Aanschaf van vijfde C-130 Hercules voor het 336 squadron

Gestart door Ace1, 24/04/2018 | 21:23 uur

is het een goed idee om een vijfde C-130 Hercules te kopen voor het 336 squadron?

Ja
15 (71.4%)
Nee
5 (23.8%)
Geen Mening
1 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 08/05/2018 | 21:43 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 07/09/2019 | 12:44 uur
Vind het wel risicovol om een prototype luchtwaardig te maken en op dezelfde standaard als de actieve versie te brengen. Het moet zeker niet weer jaren kosten zoals met de laatste Hercules.

1. Eén is geen.
2. Er is een reden waarom dit exemplaar in het museum staat, mooi daar laten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 07/09/2019 | 12:26 uur
Het punt is dat zij ze allemaal nodig hebben en eigenlijk nog wat te kort komen. Vrees dat er geen C-17 surplus komt.

Heel goed mogelijk. Gezien de te korten zou je haast pleiten voor het heropenen van de productielijn, een goed alternatief is immers niet voorhanden. De A400M is het immers "net'" niet.

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 07/09/2019 | 12:35 uur
Het prototype van de C-17 is na meer dan 15 dienstjaren naar een museum gegaan is dat niet te koop en deze dan weer luchtvaardig te maken?

Vind het wel risicovol om een prototype luchtwaardig te maken en op dezelfde standaard als de actieve versie te brengen. Het moet zeker niet weer jaren kosten zoals met de laatste Hercules.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 07/09/2019 | 12:26 uur
Het punt is dat zij ze allemaal nodig hebben en eigenlijk nog wat te kort komen. Vrees dat er geen C-17 surplus komt.

Het prototype van de C-17 is na meer dan 15 dienstjaren naar een museum gegaan is dat niet te koop en deze dan weer luchtvaardig te maken?

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/09/2019 | 12:23 uur
Interessanter is te weten hoeveel de VS van dit type in de strategische reserve heeft staan, als er iets valt te verpatsen dan zullen deze vermoedelijk uit dit reservoir komen.

Het punt is dat zij ze allemaal nodig hebben en eigenlijk nog wat te kort komen. Vrees dat er geen C-17 surplus komt.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 07/09/2019 | 12:19 uur
Ter info. De eerste C-17 voor USAF werd op 14 juni 1993 geleverd en de 223e op 12 september 2013.


Interessanter is te weten hoeveel de VS van dit type in de strategische reserve heeft staan, als er iets valt te verpatsen dan zullen deze vermoedelijk uit dit reservoir komen.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/09/2019 | 12:17 uur
koop er dan maar gelijk twee.

Dat is ook de wens van het personeel van 336 Squadron  om in de toekomst de bestaande 4 C-130's door 6 toestellen te vervangen 

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 07/09/2019 | 12:18 uur
Hoe kijken jullie tegen de aanschaf van een  occasion C-295 uit 2003 aan? Deze zou je in het orkaanseizoen in de west kunnen stationeren.

https://www.controller.com/listings/aircraft/for-sale/30921561/2003-airbus-c295

Maak daar dan meteen C-130 van.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Hoe kijken jullie tegen de aanschaf van een  occasion C-295 uit 2003 aan? Deze zou je in het orkaanseizoen in de west kunnen stationeren.

https://www.controller.com/listings/aircraft/for-sale/30921561/2003-airbus-c295

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 07/09/2019 | 12:04 uur
Uit betrouwbare bron weet ik dat 336 Squadron  capaciteit tekort heeft en nu te vaak nee moet zeggen tegen aanvragen.

koop er dan maar gelijk twee.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#75
Citaat van: Ace1 op 07/09/2019 | 12:06 uur
Wat noem jij een  jonge occasion kun je daar een jaartal aan toevoegen?

Dat wordt pas een zinvolle discussie al er überhaubt occasions (C-17) beschikbaar zouden zijn.

De eerste operationele C-17's van de UASF stammen uit medio jaren negentig.

Mocht het ooit een zinvolle discussie worden dan ben ik sterk voor:

2-4 C-17's én 4-8 nieuwe tactische transportvliegtuigen voor de KLu.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 07/09/2019 | 12:08 uur
Als er nu serieus naar een extra C-130H moet worden gekeken, laten ze dan eentje uit de jaren 90 vinden. Eentje die het meest aansluit.

Dat bedoel ik ook

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 07/09/2019 | 12:04 uur
Uit betrouwbare bron weet ik dat 336 Squadron  capaciteit tekort heeft en nu te vaak nee moet zeggen tegen aanvragen.

Als er nu serieus naar een extra C-130H moet worden gekeken, laten ze dan eentje uit de jaren 90 vinden. Eentje die het meest aansluit.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/09/2019 | 12:00 uur
Zullen we eens geen kijken naar nieuwe machines ipv naar occasions die we weer moeten oplappen. (al zou ik een uitzondering willen maken, indien überhaubt beschikbaar, voor een aantal jonge Amerikaanse occasions van de C-17).

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijp nu. Ik wil nu een vliegende C-130H  occasion kopen van de VS , de Polen kopen daar ook 5 vliegende C-130H's.

Wat noem jij een  jonge occasion kun je daar een jaartal aan toevoegen?