Chatbox op Defensieforum?

Gestart door Ace1, 12/09/2012 | 11:03 uur

Een chatbox op Defensieforum is een goed idee?

Ja
7 (41.2%)
Nee
7 (41.2%)
Geen mening
3 (17.6%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 03/10/2012 | 20:54 uur

onderofficier

#20
Citaat van: Ace1 op 13/09/2012 | 16:30 uur
Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 15:15 uur
Diegene die met voorstellen komen zijn ook géén moderator of uitvinder dus een kul-argument om niet ergens over mee te denken en niet met voorstellen te komen.

Onderofficier ik vond een chatbox hier op Defensieforum wel een goed idee en ik heb juist deze topic geopend op de mening van de overige leden te peilen hoe men hier tegenover stond.

Dat doe je toch als lid  en niet als moderator of als uitvinder......want je bent in iedergeval hier geen moderator    8) (of ben je stille  ;D )  of je uitvinder bent dat weet ik niet....

Maar "we" zijn verder gaan denken (niet iedereen.. :devil:)  aangezien de leiding het niet z'n goed idee vind.  Ik denk dat de "meeste stemmen gelden" voor een idee niet op een forum geldt.  Dan kan men de afwachtende houding aannemen of bedenken of er een andere mogelijkheid is....maar kom niet met kul-argumenten waarom men niet mee zou denken.....

Dan houd meedenken hoe defensie er uit zo kunnen zien ook op:  de meeste zijn (geen) medewerkers van defensie: (dus) geen beleidsmakers binnen defensie.......als alleen beleidsmakers iets neer mogen zetten.........     stil op het forum......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 15:15 uur
Diegene die met voorstellen komen zijn ook géén moderator of uitvinder dus een kul-argument om niet ergens over mee te denken en niet met voorstellen te komen.

Onderofficier ik vond een chatbox hier op Defensieforum wel een goed idee en ik heb juist deze topic geopend op de mening van de overige leden te peilen hoe men hier tegenover stond.

onderofficier

Diegene die met voorstellen komen zijn ook géén moderator of uitvinder dus een kul-argument om niet ergens over mee te denken en niet met voorstellen te komen.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 14:55 uur
Zoals je vast gelezen hebt: de leiding van dit forum niet.....staat ergens in het blauw (ik help je wel even). Dus moet er iets anders komen: van jouw valt er dus niets te verwachten qua een andere oplossing: maar je gaat er, als je het niet te veel moeite kost, wel aan mee doen....... :devil:

dat heb jij heel goed, ik ben namelijk een gebruiker en geen uitvinder/moderator.

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 14:55 uur
ps ik hoef je "effe" niets uit te leggen ....

dacht ik al :P

onderofficier

#16
Citaat van: guest1400 op 13/09/2012 | 14:46 uur
de chatbox vind ik wel een goed idee


Zoals je vast gelezen hebt: de leiding van dit forum niet.....staat ergens in het blauw (ik help je wel even). Dus moet er iets anders komen: van jouw valt er dus niets te verwachten qua een andere oplossing: maar je gaat er, als je het niet te veel moeite kost, wel aan mee doen....... :devil:

ps ik hoef je "effe" niets uit te leggen ....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 14:27 uur
gemakzucht....(wat een hoop werk zeg een ander account aan te maken.. nou nou  :silent:)  maar je hoeft niet mee te doen....    :angel:  

dat heb jij heel goed daarnaast voel ik er ook helemaal niks voor om een aparte account te gaan aanmaken om alleen deel te nemen aan een chat. Dat heet een drempel en als ik als actief DF'er die drempel al niet wil nemen zullen er ongetwijfeld nog meer zijn die dat niet willen doen.

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 14:27 uurHet zijn opties wat mensen aandragen: dingen afkraken is wel makkelijk.....   kom zelf dan eens met oplossingen    

de chatbox vind ik wel een goed idee

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 14:27 uurSpiegel je nu het gedrag van jezelf  op een ander?  Dat jij niet kan werken met iemand die een andere mening hebt...dat je nu alvast maar bij de sergeant of luitenant neer....... (= geen aanname van mijn zijde maar een vraagstelling met een verduidelijking)

dan mag jij effe gaan uitleggen waar ik heb gezegd dat het de luit of sergeant zijn schuld is

CitaatMoet je effe voorstellen dat iemand hier op het forum in een keer een sergeant of een luitenant van je blijkt te zijn waar je op dit forum al enige discussie mee hebt gehad, dat gaat niet werken. En dat staat effe los van het feit of ik wel of geen hooggeplaatste vrienden heb

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 14:27 uur
Je hebt dus wel lagergeplaatste vrienden  ;)

nee ik ken geen sld2/3 meer.

onderofficier

#14
Citaat van: guest1400 op 13/09/2012 | 10:17 uur
moet ik een compleet andere account voor aanmaken en daar heb ik geen zin in

gemakzucht....(wat een hoop werk zeg een ander account aan te maken.. nou nou  :silent:)  maar je hoeft niet mee te doen....    :angel:  

