Invloed verkiezing Trump op defensie Europa

Gestart door Zander, 09/11/2016 | 09:25 uur

Admiral Halsey

#52
Citaat van: Ace1 op 11/11/2016 | 15:56 uur
Kom nu niet met links uit 2008 en 2011 aanzetten dat noem ik niet meer actueel, we leven in 2016 bijna al in 2017.

Hiermee wilde ik aangeven hoe ik over de PVV en Wilders denk, een grote schreeuwer die geen oplossingen heeft, onbetrouwbaar, werkt polarisatie in de samenleving in de hand, sluit bepaalde bevolkingsgroepen uit in de samenleving en is in wezen rechts-liberaal op sociaaleconomisch gebied. Het politieke midden (CDA, D66, ChristenUnie, PvdA) verbindt diverse groepen in de samenleving, versterkt de onderlinge saamhorigheid in de samenleving en is constructief.

Ace1

#51
Citaat van: Admiral Halsey op 11/11/2016 | 14:21 uur
Wat zullen juist die mensen die vanwege een chronische ziekte of een handicap van een WAO-/WIA-uitkering of van de Bijstand moeten leven, enorm belazerd worden wanneer de PVV gaat regeren! Wilders komt immers voort uit de rechterflank van de VVD en toen hij nog VVD-Tweedekamerlid was en in de tijd net nadat hij uit de VVD was gestapt, wilde hij een uiterst rechts-liberaal beleid met o.a. lagere uitkeringen, minder toeslagen, vergaande versoepeling van het ontslagrecht en afschaffen van het Wettelijk Minimumloon. Eigenlijk zoals het VNL dat nu wil.

Zie https://www.sp.nl/sites/default/files/110216_pvvrapport_gebroken_beloften_geert_wilders.pdf "De gebroken beloften van Geert Wilders" en https://www.sp.nl/sites/default/files/publication_import/pdf/200802_spanning_feb2008.pdf "Wat Wilders wil".

Kom nu niet met links uit 2008 en 2011 aanzetten dat noem ik niet meer actueel, we leven in 2016 bijna al in 2017.

dudge


Admiral Halsey

#49
Citaat van: Ace1 op 11/11/2016 | 13:16 uurWie waren de mensen die Fortuyn naar de stembus wist te krijgen die normaal gesproken niet meer gingen stemmen, dat waren blanken kansloze Nederlanders die in steden in een achterstandsbuurt wonen en werkeloos thuis zaten en van uitkering of de bijstand leven. Daarnaast waren dat ook mensen met een handicap die van een wao uitkering moeten rondkomen. De kans is groot dat deze 2 groepen door de gewonnen verkiezing van Trump een Wake-up call hebben gekregen en in 2017 op Wilders gaan stemmen.

Wat zullen juist die mensen die vanwege een chronische ziekte of een handicap van een WAO-/WIA-uitkering of van de Bijstand moeten leven, enorm belazerd worden wanneer de PVV gaat regeren! Wilders komt immers voort uit de rechterflank van de VVD en toen hij nog VVD-Tweedekamerlid was en in de tijd net nadat hij uit de VVD was gestapt, wilde hij een uiterst rechts-liberaal beleid met o.a. lagere uitkeringen, minder toeslagen, vergaande versoepeling van het ontslagrecht en afschaffen van het Wettelijk Minimumloon. Eigenlijk zoals het VNL dat nu wil.

Zie https://www.sp.nl/sites/default/files/110216_pvvrapport_gebroken_beloften_geert_wilders.pdf "De gebroken beloften van Geert Wilders" en https://www.sp.nl/sites/default/files/publication_import/pdf/200802_spanning_feb2008.pdf "Wat Wilders wil".

Ace1

Citaat van: Admiral Halsey op 10/11/2016 | 17:30 uur
Zal de overwinning van Trump er toe leiden dat de PVV en de VNL nog veel meer stemmen weten binnen te halen? Ik moet er niet aan denken wanneer de onderbuik het hier echt voor het zeggen krijgt! Laat Sybrand Buma van het CDA maar premier worden en een brede coalitie over het midden met D66, VVD en de PvdA vormen.

