Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 22/04/2016 | 13:23 uur
Als ik de Britten was zou k t minimale aantal F-35B's wat nodig is voor de carriers aanschaffen(+-40?) en de rest van de order omzetten in de F-35A, de A versie is een stuk goedkoper, presteert beter en heeft dezelfde taakstelling als de tornado. Jammer dat de RAF dan geen vervanging voor de harrier krijgt maar dan heb je wel een stevige vervanging voor de tornado ipv deze compromis.

40 x de B  voor 2 carriers, elk met een capaciteit van 50 vliegtuigen, is wel aan de hele magere kant.

JdL

#515
Citaat van: Sparkplug op 22/04/2016 | 10:40 uur
Zie ook de laatste vier alinea's over het idee om op vliegbasis RAF Marham een internationale F-35 training centrum te plaatsen en dat van de 138 F-35 ook een andere versie dan de F-35B zou kunnen worden aangeschaft.
Als ik de Britten was zou k t minimale aantal F-35B's wat nodig is voor de carriers aanschaffen(+-40?) en de rest van de order omzetten in de F-35A, de A versie is een stuk goedkoper, presteert beter en heeft dezelfde taakstelling als de tornado. Jammer dat de RAF dan geen vervanging voor de harrier krijgt maar dan heb je wel een stevige vervanging voor de tornado ipv deze compromis.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

UK Wants To Be Europe's F-35 Avionics Sustainment Hub

Aaron Mehta and  Andrew Chuter, Defense News | April 21, 2016

NAVAL SUBMARINE BASE KINGS BAY and LONDON — The United Kingdom plans to bid for the rights to be the avionics sustainment hub in Europe for the F-35 joint strike fighter program, according to Philip Dunne, UK defense procurement minister.

.../...

Zie onderstaande link voor het complete artikel.
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/support/2016/04/21/uk-wants-f35-avionics-sustainment-hub-europe-jsf/83280916/

Zie ook de laatste vier alinea's over het idee om op vliegbasis RAF Marham een internationale F-35 training centrum te plaatsen en dat van de 138 F-35 ook een andere versie dan de F-35B zou kunnen worden aangeschaft.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

PICTURE: Mitsubishi X-2 completes maiden sortie

By Greg Waldron, Singapore | 22 April 2016

The Mitsubishi X-2 fighter technology demonstrator aircraft has conducted its maiden flight from Nagoya International Airport.

The jet performed basic operations during the flight including climbing, descending, and circling, says Mitsubishi Heavy Industries in a statement.

After the flight, the MHI test pilot said the aircraft was "extremely stable" and handling was identical to pre-flight simulations.

"The X-2 is a prototype stealth aircraft - the first in Japan to feature technology impeding its detection by radar - engineered for extremely high manoeuvrability," says MHI. "The prototype integrates an airframe, engines, and other advanced systems and equipment all adaptable to future fighters."



MHI has been working on the programme for seven years with 220 domestic companies. Japan's Acquisition, Technology & Logistics Agency (ALTA) is also playing a major role in the programme.

The aircraft, formerly designated ATD-X, is designed to help Japan explore advanced fighter technologies such as stealth, thrust vectoring, advanced sensors, and datalinks. It will not be developed into an operational fighter aircraft, but rather help Tokyo gain know-how for future fighter programmes.

Powered by two IHI XF5-1 low-bypass engines, the aircraft small by fighter standards with a length of 14.2m (46.5ft) and a wingspan of 9.1m.

https://www.flightglobal.com/news/articles/picture-mitsubishi-x-2-completes-maiden-sortie-424499/
https://www.mhi-global.com/news/story/1604221975.html
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

#511
Citaat van: Thomasen op 22/04/2016 | 00:30 uur
Maar dat zou zelf wel een F22 NG kunnen zijn.

Zou natuurlijk kunnen al kunnen ze dan ook het F23 concept weer van stal halen  :angel:

Sparkplug

Maiden Flight of X-2 Fighter Canceled (Wanneer het weer het laatste woord heeft  :angel:)

The Japan News | April 20, 2016

KOMAKI, Japan --- The Acquisition Technology and Logistics Agency canceled the maiden flight on Wednesday of a prototype of the first domestically developed stealth aircraft, dubbed X-2, due to bad weather.

