Jonge criminelen in Landmacht

Gestart door Lex, 13/12/2013 | 23:51 uur

Lex

Citaat van: Fuse71 op 14/12/2013 | 23:09 uur
Ik niet ...
Zo lang er goede werknemers naar huis moeten kan je het opnemen maar liefst 2000 criminelen per jaar (!!!) Niet recht praten, wat de In's en Out's ook zijn.
Dit is mischien een optie zoals destijds in 1998 toen we overal te korten hadden en niemand de dienst uit moest en dit een extra invulling was.
Op dit moment is dat ABSOLUUT NIET het geval, er is voldoende animo en ze hebben verleden jaar zelfs de eisen aangescherpt en velen teleurgesteld waren (die kwamen er niet in).

De cijfers dat er van tijd tot tijd te korten zijn geven een vertekent beeld dat altijd na ebt dankzij de nogal 'digitale' instroom van nieuw personeel bij Defensie, dus het ene moment de kraan vol open, het andere moment dicht.
Sterker nog, het afgelopen jaar was de vulling in Oirschot zelfs 100% en dat is nog nooit voor gekomen.
Ga ook eens praten met mensen die soliciteren op nieuwe functies, die komen soms met 20+ kandidaten voor 1 stoel waar jaren geleden mischien 5 voor kwamen.
De vulling van die criminelen is gewoon een politiek spelletje, niets meer en niets minder.
En jawel. Daar hebben we de "gekleurde" bril, waarvan ik heb aangegeven dat ik deze kan begrijpen.
Maar ik heb ook aangegeven dat het afwachten is, hoe CLAS van plan is eea te realiseren. Ergo ik praat dus niets recht.

Fuse71

Ik niet ...
Zo lang er goede werknemers naar huis moeten kan je het opnemen maar liefst 2000 criminelen per jaar (!!!) Niet recht praten, wat de In's en Out's ook zijn.
Dit is mischien een optie zoals destijds in 1998 toen we overal te korten hadden en niemand de dienst uit moest en dit een extra invulling was.
Op dit moment is dat ABSOLUUT NIET het geval, er is voldoende animo en ze hebben verleden jaar zelfs de eisen aangescherpt en velen teleurgesteld waren (die kwamen er niet in).

De cijfers dat er van tijd tot tijd te korten zijn geven een vertekent beeld dat altijd na ebt dankzij de nogal 'digitale' instroom van nieuw personeel bij Defensie, dus het ene moment de kraan vol open, het andere moment dicht.
Sterker nog, het afgelopen jaar was de vulling in Oirschot zelfs 100% en dat is nog nooit voor gekomen.
Ga ook eens praten met mensen die soliciteren op nieuwe functies, die komen soms met 20+ kandidaten voor 1 stoel waar jaren geleden mischien 5 voor kwamen.

De vulling van die criminelen is gewoon een politiek spelletje, niets meer en niets minder.

Lex

Ik begrijp de gevoeligheden en kan mij daarachter scharen, maar ik wil toch wel even het navolgende ter berde brengen.
Er is een voorstel/idee gelanceerd door CLAS in de media. Daar wordt ook vermeld dat er steun zou zijn van collega's en dat hij in gesprek zal gaan met MINDEF.
De exacte ins & outs van dat voorstel weten wij niet.
Ik ben zeer benieuwd hoe CLAS het eea ingekleed heeft.

bergd

Citaat van: Tanker op 14/12/2013 | 18:47 uur
Ik wou net zeggen, ken een aantal goede kerels waarbij de "verklaring van geen bezwaar" is ingetrokken vlak voor uitzending voor wat jeugdzondes. Het zal er wel mee te maken hebben dat er geen hond meer solliciteert bij die onbetrouwbare werkgever...

Je slaat de spijker op zijn kop.

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 14/12/2013 | 07:30 uur
Je wordt er voor  t minst of geringste uitgetrapt, maar als ze het fout doen in de burger mag je in het leger...


oprotten
Ik wou net zeggen, ken een aantal goede kerels waarbij de "verklaring van geen bezwaar" is ingetrokken vlak voor uitzending voor wat jeugdzondes. Het zal er wel mee te maken hebben dat er geen hond meer solliciteert bij die onbetrouwbare werkgever...

SMI de Boer

#28
Citaat van: Jellington op 14/12/2013 | 14:47 uur
Maar deze jonge criminelen krijgen dan ook loon? Als dat zo is mogen ze van mij eerst 2500 mensen die ze in de laatste jaren hebben ontslagen terughalen.
Loon???? Ben je gek!!!



Tuurlijk, gratis kost en inwoning, vervoer, internet, kleding en schoeisel...
Het zijn sneue zielige krimineeltjes die we als zachte heelmeesters als stinkende wonden moeten behandelen, anders raak je er niet vanaf. We moeten continuiteit waarborgen door de criminaliteit aantrekkelijk  te maken.

Als ik vroegâh om 16:00 een ruit ingooide wist ik om 16:05 waarom ik dat beter niet had kunnen doen en deed ik het niet meer, mijn vrienden leerden van mij waarom zij ook geen ruiten in moesten gooien, die wilden die draai om de oren voorkomen. Mijn pa zei me dat als ik een appel zou pikken allebei mijn armen te breken, want als ik een appel wilde kwam ik naar hem toe.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Jellington

Maar deze jonge criminelen krijgen dan ook loon? Als dat zo is mogen ze van mij eerst 2500 mensen die ze in de laatste jaren hebben ontslagen terughalen.

