Sikorsky wins U.S. Navy deal for president's Marine One helicopters

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 07/05/2014 | 23:47 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 13/05/2014 | 20:11 uur
Misschien ook maar de AlouetteIII invoeren dan?! ;)

;D Ik zag er deze week nog eentje vliegen..... 50 jaar trouwe dienst, komen we er dan nooit vanaf? (blijkbaar zeer betrouwbaar die half antieke machine)

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 13/05/2014 | 19:33 uur
Ik kan me voorstellen dat ze Obama (en opvolgers) niet in een barrel zullen vervoeren.
Ik neem aan van niet. En vliegen zal ook de H92 wel....maar of het efficient en probleemloos zal gaan is nog ??..Misschien ook maar de AlouetteIII invoeren dan?! ;)

Elzenga

Citaat van: Strata op 13/05/2014 | 19:18 uur
Jup. Al lijkt het mij een kleiner drama als de NH90, immers civiel al ruim in gebruik. Het grootste probleem met de Canadezen is dat ze de enigste zijn.

De keuze als Marine One lijkt me wel een goed teken voor de heli.
Het is je bekend dat bij een eerdere vergelijking de AW101 werd gekozen?! Het is maar afwachten of de H92 probleemloos ingevoerd gaan worden als de Marine One. Grote kostenoverschrijdingen zijn niet uitgesloten...ging bij de AW101 ook al niet goed (of dat was het excuus die af te schieten?!).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 13/05/2014 | 19:18 uur
De keuze als Marine One lijkt me wel een goed teken voor de heli.

Ik kan me voorstellen dat ze Obama (en opvolgers) niet in een barrel zullen vervoeren.

StrataNL

Citaat van: Elzenga op 13/05/2014 | 18:58 uur
Die H-92 is net zo'n drama project als de NH90...de Canadezen hebben overwogen de order te cancelen..

Jup. Al lijkt het mij een kleiner drama als de NH90, immers civiel al ruim in gebruik. Het grootste probleem met de Canadezen is dat ze de enigste zijn.

De keuze als Marine One lijkt me wel een goed teken voor de heli.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Elzenga

Citaat van: Strata op 13/05/2014 | 17:56 uur
Die H-92 lijkt mij ook prima geschikt als tactical transport heli voor de LPD's/JSS..  :angel:

Jammer dat men dat helikopter tekort in NL niet ziet. Is echt een prio voor korte termijn.
Die H-92 is net zo'n drama project als de NH90...de Canadezen hebben overwogen de order te cancelen..

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 13/05/2014 | 17:56 uur
Die H-92 lijkt mij ook prima geschikt als tactical transport heli voor de LPD's/JSS..  :angel:

Jammer dat men dat helikopter tekort in NL niet ziet. Is echt een prio voor korte termijn.

De SGP en CU plannen geven een beetje hoop...

StrataNL

Die H-92 lijkt mij ook prima geschikt als tactical transport heli voor de LPD's/JSS..  :angel:

Jammer dat men dat helikopter tekort in NL niet ziet. Is echt een prio voor korte termijn.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 08/05/2014 | 14:57 uur
made in USA dus...begrijpelijk. Eigen belangen voorop. Zouden meer landen moeten doen.

:angel: Rutte en consorten is 1 of meerdere NH-90's... make my day!

Maar zonder dollen: de presidentiële helivloot is bijna dubbel in aantal versus de beschikbare helies voor de KM.....

Elzenga

made in USA dus...begrijpelijk. Eigen belangen voorop. Zouden meer landen moeten doen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Sikorsky wins U.S. Navy deal for president's Marine One helicopters

May, 7-2014

WASHINGTON (Reuters) - Sikorsky Aircraft, a unit of United Technologies Corp, on Wednesday won an initial $1.24 billion contract from the U.S. Navy to develop and build six new U.S. presidential helicopters, the first step toward a fleet of 21 new aircraft by 2023, the Pentagon announced.

The award capped years of efforts to replace the Marine One helicopters that ferry the president and other top officials.

Former Defense Secretary Robert Gates canceled an earlier program managed by Lockheed Martin Corp in 2009 after the cost of the program rose sharply. Lockheed will be the key subcontractor to Sikorsky on the new program, which is based on the Sikorsky S-92 helicopter that is already used by 10 nations for their head of state missions.

http://news.yahoo.com/sikorsky-wins-u-navy-deal-presidents-marine-one-212219504--sector.html