The flight was planned to take place from Aichi Prefecture's Nagoya Airport in the town of Toyoyama to the Air Self-Defense Force's Gifu Air Base in Kakamigahara, Gifu Prefecture.

"The aircraft has no problem, but we canceled the flight due to low-hanging clouds," Takahiro Yoshida, a senior official for supervision of aircraft operations at the agency, said at the ASDF's Komaki Air Base in Aichi Prefecture.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/173190/weather-cancels-first-flight-of-japan%E2%80%99s-x_2-fighter.html
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 21/04/2016 | 15:03 uur
Ik heb ook nooit begrepen waarom ze gestopt zijn bij 185 Raptors...goed als de produktie weer opgestart gaat worden.

Het lijkt mij uiterst twijfelachtig. Dat ze de productie nooit hadden moeten stoppen is meer dan duidelijk. Ik denk dat er versneld ingezet gaat worden op de F/X

JdL

Citaat van: Oorlogsvis op 21/04/2016 | 15:03 uur
Ik heb ook nooit begrepen waarom ze gestopt zijn bij 185 Raptors...
Ik ook niet, al is het wel een duur beestje
Citaat van: Oorlogsvis op 21/04/2016 | 15:03 uur
goed als de produktie weer opgestart gaat worden.
Dat is maar de vraag, wordt nu onderzocht.
Bij een Republikeinse president heb ik er wel goede hoop op
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Oorlogsvis

Ik heb ook nooit begrepen waarom ze gestopt zijn bij 185 Raptors...goed als de produktie weer opgestart gaat worden.

JdL

Citaat van: ARM-WAP op 21/04/2016 | 10:12 uur
De Britten gaan hun F-35B "keuze" nog beklagen... bouwen twee enorme carriers om dan uiteindelijk weer met zo'n STOVL toestel opgescheept te zitten, met alle beperkingen van dien.
Ik vermoed dat de keuze om de QE klasse niet geschikt te maken voor de F-35C een typisch geval van goedkoop is uiteindelijk duurkoop gaat worden.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 19/04/2016 | 23:21 uur
House Lawmakers Want Air Force to Study Restarting F-22 Production

Military.com - Apr 19, 2016 | by Brendan McGarry

Republicans on a key defense committee in the U.S. House of Representatives want the Air Force to study the cost of restarting production of the F-22 fighter jet.

The House Armed Services Committee's Tactical Air and Land Forces Subcommittee, headed by Rep. Mike Turner, a Republican from Ohio, on Tuesday proposed legislation that would direct Air Force Secretary Deborah Lee James "to conduct a comprehensive assessment and study of the costs associated with resuming production of F-22 aircraft," according to a copy of the bill posted online.

Former Secretary Robert Gates had famously led the charge to stop production of the F-22 Raptor, a fifth-generation stealth fighter made by Lockheed Martin Corp., in 2009 after 187 aircraft were produced.

In his memoirs, "Duty," Gates noted that former Air Force Chief of Staff Gen. T. Michael Moseley and former Air Force Secretary Michael Wynne had repeatedly lobbied him to support funding for a new stealth bomber or more F-22s, even though at the time the U.S. was engaged in irregular warfare in Iraq and Afghanistan.

"Nearly every time Moseley and Air Force Secretary Mike Wynne came to see me, it was about a new bomber or more F-22s," he wrote. "Both were important capabilities for the future, but neither would play any part in the wars we were already in."

Lawmakers and Pentagon officials have since noted with alarm the improving air defenses of countries such as Russia and China.

Last fall, Gen. Frank Gorenc, the Air Force's commander in Europe, said Russia's development of new surface-to-air missile systems and other air defenses has "closed the gap" between U.S. air superiority.

Russia in recent years has deployed an increasing number of higher quality air defense systems, particularly in and around Kaliningrad and Crimea to limit the ability of U.S. and NATO aircraft to enter its airspace, according to Air Force Gen. Frank Gorenc, the service's European commander.

