Wissel hier info omtrent de EMMV met elkaar uit

Gestart door Nick, 29/06/2005 | 16:23 uur

Kevinb

#29
Dan heb ik je waarschijnlijk binnen geklapt :P (V&V)

Was het leuk met Sgt-Maj *****? :P

Naam betrokkene verwijderd; we gaan hier niet over derden als EMMV-kader discussieren.

Rob
Forumbeheerder
[/color]

Einus

Ik heb net mijn emmv afgerond. Ik zal jullie zo iets vertellen over de Emmv zoals die er voor mij uit heeft gezien.

Ik ben opgekomen in den helder op station Den helder zuid. Als je daar de trein uit stapt stond er een korperaal der mariniers op je te wachten met de bus. Dan krijg je beetje uitleg over houding hoe je moet staan en ga je de bus in naar Erfprins. Daar krijg je een kamer toegewezen en mag je je tas uitpakken en je omkleden naar militair teneu. In de eerste week krijg je uitleg over hoe je je kamer moet poetsen en je bed opmaken. En meer omgangs regels bij de marine. Je begint met leren voor je eerste toets rangen en standen.Je hebt sport test die bestaat voor jongen uit 2400 mtr. hardlopen in 12 min. 20 push up in 2 min. en 30 sit ups in 2 min. Je krijgt zwem test die bestaat uit 2min. watertrappelen en 10 baantjes zwemmen en 12 tot 16 mtr onderwater zwemmmen (dit alles is het minimalen wat je moet halen)  De 2de week krijg je intro bivak daar ga je leren tenten opzetten veel lopen (Kako trainingen) met een LCR (rubberboot). sporten (hardlopen PT'en (lopen met 7meter balken lege vaten autobanden). Na je bivak ga je terug naar erfprins en krijg je uitleg over schoonmaken van je spullen (schoenen rugzak etc.). Verder krijg je in je emmv 3 marsen kleine van 6 km. middel van 12 km. grote eindmars 18 km. tijdens je emmv ga je verschillende sporten beoefenen zoals wandklimmen, hardlopen, fitnis, pt'en. Je krijgt zwem lessen daar leer je verlaat rol van een schip dat zikkende is van af de duikplank. Verder krijg je veel theorie en ga je 2 weken naar de NBCD school waar je leert brandjes blussen, overleven op zee, gasmaskers opdoen en averij(als het schip een lek heeft te dichten. Verder zeg ik laat het lekker op je afkomen het is allemaal zeer leuk om te doen en beetje geluk zit je in een geweldige groep.    8)

amando

Fysieke dingen die ik gedaan heb in de EMMV;

Bivak (tent opzetten, KAKO oefeningen, wachtlopen etc.), marsen, schieten, zwemmen, hardlopen, voetballen, hindernisbaan, klimtoren, catcrawl over het water, 's winters met 2 gr celsius inclusief overall van de kade af het water in springen (jump en joy), PT etc.

Stewie

Citaat van: Kapitein Rob op 03/09/2007 | 15:25 uur
Citaat van: Stewie op 03/09/2007 | 15:14 uur
verder lijkt overleven op zee wel "leuk"... beetje rond-dobberen in een orange pak, hopen dat je opgepikt word...

Ja, gaaf. Tussen huizenhoge golven naar adem happen met wat ronddrijvende lijken als decoratie om je nee. Als het meezit nog een paar haaienvinnen om het enigzins spannend te maken... Wauw, cool man.

uhm... jah... flink realistische "oefening" 0.o...

kijk, ik hoop natuurlijk niet dat ik dat ooit in het echt zou moeten doen. het schip verlaten en naar adem proberen te happen tussen de overblijfselen van het schip waar ik op zat en alles wat daarop zat. dat lijkt me een verschrikkelijk. ook het langzaam doodvriezen of de mogelijkheid om naar beneden te worden getrokken door een grote vis met veel tanden lijkt me ook niet echt plezant.

deze overleving is neem ik aan in een diep zwembad? (en jammer dat het persoon hier niet meer lid van is =(, iemand anders die het kan beantwoorden?)
Time will tell, sooner or later, time will tell...

KapiteinRob

Citaat van: Stewie op 03/09/2007 | 15:14 uur
verder lijkt overleven op zee wel "leuk"... beetje rond-dobberen in een orange pak, hopen dat je opgepikt word...

Ja, gaaf. Tussen huizenhoge golven naar adem happen met wat ronddrijvende lijken als decoratie om je nee. Als het meezit nog een paar haaienvinnen om het enigzins spannend te maken... Wauw, cool man.