Je begrijpt helemaal niets van politiek, Trump heeft de stemmers naar de stembus gehaald die anders nooit gingen stemmen, dat is in 2002 in Nederland ook gebeurd toen mensen op Pim Fortuyn gingen stemmen. Wie waren de mensen die Fortuyn naar de stembus wist te krijgen die normaal gesproken niet meer gingen stemmen, dat waren blanken kansloze Nederlanders die in steden in een achterstandsbuurt wonen en werkeloos thuis zaten en van uitkering of de bijstand leven. Daarnaast waren dat ook mensen met een handicap die van een wao uitkering moeten rondkomen. De kans is groot dat deze 2 groepen door de gewonnen verkiezing van Trump een Wake-up call hebben gekregen en in 2017 op Wilders gaan stemmen. Sybrand Buma is geen stemmentrekker zoals Jan Peter Balkenende en Ruud Lubbers dat wel waren.
je moet als fractievoorzitter/lijsttrekker 3 eigenschappen hebben, 1 uitstraling hebben , 2 goed gebekt zijn en 3 een goed verhaal kunnen vertellen. Sybrand Buma  heeft geen uitstraling, is niet goed gebekt en gaat daardoor bv op een tv debat het van Wilders, Rutte of iemand anders verliezen. Sybrand Buma gaat 3 of 4 zetels winst halen tijdens de verkiezingen dat geven de huidige opinie peilingen ook aan, misschien als hij geluk heeft krijgt hij er nog een rest zetel erbij. Sybrand Buma  is a look like van Jaap de Hoop Scheffer die heeft als fractievoorzitter/lijsttrekker ook maar 3 of 4 zetels binnengehaald en paar maanden voor de verkiezingen werd hij door de partijtop van het CDA vervangen door  Jan Peter Balkenende deze heeft natuurlijk wel geluk gehad dat in 2002 Pim Fortuyn werd neergeschoten en daardoor veel kiezers in 2002 op deze nieuwe onbekende man gingen stemmen.





Mourning

#46
Citaat van: Admiral Halsey op 11/11/2016 | 08:40 uur
Als je graag hier een dictatuur en een totaal verloederd land wilt, stem dan vooral op de PVV of op de VNL! Onderbuikers gebruiken hun verstand niet en stemmen op basis van emotie en wie het hardst kan schreeuwen. Waar hebben wij dat 80 jaar geleden al eerder gezien hoe onderbuikers er voor zorgden dat er een dictator aan de macht kwam en miljoenen Joden vermoordde? D66, het CDA, GroenLinks en een deel van de VVD en PvdA bestaan uit verstandige mensen die hun verstand gebruiken, i.p.v. de onderbuik.

Oh ja? Dan moet je misschien toch maar eens het F16-vervangingsdossier erbij halen en dan m.n. over hoe GL over de JSF brabbelt en hoe ook de PvdA in het verleden daar meer dan eens over heeft lopen kraaien... dat is niet populistisch en op de onderbuikgevoelens inspelend?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: Admiral Halsey op 11/11/2016 | 08:40 uur
D66, het CDA, GroenLinks en een deel van de VVD en PvdA bestaan uit verstandige mensen die hun verstand gebruiken, i.p.v. de onderbuik.

Je moet het verstand gebruiken en dan begrijp je waarom je geen werk, geen woning, hoge zorgkosten, belastingen........... Het onderbuik gevoel komt niet tussen de oren vandaan maar berust op feiten waar men dagelijks tegenaan loopt en die  door de politiek genegeerd worden. En daarom kiezen mensen voor het alternatief, deels uit woede, deels uit onmacht. En daar maken lieden als Trump en Wilders dankbaar gebruik van.

Admiral Halsey

Citaat van: Lynxian op 11/11/2016 | 01:30 uur
Ik blijf dit soort uitspraken altijd zo uit de hoogte vinden: "Ik hoop niet dat straks de wil van de meerderheid wordt uitgevoerd, want ik weet het veel beter!" Bedenk eerst even of je echt in een democratie wilt wonen alsjeblieft. Als die onderbuik de wil van de meerderheid is, vindt ik 't prima. We proberen het namelijk al een paar decennia op basis van de hersenspinsels van de intellectuele elite en het laat bij mij maar een zure smaak achter in m'n mond. Dus ja, laat er straks maar een coaltie komen van die onderbuik. Dan kan jij even vier jaar je ogen rollen en iedere dag geïrriteerd naar 't nieuws kijken. Weet je eens hoe de onderbuik van de bevolking zich voelt.