"I don't think it's controversial to say that they've closed the gap in capability -- not just in Europe, everywhere," he said during a Sept. 15 speech at the Air and Space Conference, held near Washington, D.C., and organized by the Air Force Association.

The Russians have multiple surface-to-air missiles systems designed to target high-altitude aircraft, from the S-400, arguably the most advanced such system in the world, to the S-75A Dvina, which in 1960 was employed to shoot down an American-made U-2 spy plane as it traveled over Soviet airspace.

China, meanwhile, has recently deployed fighter jets -- reportedly 16 Shenyang J-11 advanced fighter aircraft -- and HQ-9 surface-to-air missile batteries to Woody Island in the South China Sea as part of an ongoing military buildup there.

"In light of growing threats to U.S. air superiority as a result of adversaries closing the technology gap and increasing demand from allies and partners for highperformance, multi-role aircraft to meet evolving and worsening global security threats, the committee believes that such proposals are worthy of further exploration," the House Republicans wrote in the proposed legislation.

The language also notes that Air Combat Command has a stated requirement for 381 F-22s and that the initial program objective called for producing a total of 749 aircraft.

The bill would require James to review anticipated future air superiority capacity and capability requirements, estimated costs to restart F-22 production, factors impacting such costs, historical lessons from past aircraft production restarts, and any other matters the secretary deems relevant, according to the proposal.

A report on the findings would be due to lawmakers by Jan. 1.

The proposal, part of the annual defense authorization legislation, is far from becoming reality. Senators on the counterpart panel would need to support the measure -- as would both chambers and the president -- before the secretary would be required to carry it out.

http://www.military.com/daily-news/2016/04/19/house-lawmakers-air-force-study-restarting-f22-production.html
Als de Amerikanen de komende jaren het luchtoverwicht willen houden zal dit toch echt moeten gebeuren
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: ARM-WAP op 21/04/2016 | 10:12 uur
De Britten gaan hun F-35B "keuze" nog beklagen... bouwen twee enorme carriers om dan uiteindelijk weer met zo'n STOVL toestel opgescheept te zitten, met alle beperkingen van dien.

Of de Britten en de Italianen gaan zich beklagen over de F-35B of zij menen straks wel iets goeds te hebben.

Misschien kan Spanje wat AV-8B Harrier II Plus onderdelen e.d. van Italië overnemen om 2027 zeker te halen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 21/04/2016 | 09:39 uur
Kunnen de spanjaarden die betalen?

Dat is idd een goede vraag... zoals het er nu op lijkt en zoals ook al aangegeven de vervanging van hun F-18 vloot komt er ook aan. Dus de centjes zullen spaarzaam en goed benut moeten worden, want zoveel is er niet. En wat is lees hebben ze geen budget gereserveerd voor een vervanging, dus ...

Ik denk dat Spanje straks de F-18 niet vervangt en alleen de Eurofighter overhoudt en wellicht hierdoor wel een aantal F-35B zal aanschaffen. Maar deze keuze is ook afhankelijk wat ze willen met hun Marine, de Juan Carlos I. is nu zo'n 5-6 jaar in dienst. dus zal zeker nog tot 2040 blijven varen. Gezien de leeftijd van de Juan Carlos I, is het wenselijk om de F-35B aan te schaffen om de functie en de capaciteit te behouden.

Ik denk ook dat Spanje niet voor de F-35A zal gaan kiezen.

ARM-WAP

Indien hun Harrier klonen toch nog luchtwaardig en inzetbaar zijn tot 2025-2027 dan geeft hen dit alvast nog wat tijd om de kat uit de boom te kijken vwb de capaciteiten van de F-35B.
Immers, waarom massa's geld uitgeven aan iets wat niet denderend is...
En indien de Spaanse marines budget een serieuze knauw zou krijgen bij de inkoop van dat toestel, zodat andere capaciteiten daaronder zouden komen te lijden moet men maar overwegen deze capaciteit af te stoten.

De Britten gaan hun F-35B "keuze" nog beklagen... bouwen twee enorme carriers om dan uiteindelijk weer met zo'n STOVL toestel opgescheept te zitten, met alle beperkingen van dien.