Het zijn opties wat mensen aandragen: dingen afkraken is wel makkelijk.....   kom zelf dan eens met oplossingen    

Citaat van: guest1400 op 13/09/2012 | 10:17 uur
Moet je effe voorstellen dat iemand hier op het forum in een keer een sergeant of een luitenant van je blijkt te zijn waar je op dit forum al enige discussie mee hebt gehad, dat gaat niet werken. En dat staat effe los van het feit of ik wel of geen hooggeplaatste vrienden heb,

Spiegel je nu het gedrag van jezelf  op een ander?  Dat jij niet kan werken met iemand die een andere mening hebt...dat je nu alvast maar bij de sergeant of luitenant neer....... (= geen aanname van mijn zijde maar een vraagstelling met een verduidelijking)
Of je doet een behoorlijke aanname!! 

Je hebt dus wel lagergeplaatste vrienden  ;)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 07:32 uur
Ook op facebook kan je (ondanks het niet mag) een nickname gebruiken......   

moet ik een compleet andere account voor aanmaken en daar heb ik geen zin in

Citaat van: onderofficier op 13/09/2012 | 07:32 uur
Het is nonsens dat je bang voor rangen en standen moet zijn in wat je privé doet,   heb je geen vrienden die hoger of lager zijn in rang als jij?

de mogelijkheid bestaat wel dat het meegenomen kan worden naar de werkvloer. Moet je effe voorstellen dat iemand hier op het forum in een keer een sergeant of een luitenant van je blijkt te zijn waar je op dit forum al enige discussie mee hebt gehad, dat gaat niet werken. En dat staat effe los van het feit of ik wel of geen hooggeplaatste vrienden heb,

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 12/09/2012 | 23:42 uur
Citaat van: Elzenga op 12/09/2012 | 23:29 uur
Begrijp het...maar vraagt wel enige organisatie. Kunnen we misschien beter Facebook pagina maken voor Defensieforum ;-)...Kun je ook chatten.

dan ben je wel je anonimiteit kwijt op dit forum en daar zit ik niet zo op te wachten binnen een organisatie waar rangen/standen gelden en behoorlijk klein is.

Ook op facebook kan je (ondanks het niet mag) een nickname gebruiken......   

Dan is een optie; het "ouderwetse" hotmail, daar kan je ook chatten ook met een groep.   

Het is nonsens dat je bang voor rangen en standen moet zijn in wat je privé doet,   heb je geen vrienden die hoger of lager zijn in rang als jij?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: Elzenga op 12/09/2012 | 23:29 uur
Begrijp het...maar vraagt wel enige organisatie. Kunnen we misschien beter Facebook pagina maken voor Defensieforum ;-)...Kun je ook chatten.

dan ben je wel je anonimiteit kwijt op dit forum en daar zit ik niet zo op te wachten binnen een organisatie waar rangen/standen gelden en behoorlijk klein is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 12/09/2012 | 23:29 uur
Begrijp het...maar vraagt wel enige organisatie. Kunnen we misschien beter Facebook pagina maken voor Defensieforum ;-)...Kun je ook chatten.

Ook geen gek idee. Miss nog wel een beter idee dan een chatbox.

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 12/09/2012 | 22:47 uur
Ik zie de chatbox meer voor de gezelligheid, zo had ik het gedacht.
Begrijp het...maar vraagt wel enige organisatie. Kunnen we misschien beter Facebook pagina maken voor Defensieforum ;-)...Kun je ook chatten.

Ace1

Ik zie de chatbox meer voor de gezelligheid, zo had ik het gedacht.

Elzenga

Ik denk dat het niet nodig is. Er is ook zoiets als bericht-"chatten" of PM-"Chatten"....waarbij de berichten elkaar zo snel opvolgen dat het bijna chatten lijkt. Lijkt me voor dit forum meer dan voldoende. En ook voor de beheerders.

dudge

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 19:08 uur
De kans bestaat dat de discussie op het chatbox verder gaat en het verstompt op het forum.

Leden die later inschakelen missen dan een deel van de discussie. 

Ook zeker waar.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 12/09/2012 | 19:11 uur
Ik meen me te herinneren dat dit onderwerp enige jaren geleden ook aan de orde is geweest en dat er besloten is geen chatbox op te starten.

Rob
forubeheerder


Rob ik heb er ook een poll bijgevoegd, als de meerderheid van de leden geen chatbox wil, heb ik daar vrede mee.

KapiteinRob

Ik meen me te herinneren dat dit onderwerp enige jaren geleden ook aan de orde is geweest en dat er besloten is geen chatbox op te starten.

Rob
forubeheerder

onderofficier

De kans bestaat dat de discussie op het chatbox verder gaat en het verstompt op het forum.

Leden die later inschakelen missen dan een deel van de discussie. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy


Ace1

Een idee misschien is het een optie om een chatbox te openen op Defensieforum? Als iemand ideeën daarover heeft dan kunnen deze hier in dit topic worden geplaatst.