als jij en je maten aangevallen worden.......................... Die Noren zijn begonnen met slaan...
Al zouden mijn eigen mannen begonnen zijn zal ik ze toch bijstaan tot de strijd in ons voordeel uitgevochten is. Maarja, ik sta dan ook niet in het rijtje van Cabez

Mikemans

Citaat van: Enforcer op 26/08/2007 | 14:30 uur
en als jij en je maten aangevallen worden.......................... Die Noren zijn begonnen met slaan...

herhaling van zetten.

bovendien een zinloze stelling. maak er dan gelijk van: en wat als het nu onontkoombaar was om ze in elkaar te slaan en dat eerlijk was? dan heb je in je 'áls' stelling alvast elk weerwoord uitgesloten.

in een als 'stelling' dan 'reactie' heb je bijna altijd gelijk, mits je je stelling goed struktureerd.

de vraag is wat er echt gebeurd is en dat weet niemand nu meer, zelfs van hen die erbij geweest zijn is het geheugen nu al vertroebeld.

Mourning

Citaat van: cabez op 26/08/2007 | 04:14 uur
De zo genaamde collega's Mikemans,Mourning,Ronjhe en Herman B laten de marns vallen als een baksteen.
Helaas had ik geen zin meer om het hele topic door te lezen.Maar net zo als een door ons zo "geliefde krant" die begint met een T en eindigt op elegraaf,hoor je nu ook niks door deze personen.

Ok, dus je leest niet het hele topic, maar geeft wel een zwart-wit oordeel... mmm... apart.

En verder moet je toch maar eens kijken wie er post want een aantal van de door jouw genoemde leden hebben dat wel degelijk gedaan.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Enforcer

en als jij en je maten aangevallen worden.......................... Die Noren zijn begonnen met slaan...

HermanB

Citaat van: Kap Rene op 24/08/2007 | 20:55 uur
Citaat van: HermanB op 24/08/2007 | 11:16 uur
Hoe je het ook went of keert Mariniers hebben zich daar misdragen en dus is excuses op z'n plaats. Dat ze meteen veroordeelt worden als een stel criminelen die onschuldige Noren in elkaar hebben geslagen dat is natuurlijk belachelijk.

Deze heren zijn vrijgesproken, er was dus geen bewijs dat zij zich hadden misdragen. In de moderne rechtstaat ben je dan onschuldig. Daarnaast worden ze meer onschuldig als de Noorse autoriteiten alleen bewijs vinden dat zij onschuldig zijn. Bijvoorbeeld het hun onderzoek bleek dat de uitgeslagen tanden er inderdaad er waren uitgeslagen, maar door een Noor, een paar jaar eerder.

Volgens de Noorse autoriteiten waren de Noren begonnen (met een sigaret uitdrukken in de hals).


Er is een verschil tussen misdragen en strafbaar zijn. Massaal zuipen en dan op de vuist gaan is nooit goed te keuren ook al werden de mariniers geprovoceerd. Als marinier in den vreemde (en eigenlijk als mens) moet je er gewoon bovenstaan en die lui negeren.