Lex

Stewie, het lid Mikemans heeft intussen het lidmaatschap van het forum beëindigd.

Stewie

Citaat van: Mikemans op 04/12/2006 | 10:21 uur
*snip*
De EMMV bestaat uit een hoop theorie/praktijk lessen. Denk hierbij aan Damage controll, militair strafrecht, algemene scheepstaken(nautische taken), overleving op zee, zwemles, algemene les over hoe de organisatie in elkaar zit en ook en ruime aandacht voor sport.
*snip*

wat komt er allemaal aan bod bij Damage Control? iig Brand bestrijding, neem ik aan. verder? lekken dichten?

verder lijkt overleven op zee wel "leuk"... beetje rond-dobberen in een orange pak, hopen dat je opgepikt word...
Time will tell, sooner or later, time will tell...

Mikemans

Over de AMO kan ik weinig vertellen. Ik kan mij voorstellen dat de fysieke aspecten van de AMO, welke voor een funktie bij de landmacht gevolgt wordt, intensiever zullen zijn dan de EMMV. Van een infanterist wordt tenslotte op dat gebied meer gevraagt dan van een matroos, zo ver kun je niet lopen op een schip van 150 meter lang.

De EMMV bestaat uit een hoop theorie/praktijk lessen. Denk hierbij aan Damage controll, militair strafrecht, algemene scheepstaken(nautische taken), overleving op zee, zwemles, algemene les over hoe de organisatie in elkaar zit en ook en ruime aandacht voor sport.

Bij mijn eigen EMMV, inmiddels al weer 11 jaar geleden was de sport voornamelijk gericht op conditie. Ik zou het een soort recreatieve richting noemen. De hindernisbaan, de klimtoren ect ontbreken ook hier natuurlijk niet. Dit zal bij de landmacht beslist anders zijn omdat daar het fysieke aspect meer met het werk zelf te maken heeft.

goooo

Weet iemand de verschillen tussen de EMMV en de AMO?
Of zijn er geen verschillen?
Zijn ze beide even zwaar? Krijg je bij de EMMV ook klimtoren?

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 30/08/2006 | 15:10 uur
En in het AD, de Volkskrant, bij NOVA, het journaal, RTL-nieuws, De Gooi en Eemlander, etc. etc.....
Laten we dan onder etc vooral niet vergeten het Defensie Knipselnieuws :angel:

KapiteinRob

Citaat van: Mikemans op 30/08/2006 | 14:45 uur
Voor je het weet staan we weer in de telegraaf.

En in het AD, de Volkskrant, bij NOVA, het journaal, RTL-nieuws, De Gooi en Eemlander, etc. etc.....

Mikemans

geen knuffels voor de sgt, de afmp direkteur, de media , het ministerie EN de wereld kijken allemaal mee. Voor je het wet staan we weer in de telegraaf.

voor de rest graag gedaan.

EMMV is op MKerfprins maar daar zijn de faciliteiten n.b.i. hetzelfde.

KapiteinRob

Citaat van: shakur7 op 30/08/2006 | 12:23 uur
ik ga volgende maand de marine in

Goeie keuze!  :)

Citaat van: shakur7 op 30/08/2006 | 12:23 uur
2,5m in 12 min lopen. wat gebeurt het als je die niet haalt bv 2,4 in 12 min?

Zoals collega Mikemans al aangaf, is het geen enkel probleem deze afstand te volbrengen. Daarvoor wordt er afdoende getraind. Mocht je het echter om de een of andere reden niet halen (blessure o.i.d.), dan ga je na de EMMV gewoon naar je eerste vakopleiding (EVO) en doe je de sportconditieproef tijdens of direct volgend op de EVO.

Maar hoewel het afleggen van de SCP voor elke gezonde Hollandse jongen/meid geen probleem zou mogen zijn, zijn er toch die er voor zakken. Vergis je niet, als je na je herkansing wederom zakt (het zogenaamde "ministeriële" herexamen), is het gewoon exit. Ook als je een dure EVO hebt gevolgd.....

shakur7

bedankt voor jullie reacties mannen en een dikke knuffel voor mikemans  ;)

Offenbach

Citaat van: shakur7 op 30/08/2006 | 12:58 uur
Citaat van: Offenbach op 30/08/2006 | 12:42 uur
Citaat van: shakur7 op 30/08/2006 | 12:23 uur
hierbij moet je onder ander 2,5m in 12 min lopen.

Ik weet niet, is dit niet het onderdeel voor slakken? 2,5 meter doe ik ongeveer 2 sec over..


die meters moeten kilometer zijn, had te snel getyped  ;)

Snap ik ook wel, ik zat maar te dolle! ;)