Flyguy

Laat ze lekker scheppen en de dijken versterken. Een soort an gulag in Groningen of Drenthe zou ook nog mooi zijn.

Ik dacht dat men juist naar een professionele krijgsmacht ging om het babysitten op schorum te voorkomen...  :mad:

SMI de Boer

Citaat van: Jellington op 14/12/2013 | 14:36 uur
Dan hebben we ook meteen het probleem opgelost van wat te doen met de opgepakte Somalische piraten  ;D
Die gaan Sobibor besturen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Jellington

Citaat van: SMI de Boer op 14/12/2013 | 14:33 uur
Sobobor, ideaal... Inclusief dwangarbeid...

Ze moeten toch wat leren?

Dan hebben we ook meteen het probleem opgelost van wat te doen met de opgepakte Somalische piraten  ;D

SMI de Boer

#23
Citaat van: Ros op 14/12/2013 | 12:11 uur
Lijkt mij toch meer een taak voor justitie. Laat die maar een soort bootcamp correctie instituut oprichten. Vast dat daar (ex) militairen aan de slag kunnen om deze klanten in het gareel te stampen. Zonder militaire kennis en ervaring op te doen.

Alleen jammer dat een generaal, met behoorlijk wat aanzien, met dit idioot plan aan komt zetten  :hrmph:

Op een super gevaarlijke missie sturen is natuurlijk wel een goed idee  :devil:

Sobibor, ideaal... Inclusief dwangarbeid...

Ze moeten toch wat leren?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Fuse71

Nee, A.J.  de militairen kunnen nog langer op fatsoenlijke legering wachten en fatsoenlijk (bruikbaar) internet.
Daar is geen geld meer voor want, let op mijn woorden, ze zullen voor deze gasten allerlei faciliteiten uit de grond gaan stampen en dure opleidingen verzorgen en allerlei andere zaken.
Dit heeft straks alle prio en gaat voor alles want het moet lijken dat dit gaat slagen, failure is not an option .....
Ook dit hebben we al eerder gezien, niks nieuws.

Ondertussen sluiten gevangenissen en inrichtingen want ze kunnen ze haast niet vullen.  Snap jij het nog ?

De onderofficier is straks de reclasserings begeleider en als de geslaagde crimineel straks een vaste aanstelling krijgt kan de onder officier fluiten naar zijn/haar fase 3 contract, immers daar is geen plaats meer voor en je bent ook nog eens te oud, dus die kan naar huis.

Het past overigens wel in het hedendaagse Haagse beleid, het belonen van wangedrag en de de nette burger in het gareel houden met allerlei regels en belastingen en bij overtreding fikse boetes en dwangsommen.


guest1400

Citaat van: Enforcer op 14/12/2013 | 12:18 uur
+1

Staat een jonge crimineel voor de rechter, vraag de rechter "HALT of Heutsz?"

nou dit vind ik juist het opmerkelijke... die onderzoeker doet alsof 1 klein delict gelijk het einde betekend voor zo'n vent. Bij bureau HALT kom je niet met seks, drugs of geweldsdelicten, het betreft hier vaak letterlijk boefjes die gepakt zijn voor vandalisme, vuurwerk of dat soort shit. Gaan die ''boefjes'' dan wijs worden gemaakt dat het einde maatschappij is als je de dienst niet ingaat? zijn dat de nieuwe rekruteringsmethoden van defensie? JUIST HALT is opgericht om dat soort delicten geen belemmering te laten worden voor jongeren en hun toekomst. En zelfs een strafblad is geen ''end of the line'' want ik heb ook een strafblad en ik kan ook overal aan de slag komen zelfs bij de overheid

A.J.

We zijn ook geen opvanghuis voor criminelen, laat justitie deze problemen maar oplossen, die hebben er nb. budget, middelen en personeel voor, dit itt de krijgsmacht die bezuiniging na bezuiniging moet slikken.

Fuse71

Ook mooi trouwens, de diverse reacties op het internet waar mensen dan positief reageren met 'Ja breng de dienstplicht dan maar weer terug !'.

Ik heb de dienstplicht mee gemaakt en weet nog goed wat de stemming destijds was eind jaren 80 en die was niet zo positief. Uiteindelijk waren er steeds minder die hoefden te dienen en een flink deel van NL vond het allemaal zonde van de tijd en geld.
Dat in combinatie met het downsizen van de krijgsmacht zorgde voor een einde aan de opkomstplicht (zo heet het officieel).

Als je kunt rekenen en kritisch kijkt dan zal het overgrote deel van die reacties zijn van mensen die destijds ZELF van de Dienstplicht afwilden want het was zonde van hun tijd, kwam niet uit met hun studie communicatie en ga zo maar door.
Wat mensen van 70+ zitten in zeer beperkte mate op fora en social media. Gasten tot pak hem beet 30 weten ook niets van de dienstplicht en houd je dus de groep 35-65 jaar over die nu wel wat roept en laat dit nu net de groep zijn die destijds heeft gediend of juist NIET wilde dienen.

Zo zie je maar weer, het ene moment moeten we er vanaf en bijna 20 jaar na de DP schreeuwen steeds meer mensen dat het terug moet.

Welkom in Nederland  8)