Als je graag hier een dictatuur en een totaal verloederd land wilt, stem dan vooral op de PVV of op de VNL! Onderbuikers gebruiken hun verstand niet en stemmen op basis van emotie en wie het hardst kan schreeuwen. Waar hebben wij dat 80 jaar geleden al eerder gezien hoe onderbuikers er voor zorgden dat er een dictator aan de macht kwam en miljoenen Joden vermoordde? D66, het CDA, GroenLinks en een deel van de VVD en PvdA bestaan uit verstandige mensen die hun verstand gebruiken, i.p.v. de onderbuik.

dudge

Citaat van: Lynxian op 11/11/2016 | 01:30 uur
Ik blijf dit soort uitspraken altijd zo uit de hoogte vinden: "Ik hoop niet dat straks de wil van de meerderheid wordt uitgevoerd, want ik weet het veel beter!" Bedenk eerst even of je echt in een democratie wilt wonen alsjeblieft. Als die onderbuik de wil van de meerderheid is, vindt ik 't prima. We proberen het namelijk al een paar decennia op basis van de hersenspinsels van de intellectuele elite en het laat bij mij maar een zure smaak achter in m'n mond. Dus ja, laat er straks maar een coaltie komen van die onderbuik. Dan kan jij even vier jaar je ogen rollen en iedere dag geïrriteerd naar 't nieuws kijken. Weet je eens hoe de onderbuik van de bevolking zich voelt.

Gaat in elke bananen republiek goed tenslotte....

Lynxian

Citaat van: Admiral Halsey op 10/11/2016 | 17:30 uur
Zal de overwinning van Trump er toe leiden dat de PVV en de VNL nog veel meer stemmen weten binnen te halen? Ik moet er niet aan denken wanneer de onderbuik het hier echt voor het zeggen krijgt! Laat Sybrand Buma van het CDA maar premier worden en een brede coalitie over het midden met D66, VVD en de PvdA vormen.
Ik blijf dit soort uitspraken altijd zo uit de hoogte vinden: "Ik hoop niet dat straks de wil van de meerderheid wordt uitgevoerd, want ik weet het veel beter!" Bedenk eerst even of je echt in een democratie wilt wonen alsjeblieft. Als die onderbuik de wil van de meerderheid is, vindt ik 't prima. We proberen het namelijk al een paar decennia op basis van de hersenspinsels van de intellectuele elite en het laat bij mij maar een zure smaak achter in m'n mond. Dus ja, laat er straks maar een coaltie komen van die onderbuik. Dan kan jij even vier jaar je ogen rollen en iedere dag geïrriteerd naar 't nieuws kijken. Weet je eens hoe de onderbuik van de bevolking zich voelt.

dudge

Citaat van: Huzaar1 op 10/11/2016 | 19:49 uur
Wat was er mis met reagan? Vond het prima vent.

Werd gevreesd als schreeuwlelijk, acteur en amateur. Of het een goede president was kun je over discussiëren, maar hij was beter dan de meesten hem vooraf hadden gegeven. En dat zou bij Trump ook wel eens kunnen zijn. Ik hij gek, of heeft hij een briljante campagne gevoerd,  de tijd zal het leren.

Lex

Vanuit een ander perspectief:

Duizenden Amerikanen naar Nieuw-Zeeland 

NEW YORK -  De overwinning van Donald Trump in de Amerikaanse presidentsverkiezingen heeft voor behoorlijk wat heftige reacties gezorgd. Lag eerder de Canadese immigratiewebsite al plat vanwege alle aanvragen uit de VS, nu blijkt dat duizenden Amerikanen het liefst zo vér mogelijk van de aanstaande president verwijderd willen zijn.

De immigratiewebsite van het Nieuw-Zeeland krijgt normaal gesproken 2300 bezoekjes per dag uit de VS. Inmiddels heeft de site ruim 55.000 Amerikanen over de vloer gehad, meldt Time Magazine. In de laatste 24 uur hebben maar liefst zevenduizend Amerikanen zelfs al een visum aangevraagd om in Nieuw-Zeeland te kunnen wonen.

Gecrasht is de website voorlopig nog niet. Woensdag gebeurde dat wel, nadat duidelijk werd dat Trump er met de winst vandoor ging. Toen de website van de Canadese immigratiedienst bezweek, waren er circa 100.000 Amerikaanse bezoekers op de site. Hoeveel mensen daadwerkelijk van plan zijn te emigreren naar Canada, is niet duidelijk.

Telegraaf, 10-11-2016, 20:56

walter leever

Citaat van: A.J. op 10/11/2016 | 20:10 uur
Dat riedeltje heb ik van de VVD en het CDA de afgelopen 15 jaar al heel vaak gehoord. Fool me once...

Daar heb je een (zeer)belangrijk punt te pakken. ;)

Om 't dan ook even over Meneer Trump te hebben,die zal ook moeten bezuinigen,Amerika zit tot over z'n/haar oren in 't rood kan niet oneindig doorgaan zo.Dus heeft niet veel ruimte,als je begrijpt wat ik bedoel.

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 10/11/2016 | 19:10 uur
Veel politieke partijen willen dat er niet meer op de Defensie bezuinigd wordt.

Dat riedeltje heb ik van de VVD en het CDA de afgelopen 15 jaar al heel vaak gehoord. Fool me once...